Spotify / Apple Music / Google Music / Deezer / Tidal / Qobuz

Welke streamingdienst gebruiken jullie?

• Apple Music

Stemmen: 18 9,5%
  • Deezer

Stemmen: 6 3,2%
  • Google Play Music

Stemmen: 8 4,2%
  • Qobuz

Stemmen: 3 1,6%
  • Spotify

Stemmen: 157 82,6%
  • Tidal

Stemmen: 7 3,7%
  • Iets anders

Stemmen: 6 3,2%

• Totaal aantal stemmers
    190
Bedankt voor de feedback over Apple Music, mensen! Toch wel een paar behoorlijke minpunten voor mij helaas, misschien eens die gratis maand uittesten en dan zie ik wel.

Nah da's onmogelijk @FlyingHorseman. Gij zijt een echt persoon, en nog ne coole pé @ that. Terwijl Apple een lelijk leeg bedrijf is zoals ze vrijwel allemaal wel worden zeker. Haten is eigenlijk ook enkel voor mongolen dus ik probeer dat zo spaarzaam mogelijk te doen maar voor Apple maak ik wel een uitzondering. Btw hoe ontdek jij dan nieuwe muziek? Nog steeds afschuimen van labels en fora ol fashioned way?

Goed punt trouwens van @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield
Yesh, mailinglist van een aantal labels, fora, een paar reviewsites, die laatste vooral gewoon om te zien wat er uit gekomen is, de reviews zelf lees ik niet echt. Het helpt ook wel dat ik niet meer per se met alles mee moet zijn, vaak gebruik ik rond deze tijd de eindejaarslijstjes om nog wat interessante releases van het afgelopen jaar te checken.

Er wordt nog altijd heel erg veel goeie muziek gemaakt, maar ik heb het gevoel dat de beste of interessante muziek toch vanzelf wat boven water komt zonder heel actief er achter te zoeken, door gewoon een beetje meer dan gemiddeld met muziek bezig te zijn.

Vraagje: ik zou graag een soort playlist maken met verschillende volledige albums in, die dan de albums onderling shufflet maar niet de songs op de albums zelf, die samen moeten blijven. Dus na album 1 speelt hij bijvoorbeeld album 5 af en dan album 3.

Ik vermoed dat dit niet mogelijk is met Spotify (en ook niet met andere services, of wel)?

Vraagje: ik zou graag een soort playlist maken met verschillende volledige albums in, die dan de albums onderling shufflet maar niet de songs op de albums zelf, die samen moeten blijven. Dus na album 1 speelt hij bijvoorbeeld album 5 af en dan album 3.

Ik vermoed dat dit niet mogelijk is met Spotify (en ook niet met andere services, of wel)?
Met spotify denk ik alleszins niet, zou dat anders ook wel durven doen. :unsure:

Met spotify denk ik alleszins niet, zou dat anders ook wel durven doen. :unsure:
Het ergste is dat zoiets 5 minuten programmeerwerk lijkt. Gewoon een soort "group"-functie alvorens de shuffle los te laten, maar goed.

Het ergste is dat zoiets 5 minuten programmeerwerk lijkt. Gewoon een soort "group"-functie alvorens de shuffle los te laten, maar goed.
Je weet het ongetwijfeld wel, maar ik laat me gemakkelijk doen :p

Da's niet 1x programmeren in 1 app, maar in x aantal apps (iOS / Android / Windows / macOS / web player / ...).

En dat moet vooraf worden gegaan door onderzoek hoe je zo'n functie wegstopt in een interface die simpel en intuïtief moet blijven. Dus per definitie kan je niet zomaar elke functie gaan aanbieden, want dan wordt het een ingewikkeld / onoverzichtelijk boeltje.

Je weet het ongetwijfeld wel, maar ik laat me gemakkelijk doen :p

Da's niet 1x programmeren in 1 app, maar in x aantal apps (iOS / Android / Windows / macOS / web player / ...).

En dat moet vooraf worden gegaan door onderzoek hoe je zo'n functie wegstopt in een interface die simpel en intuïtief moet blijven. Dus per definitie kan je niet zomaar elke functie gaan aanbieden, want dan wordt het een ingewikkeld / onoverzichtelijk boeltje.
Alee goed, tien minuten dan. :tongue:
Ik denk toch dat het op zich een erg waardevolle feature kan zijn, maar misschien is het aandeel mensen dat belang hecht aan een volledig album kleiner dan ik denk. Zou imo erg spijtig zijn.

dat is effectief 10 minuten programmeren,

maar wel minstens 3 maanden requirement tuning en 3 maanden testen om dan in Beta te gaan :')

OT:
Terug naar spotify want de Apple Music integratie met devices is om van te wenen.
Verplicht via wifi of bluetooth streamen van android maakt het onbruikbaar want daar zit te veel storing op (valt weg, stopt random)
Meerdere android devices die de Apple Music app runnen en verbonden zijn met bluetooth en het loopt gegarandeerd mis.

Laat me over één iets duidelijk zijn. Ik heb zeker respect voor alle muzikanten, OOK voor de muzikanten waar ik misschien meer moeite heb om naar te luisteren. En dat ik Bob Dylan erbij haalde was fout. Ik had ook een verkeerd beeld over zijn privéleven gezien de artiest blijkbaar nog beschuldigd werd van zaken maar dat dit ontkracht is. Anyway. Over de muziek ga ik zelf geen kwaad woord zeggen, en mijn kritiek was meer gericht richting de keuzes v/d artiesten, niet naar hun werk.

