Spotify / Apple Music / Google Music / Deezer / Tidal / Qobuz

Welke streamingdienst gebruiken jullie?

• Apple Music

Stemmen: 18 9,5%
  • Deezer

Stemmen: 6 3,2%
  • Google Play Music

Stemmen: 8 4,2%
  • Qobuz

Stemmen: 3 1,6%
  • Spotify

Stemmen: 157 82,6%
  • Tidal

Stemmen: 7 3,7%
  • Iets anders

Stemmen: 6 3,2%

• Totaal aantal stemmers
    190
Weet iemand hoe het zit met bibliotheken vooral op vlak van wereldmuziek. Ik vind dat toch nog een werkpuntje van Spotify. Doet Apple Music het op dat vlak beter?

Alsook qua vlaamse muziek, doet iets als Apple het op dat vlak beter?
Wat bedoel je met wereldmuziek? Ik blijf dat een foute term vinden.

Wereldmuziek is inderdaad een lompe term. Ik associeer het met overjaarse hippies, Polé Polé, Sfinksfestival, wierookgeur, Amnesty International, Comac, PvdA, hangmatten, wietgeur, djembés, toearegs, zweetgeur, dreadlocks, ... Enfin, niet-Westerse muziek gecaterd voor blanke middenklassers uit de suburbs. Terwijl er echt pareltjes zijn die zo'n stempel niet verdiend hebben.

J4sXjhl.png

Best wel verrast dat er een MPB-mix is. Voelt ook zo out of place aan tussen die andere genremixes.

Het is inderdaad een foute umbrellaterm, maar wat ik bedoel is niet zo bekende albums die niet Engelstalig of commercieel zijn.

I joined the dark side!

Dus ook een Spotify Premium genomen. Het gebruiksgemak staat toch echt buiten kijf.

Na halve dag wel al zot gekomen van het queue systeem en ik ben blijkbaar niet alleen hier in :

Dus iemand tips van hoe het beste een soort van Albums To Check systeem op te zetten waarnaar je dan kan teruggrijpen zonder alles constant in een playlist te steken en dan terug te verwijderen?

I joined the dark side!

Dus ook een Spotify Premium genomen. Het gebruiksgemak staat toch echt buiten kijf.

Na halve dag wel al zot gekomen van het queue systeem en ik ben blijkbaar niet alleen hier in :

Dus iemand tips van hoe het beste een soort van Albums To Check systeem op te zetten waarnaar je dan kan teruggrijpen zonder alles constant in een playlist te steken en dan terug te verwijderen?
Ik smijt al mijn "albums to check" gewoon in 1 playlist die heet... "albums to check". En als ge die afspeelt kiest ge alsnog of ge shuffle aan of afzet (en dus gewoon een album kunt uitluisteren).

Alles dat mij aanstaat zet ik gewoon in "liked songs" (aka op hartje duwen), en die lijst staat default op downloaden.

Die queue gebruik ik enkel als het thuis bbq is ofzo, en een shared listening sessie is. Ik let er op dat moment ook niet zo op, dus letterlijk nog nooit beseft dat er een probleem is daarmee (en ik gebruik toch al een goei 9j Spotify denk ik).

I joined the dark side!

Ik like het album (hartje klikken) en dan staan ze onder de categorie albums. Daar kan je dan kiezen welke plaat je wil opleggen. Unliken en plaat staat er niet meer tussen.

Wachtlijst werkt voor mij vaak wel hoor, maar als er te veel instaan enzovoort of je gebruikt het lang niet, dan gaat het buggen en vooral wanneer je de wachtlijst niet afspeelt en er iets anders tussengooit. Over het algemeen merk ik weinig problemen met de wachtlijst, maar ik gebruik het ook niet als playlist enzovoort, of steek er geen tientallen nummers in. Soms doe ik eens "voeg album toe aan wachtrij", ook maar ik heb net zoals Kid_C ook lijsten met albums die ik nog eens moet luisteren. En albums die ik ook leuk vind klik ik aan met hartje.

Als je niet voortdurend nummers wilt verwijderen uit een albums to check dan zou ik ofwel meerdere playlisten aanmaken (en dan playlist verwijderen als je klaar bent met die albums) ofwel het systeem van hartjes (bij albums) gebruiken als een "to hear list". Dan moet je enkel het hartje weer wegdoen als je het beluisterd hebt.

Ja voorlopig ben ik uitgekomen op een combinatie van Liken/Unliken, en teruggrijpen naar mijn zoekhistoriek. Ik beluister graag nieuwe ontdekkingen meerdere keren op korte termijn, dus albums terugvinden via Search marcheert ook best goed. En dan verwijder ik daar ook de zaken die ik niet top vond. :unsure:

Ik blijf wel combineren met bandcamp. Ten eerste vind ik meer zaken op Bandcamp die Spotify niet in de catalogus heeft. En aparte tabs open laten staan is voor BC wat mijn queue. :-p

Edit : advanced search is ook al handig van pas gekomen

Laatst bewerkt:
Spotify is een zeer krachtig medium.
Maar het slaat er bij mij toch steeds in om mij dezelfde songs voor te schotelen, terwijl ik ook wel eens iets nieuws wil.

Voor mijn verjaardag een Spotifypremiumabonnement gekregen voor een paar maanden - gebruik het al jaren als gratis gebruiker.
De reclame heeft mij nooit écht gestoord, wat me wel soms stoorde was dat ik niet echt in de hand had naar wàt ik precies wilde luisteren. Al heeft mij dat ook veel nieuwe muziek leren kennen op de lange fietstochtjes.

