Voor mijn verjaardag een Spotifypremiumabonnement gekregen voor een paar maanden - gebruik het al jaren als gratis gebruiker.
De reclame heeft mij nooit écht gestoord, wat me wel soms stoorde was dat ik niet echt in de hand had naar wàt ik precies wilde luisteren. Al heeft mij dat ook veel nieuwe muziek leren kennen op de lange fietstochtjes.
Goed, nu dus het premiumabonnement, maar toch erg erg teleurgesteld eigenlijk. Ik kan nu wel een plaat beluisteren van voor naar achter, maar toch krijg ik nog steeds muziek in de oren geblazen waar ik niet eens naar wil luisteren. Album afgerond en overgaan naar het volgende album van dezelfde artiest? Nee Niklas, ik ga u voor de vijfendertigste keer GRACHT van Chibi Ichigo voorschotelen, ik weet dat je het af zet na 10 seconden, maar ik ga het TOCH doen.
Precies ook echt een dom algoritme, want zelfs de liedjes die ik snel afzet omdat het niet mijn ding is, verschijnen in die gethematiseerde playlists à la "chill music". Leert dat algoritme nu echt niet na drie maanden dat pakweg Meetsysteem gewoon niet mijn ding is? Vreselijk.
Onbegrijpelijk toch dat je dan betaalt voor een dienst, maar dus zelfs niet de mogelijkheid om bepaalde artiesten of liedjes te "muten" zodat je ze zeker nooit te horen krijgt. Nee, het is fijn dat ik nu zelfs in een duikboot naar muziek kan luisteren, maar voor mij is het de prijs toch echt absoluut niet waard. 13euro voor die één à twee reclamespots om het half uur te mijden... Goh...