Daarnaast heb ik blijkbaar een verkeerd beeld over dat gebruikers hier keuzes maken op basis van wat Joni en Young doen, maar dat beeld had ik en dat kwam bij mij heel verkeerd over.

"We hebben sinds het begin van de pandemie meer dan 20.000 podcastafleveringen verwijderd met betrekking tot COVID-19. We betreuren Neils beslissing om zijn muziek van Spotify te verwijderen maar hopen hem snel weer te mogen verwelkomen."

Spotify heeft wel dit gezegd.

En verder grijp het nu ook in met het toevoegen van informatie en disclaimers met links over wetenschappelijke informatie rond covid wat andere sociale media ook al doen.

Het grote probleem bij de niet-Spotify streaming diensten is voor mij echt wel het gebruiksgemak. Ik zit vaak op de PC, muziek/podcast te luisteren. Ah, ik ga sporten: stream op iPhone en schakelt direct over op iPhone. Kom terug, tijd voor een douchke: stream op de box in de badkamer. Voila, kom uit de douche en ga bij vrouwlief beneden zitten: stream op de soundbar. Dat is een functie die ik echt niet kan missen.

Verder vind ik hun app ook gewoon super om te gebruiken. In voorgestelde afspeellijsten staan vaak dingen die ik nog niet gehoord heb, voor elk moment en elke mood is er wel een lijst te vinden. Zolang ik niet het gevoel heb dat een app mij datzelfde gebruiksgemak kan geven blijf ik bij Spotify, dan mag mijn favoriete artiest nog vertrekken.

Hier ook omwille van podcasts, die app van Apple is zooooo slecht.
Nu alles tesamen onder 1 dak bij Spotify.

Apple hun macOS Music-app is ook maar zwak.

Valt Bandcamp hier ook onder?

Kheb een (klein) probleempje.
Ik heb net 3 digital albums gekocht en betaald met m'n vrouw haar Paypal, hierdoor zijn die albums gekoppeld aan haar emailadres ipv aan mijn account. (M'n vrouw heeft geen Bandcamp account).

Is er een manier om die albums toch naar mijn account te krijgen zonder het order te cancellen en opnieuw te bestellen?

Ik heb ondertussen wel de albums al gedownload, dus kan ze wel beluisteren op mijn gsm, maar het is toch leuker ze in mijn account te hebben natuurlijk?.

Is je Bandcamp niet gebonden aan je email? Is toch hier zo het geval.
Normaal wel, maar ik had een mail gekregen van een artist die ik volg dat er een nieuw album uit was, ik klikte op die link en was niet automatisch ingelogd op mijn account. Ik had het maar door na de bestelling.

Kheb nu ondertussen gevonden dat je een extra mailadres aan je account kan toevoegen en dat je zo die albums aan je eigen account kan toevoegen, maar ik had al een account aangemaakt op m'n vrouw haar adres om aan die albums te geraken waardoor dit niet meer gaat.

Kheb ondertussen Bandcamp support al gemaild ook :p

Heb een playlist gemaakt die ik heb gedownload op mijn apple watch.
Als ik nu nummers bijzet moet ik dan telkens de hele lijst weer downloaden ?

Het grote probleem bij de niet-Spotify streaming diensten is voor mij echt wel het gebruiksgemak. Ik zit vaak op de PC, muziek/podcast te luisteren. Ah, ik ga sporten: stream op iPhone en schakelt direct over op iPhone. Kom terug, tijd voor een douchke: stream op de box in de badkamer. Voila, kom uit de douche en ga bij vrouwlief beneden zitten: stream op de soundbar. Dat is een functie die ik echt niet kan missen.

Verder vind ik hun app ook gewoon super om te gebruiken. In voorgestelde afspeellijsten staan vaak dingen die ik nog niet gehoord heb, voor elk moment en elke mood is er wel een lijst te vinden. Zolang ik niet het gevoel heb dat een app mij datzelfde gebruiksgemak kan geven blijf ik bij Spotify, dan mag mijn favoriete artiest nog vertrekken.
Ik denk dat hier eigenlijk de definitie staat van de Spotify gebruiker. Muziek overal en gemakkelijk, ongeacht de erbarmelijke geluidskwaliteit en dito compressie.

Ben je audiofiel en ga je echt ook eens zitten om naar iets te luisteren, dan ga je voor vinyl of een premium service zoals Tidal.

net op deezer overgeschakeld (3 maanden gratis), de automatische overzetting van alle playlists en liked songs/artists/albums is wel een gemak.
de bg aotw playlist staat nu dus ook op deezer ;)
eerste wat mij hier ook weer opvalt is het verschil in basis volume tov spotify.
de app lijkt mij wel tof en de integraties beter dan mijn poging bij Apple Music die zwaar tegenviel.

Weet iemand hoe het zit met bibliotheken vooral op vlak van wereldmuziek. Ik vind dat toch nog een werkpuntje van Spotify. Doet Apple Music het op dat vlak beter?

Alsook qua vlaamse muziek, doet iets als Apple het op dat vlak beter?

Terug
Bovenaan