Spotify / Apple Music / Google Music / Deezer / Tidal / Qobuz

Welke streamingdienst gebruiken jullie?

• Apple Music

Stemmen: 18 9,5%
  • Deezer

Stemmen: 6 3,2%
  • Google Play Music

Stemmen: 8 4,2%
  • Qobuz

Stemmen: 3 1,6%
  • Spotify

Stemmen: 157 82,6%
  • Tidal

Stemmen: 7 3,7%
  • Iets anders

Stemmen: 6 3,2%

• Totaal aantal stemmers
    190

De meest gestreamde artiesten in België in 2022​

1. Ed Sheeran
2. The Weeknd
3. Ninho
4. Damso
5. David Guetta
6. Taylor Swift
7. Jul
8. Drake
9. Imagine Dragons
10. Harry Styles

De meest gestreamde albums in België in 2022​

1. Ed Sheeran: ‘=’
2. Harry Styles: ‘Harry’s House’
3. Stromae: ‘Multitude’
4. Ninho: ‘Jefe’
5. Metejoor: ‘Metejoor’
6. Imagine Dragons: ‘Mercury - Acts 1 & 2'
7. Olivia Rodrigo: ‘SOUR’
8. Dua Lipa: ‘Future Nostalgia’
9. Angèle: ‘Nonante-Cinq’
10. Gazo: ‘KMT’

De meest gestreamde liedjes in België in 2022​

1. Harry Styles: ‘As It Was’
2. Glass Animals: ‘Heat Waves’
3. Lost Frequencies: ‘Where Are You Now’
4. Tom Odell: ‘Another Love’
5. GAYLE: ‘abcdefu’
6. MEAU: ‘Dat heb jij gedaan’
7. Stromae: ‘L’enfer’
8. Elton John: ‘Cold Heart - PNAU Remix’
9. Gabry Ponte: ‘Thunder’
10. James Hype: ‘Ferrari’

1. Ed Sheeran
2. The Weeknd
3. Ninho
4. Damso
5. David Guetta
6. Taylor Swift
7. Jul
8. Drake
9. Imagine Dragons
10. Harry Styles

1. Ed Sheeran: ‘=’
2. Harry Styles: ‘Harry’s House’
3. Stromae: ‘Multitude’
4. Ninho: ‘Jefe’
5. Metejoor: ‘Metejoor’
6. Imagine Dragons: ‘Mercury - Acts 1 & 2'
7. Olivia Rodrigo: ‘SOUR’
8. Dua Lipa: ‘Future Nostalgia’
9. Angèle: ‘Nonante-Cinq’
10. Gazo: ‘KMT’

1. Harry Styles: ‘As It Was’
2. Glass Animals: ‘Heat Waves’
3. Lost Frequencies: ‘Where Are You Now’
4. Tom Odell: ‘Another Love’
5. GAYLE: ‘abcdefu’
6. MEAU: ‘Dat heb jij gedaan’
7. Stromae: ‘L’enfer’
8. Elton John: ‘Cold Heart - PNAU Remix’
9. Gabry Ponte: ‘Thunder’
10. James Hype: ‘Ferrari’
Ik ken het meeste van die muziek niet. Van de artiesten nog nooit gehoord van Ninho en Jul, en ook Metejoor tot recent. Volgens last.fm nog nooit geluisterd naar Ed Sheeran, Ninho, Damso, Jul, Drake, Imagine Dragons. Wel 18 keer naar David Guetta, 2 keer Harry Styles en 1 keer Taylor Swift en The Weeknd. Nu van sommigen, vooral David Guetta en in mindere mate Blinding Lights van The Weeknd, een liedje van Harry Styles, paar liedjes van Swift (vooral Lover) en misschien van Ed Sheeran van heel vroeger zal ik misschien de hits kennen.

Dat Stromae een nieuw album heeft wist ik, en dat van Olivia Rodrigo en Dua Lipa is ook al min of meer voorbijgekomen, misschien Angèle ook één nummer, al wist ik niet dat ze een nieuw album had. Van Dua Lipa, Stromae en Angèle ken ik wel wat oudere nummers.

Van de nummers zal ik enkel L'Enfer gehoord hebben, de rest nog nooit gehoord. Weinig reden om daar verandering in te brengen. Niet mijn stijl, niet mijn ding, en ben ook niet aan commerce.

Ik ken het meeste van die muziek niet. Van de artiesten nog nooit gehoord van Ninho en Jul, en ook Metejoor tot recent. Volgens last.fm nog nooit geluisterd naar Ed Sheeran, Ninho, Damso, Jul, Drake, Imagine Dragons. Wel 18 keer naar David Guetta, 2 keer Harry Styles en 1 keer Taylor Swift en The Weeknd. Nu van sommigen, vooral David Guetta en in mindere mate Blinding Lights van The Weeknd, een liedje van Harry Styles, paar liedjes van Swift (vooral Lover) en misschien van Ed Sheeran van heel vroeger zal ik misschien de hits kennen.

Dat Stromae een nieuw album heeft wist ik, en dat van Olivia Rodrigo en Dua Lipa is ook al min of meer voorbijgekomen, misschien Angèle ook één nummer, al wist ik niet dat ze een nieuw album had. Van Dua Lipa, Stromae en Angèle ken ik wel wat oudere nummers.

Van de nummers zal ik enkel L'Enfer gehoord hebben, de rest nog nooit gehoord. Weinig reden om daar verandering in te brengen. Niet mijn stijl, niet mijn ding, en ben ook niet aan commerce.

