Spotify / Apple Music / Google Music / Deezer / Tidal / Qobuz

Welke streamingdienst gebruiken jullie?

• Apple Music

Stemmen: 18 9,5%
  • Deezer

Stemmen: 6 3,2%
  • Google Play Music

Stemmen: 8 4,2%
  • Qobuz

Stemmen: 3 1,6%
  • Spotify

Stemmen: 157 82,6%
  • Tidal

Stemmen: 7 3,7%
  • Iets anders

Stemmen: 6 3,2%

• Totaal aantal stemmers
    190
Ik zou eens de tussentijdse stap moeten zetten omdat ik eigenlijk nog 6 maand gratis heb bij Apple Music. Spotify is momenteel de Free version.

Maar de playlisten overzetten via een website die ik niet ken (en mijn logins moeten delen vind ik wat dubieus)

cnBSoVu.png

Lyrics op Spotify toegevoegd! finally.

Ik zit sinds kort met iets raar op spotify. Je hebt een optie om na het spelen van een album 'gelijkaardige artiesten' verder te laten spelen. Dat staat al jaren af bij mij, because why would I want that? Sinds twee/drie weken blijft spotify verder spelen terwijl die optie op al mijn toestellen af staat... Iemand die al een gelijkaardige bug heeft gehad? Google helpt precies niet.

Edit: blijkbaar een probleem door spotify connect. En ze fixen het gewoon niet.

Laatst bewerkt:
Wij hebben Spotify betalend maar vorige maand even gratis Qobuz kunnen proberen en voor mijn man - klassiek en jazz fanaat - was dat qua kwaliteit kennelijk een openbaring. Mijn oren zijn niet zo fijn getuned dus ik merk wel een beetje maar voor hem was dat echt ‘waw’ en veel keuze voor wat hem aanspreekt. Denk dat dit dus een kerstgeschenk zal zijn waar hij blij mee zal zijn.

Is Spotify ondertussen al Lossless?

Toch aan het twijfelen om vanaf 2022 over te schakelen naar een service die reeds Lossless ondersteund.
Is de overstap naar Apple Music van Spotify goed te doen?

persoonlijk hoor ik ook maar soms een klein verschil tussen Lossless en lossy compression, vaak niet. Het is vooral mentaal, zodat ik zeker ben dat ik niets kan missen.

Edit: @Kid_C , ik heb dat ook soms. Ik vind het vreselijk, die autoplay na een playlist etc, dat is altijd dezelfde troep hier.

Daarvoor moogt ge Adele bedanken! Die heeft daar blijkbaar persoonlijk voor gezorgd.
Als dank zal ik haar album straks even streamen en dan heeft ze toch een paar cent van mij gekregen!

Albums op shuffle, daar zouden boetes op moeten staan!

Indeed enkel bij Spotify Connect, hoe fuckin moeilijk kan het zijn om zo iets te fixen :angry:

Ik zit sinds kort met iets raar op spotify. Je hebt een optie om na het spelen van een album 'gelijkaardige artiesten' verder te laten spelen. Dat staat al jaren af bij mij, because why would I want that? Sinds twee/drie weken blijft spotify verder spelen terwijl die optie op al mijn toestellen af staat... Iemand die al een gelijkaardige bug heeft gehad? Google helpt precies niet.

Ben dus blijkbaar niet de enige die daar al achter heeft zitten zoeken.
Vervelend issue.
Hopelijk snelle oplossing.

Spotify Connect vind ik op zich een heel raar gebeuren, met momenten werkt dat super. Dag erna zit je lang te prullen om te streamen.

Nog mensen gemerkt dat het soms een volume verschil met zich meebrengt als je streamt van verschillende devices via Spotify Connect naar 1 main device?

Bijvoorbeeld, ik gebruik mijn Nvidia Shield als Spotify Connect device in de woonkamer. Vanaf mijn tablet zwier ik daar in de queue. Vanuit de bureau (zelfde netwerk; via Powerline>ethernet ipv wifi>ethernet), start ik soms een Spotify Connect sessie op dezelfde Nvidia Shield. Die klinkt met momenten leeg tov de sessie die gestart wordt vanaf de tablet.

Heel mijn top bestaat gewoon uit nummers van black midi, Turnstile, Darkside, Low en Tyler, The Creator omdat ik die platen het meest beluisterd heb :unsure: ik gebruik Spotify weinig voor losse nummers eigenlijk, hoewel ik wel een playlist heb voor op het werk.

artiesten:
1. Radiohead (suck it @Lint)
2. Big Thief
3. PJ Harvey
4. black midi
5. Madvillain

Mijn favoriete stemmingen zijn chill en neerslachtig.

Heel mijn top bestaat gewoon uit nummers van black midi, Turnstile, Darkside, Low en Tyler, The Creator omdat ik die platen het meest beluisterd heb :unsure: ik gebruik Spotify weinig voor losse nummers eigenlijk, hoewel ik wel een playlist heb voor op het werk.

artiesten:
1. Radiohead (suck it @Lint)
2. Big Thief
3. PJ Harvey
4. black midi
5. Madvillain

Mijn favoriete stemmingen zijn chill en neerslachtig.
Mijn favoriete stemmingen zijn innovatief en gedurfd. Whatever that means. :unsure:

Terug
Bovenaan