Goed, nu dus het premiumabonnement, maar toch erg erg teleurgesteld eigenlijk. Ik kan nu wel een plaat beluisteren van voor naar achter, maar toch krijg ik nog steeds muziek in de oren geblazen waar ik niet eens naar wil luisteren. Album afgerond en overgaan naar het volgende album van dezelfde artiest? Nee Niklas, ik ga u voor de vijfendertigste keer GRACHT van Chibi Ichigo voorschotelen, ik weet dat je het af zet na 10 seconden, maar ik ga het TOCH doen.
Precies ook echt een dom algoritme, want zelfs de liedjes die ik snel afzet omdat het niet mijn ding is, verschijnen in die gethematiseerde playlists à la "chill music". Leert dat algoritme nu echt niet na drie maanden dat pakweg Meetsysteem gewoon niet mijn ding is? Vreselijk.

Onbegrijpelijk toch dat je dan betaalt voor een dienst, maar dus zelfs niet de mogelijkheid om bepaalde artiesten of liedjes te "muten" zodat je ze zeker nooit te horen krijgt. Nee, het is fijn dat ik nu zelfs in een duikboot naar muziek kan luisteren, maar voor mij is het de prijs toch echt absoluut niet waard. 13euro voor die één à twee reclamespots om het half uur te mijden... Goh...

Voor mijn verjaardag een Spotifypremiumabonnement gekregen voor een paar maanden - gebruik het al jaren als gratis gebruiker.
De reclame heeft mij nooit écht gestoord, wat me wel soms stoorde was dat ik niet echt in de hand had naar wàt ik precies wilde luisteren. Al heeft mij dat ook veel nieuwe muziek leren kennen op de lange fietstochtjes.

Goed, nu dus het premiumabonnement, maar toch erg erg teleurgesteld eigenlijk. Ik kan nu wel een plaat beluisteren van voor naar achter, maar toch krijg ik nog steeds muziek in de oren geblazen waar ik niet eens naar wil luisteren. Album afgerond en overgaan naar het volgende album van dezelfde artiest? Nee Niklas, ik ga u voor de vijfendertigste keer GRACHT van Chibi Ichigo voorschotelen, ik weet dat je het af zet na 10 seconden, maar ik ga het TOCH doen.
Precies ook echt een dom algoritme, want zelfs de liedjes die ik snel afzet omdat het niet mijn ding is, verschijnen in die gethematiseerde playlists à la "chill music". Leert dat algoritme nu echt niet na drie maanden dat pakweg Meetsysteem gewoon niet mijn ding is? Vreselijk.

Onbegrijpelijk toch dat je dan betaalt voor een dienst, maar dus zelfs niet de mogelijkheid om bepaalde artiesten of liedjes te "muten" zodat je ze zeker nooit te horen krijgt. Nee, het is fijn dat ik nu zelfs in een duikboot naar muziek kan luisteren, maar voor mij is het de prijs toch echt absoluut niet waard. 13euro voor die één à twee reclamespots om het half uur te mijden... Goh...
Je moet ook niet verplicht het algoritme volgen. Selecteer gewoon wat je wil luisteren of leg een playlist op?

Je moet ook niet verplicht het algoritme volgen. Selecteer gewoon wat je wil luisteren of leg een playlist op?

Soms begint hij voorgestelde nummers af te spelen waar je niet meer uit geraakt tot je de app sluit en weer open doet. Met premium heb je dat niet. Is ook de reden waarom ik premium heb.

is geen app voor de zelfgenoemde curators onder ons, muziek ontdekken doet het je toch niet echt.
het is een waardig alternatief voor klassieke radio met wat meer personalisatie, maar 10 keer dezelde chill-playlist voorgeschoteld krijgen kan bij mij er ook niet in.

is geen app voor de zelfgenoemde curators onder ons, muziek ontdekken doet het je toch niet echt.
het is een waardig alternatief voor klassieke radio met wat meer personalisatie, maar 10 keer dezelde chill-playlist voorgeschoteld krijgen kan bij mij er ook niet in.
Soms mis ik wel goed gecureerde regelmatig geüpdatete lijsten waar geen label achter zit dat iets wil pushen.

En het feit dat spotify hun shuffle ook gestuurd wordt door labels in mijn eigen playlists is verschrikkelijk. Een eigen hiphopplaylist met 200 artiesten maar toch 3 keer na elkaar Kendrick op shuffle krijgen is wat van de pot gerukt.

Soms mis ik wel goed gecureerde regelmatig geüpdatete lijsten waar geen label achter zit dat iets wil pushen.

En het feit dat spotify hun shuffle ook gestuurd wordt door labels in mijn eigen playlists is verschrikkelijk. Een eigen hiphopplaylist met 200 artiesten maar toch 3 keer na elkaar Kendrick op shuffle krijgen is wat van de pot gerukt.
inderdaad, ik mis dat ook wat.
spotify heeft imo het minst te maken met muziek en meer met gemak tov de andere diensten.
echte muziekliefhebbers, zoals er hier wel te vinden zijn, gaan volgens mij nooit echt tevreden zijn met automatische playlists, aan de andere kant.

inderdaad, ik mis dat ook wat.
spotify heeft imo het minst te maken met muziek en meer met gemak tov de andere diensten.
echte muziekliefhebbers, zoals er hier wel te vinden zijn, gaan volgens mij nooit echt tevreden zijn met automatische playlists, aan de andere kant.
Daarom die gecureerde die mij belangrijk lijken, Danger Mouse heeft een machtige playlist maar die krijgt te weinig updates het laatste jaar. Maar elke keer dat er iets komt is het zwaar de moeite. Maar idd, spotify is praktisch maar uit liefde voor muziek is het zeker niet. Ik vraag me af of Apple beter is op dat vlak.

Deezer heeft nu een remote/Connect functionaliteit, zoals bij Spotify:

Terug
Bovenaan