Ik heb de lijst ook maar gekopieerd van een nieuwssite.
Voor de rest herken ik zeker het gevoel.

Mijn muziekkeuzes zitten alvast niet in de Belgische statistieken van Spotify, gezien ik heel hard fan blijf van de hoge resolutie kwaliteit van Tidal!

Ik gebruik nu al een aantal jaren de gratis versie van Spotify, maar denk er nu toch aan om voor de premium versie te gaan. Blijkbaar is er momenteel ook een promotie met 3 maanden gratis abonnement.
Ik twijfel er alleen aan of het echt zijn geld waard is.

Ik gebruik nu al een aantal jaren de gratis versie van Spotify, maar denk er nu toch aan om voor de premium versie te gaan. Blijkbaar is er momenteel ook een promotie met 3 maanden gratis abonnement.
Ik twijfel er alleen aan of het echt zijn geld waard is.

Als ge dat deelt met paar andere valt dat echt goed mee, ik betaal €30 op jaarbasis met verschillende personen.

Correct, denk dat je max 6 accounts kan toevoegen dan.
Maar in principe moeten dat dan toch mensen zijn die op hetzelfde adres wonen dacht ik?
Nu ja, ik zou niet weten of daar controle op is, of hoe ze dat zouden doen.

Maar ik ken ook niemand die dat zou willen doen.

Laatst bewerkt:
Maar in principe moeten dat dan toch mensen zijn die op hetzelfde adres wonen dacht ik?
Nu ja, ik zou niet weten of daar controle op os, if hie ze dat zouden doen.

Maar ik ken ook niemand die dat zou willen doen.

Zogezegd wel ja maar geen kat dat dat checkt uiteraard.

Zucht. Ik snap echt niet waarom die ******** bij Spotify de direct link functie van playlists en albums naar uw home screens recent hebben verwijderd.

Dacht even dat het een bug was maar blijkbaar is dit een bewuste keuze geweest.

Nondedju, één fokking keer zet ik eens Bumba in de auto op voor mijn dochter op Spotify (meestal doet mijn vrouw dat omdat ik rij) en wie verschijnt daar naast Urfaust, Graveyard en Amenra in de "2010's mix" playlist? Het Grote Circuslied van Bumba. :tongue:

Nondedju, één fokking keer zet ik eens Bumba in de auto op voor mijn dochter op Spotify (meestal doet mijn vrouw dat omdat ik rij) en wie verschijnt daar naast Urfaust, Graveyard en Amenra in de "2010's mix" playlist? Het Grote Circuslied van Bumba. :tongue:
ik dacht dat als je zaken beluisterd in een 'private session' dat dit dan ook geen invloed heeft op je lijsten in spotify etc. Dus volgende keer 'private session' inschakelen :p

Avondland war nicht amüsiert

bumba.jpg

Pfff ik erger me de laatste tijd vaak aan Spotify, de app is echt waardeloos om muziek te vinden of terug te vinden. De suggesties zijn gewoon dingen die ik een week geleden heb opgezet of m'n meest afgespeelde albums. Of albums van KGLW :unsure:

Vroeger was het eens bladeren door m'n harde schijf vol muziek en soms m'n eigen collectie herontdekken. Dat zit er nu niet meer in.

Pfff ik erger me de laatste tijd vaak aan Spotify, de app is echt waardeloos om muziek te vinden of terug te vinden. De suggesties zijn gewoon dingen die ik een week geleden heb opgezet of m'n meest afgespeelde albums. Of albums van KGLW :unsure:

Vroeger was het eens bladeren door m'n harde schijf vol muziek en soms m'n eigen collectie herontdekken. Dat zit er nu niet meer in.
Eens uw platenkast checken? Dat helpt bij mij om eigen collectie te herontdekken. En verder haal ik meer tips van hier, allerhande blogs en sites en new arrival section bij selecte shops

Eens uw platenkast checken? Dat helpt bij mij om eigen collectie te herontdekken. En verder haal ik meer tips van hier, allerhande blogs en sites en new arrival section bij selecte shops

Als je op discogs naar je collectie gaat, is er een "random item" knop. Die durf ik al eens te gebruiken :D

het comfort van streaming services breekt het verlangen naar nieuwe ervaringen wat vind ik persoonlijk.

in de laatste 12 maanden heb ik spotify, deezer en apple music geprobeerd en spotify lijkt mij het beste in discovery, met deezer close second. ze suggereren quasi dezelfde artiesten en albums.

op die momenten dat je effectief verlangt naar een nieuwe sound, of iets anders in het algemeen blijf ik vaak op mijn honger zitten na te veel in cirkels te zitten rondklikken op artiesten en albums.

Ik gebruik deze speler voor meeste van mijn eigen verzamelde muziek. Aanrader.
Met een naam als Surfans zou je denken, 2x op een drukknop duwen(jawel knoppen!!) en dat ding vliegt uiteen. Maar de bouwkwaliteit stelt totnutoe nog niet teleur.

Ook lekker draagbaar en niet zo lomp als de gemiddelde smartphone. Deze versie draagt wel maar max 256Gb, dus als je FLAC gaat, krijg je net niet de hele discography van KGLW er op? :unsure:

En vergeet de bandcamp recommendations niet...

Mijn werk ligt recht over mijn favoriete platenwinkel waarvan de uitbater een uitstekende muzieksmaak heeft. Zo kom ik ook nog veel goede dingen tegen.

Terug
Bovenaan