Dat is gemakkelijk natuurlijk wanneer je claims over ondervertegenwoordiging van vrouwen in de politiek eerder zwak bleken te zijn, en minstens voor het federale niveau achterhaald. Ook quota waren zoals ik met Nederland aantoonde minstens geen noodzaak om tot dat resultaat te komen.
Zeg, hoe lang nog? 60/40 vertegenwoordiging mannen vs vrouwen in de politiek, dat is zonder de kabinetten meegerekend waar het verschil groter is. Ik dénk dat het niet zo zwak is als wat jij telkens blijft aangeven. Jij wilt liever kijken naar de regering, omdat daar jouw punt duidelijker is. Als je maar genoeg inzoomt, merk je nergens nog problemen.
En dat is niet "gemakkelijk" om dat punt los te laten, dat punt was er al alleen maar gekomen als aanval op Schlitz, omdat ze een slachtofferrol zou zien waar er geen is. Terwijl er daar hoogstens "ook" eentje is voor anderen.
Maar genoteerd. Je schrijft "leugens en natrappen" bij het citaat over het seksisme en seksueel geweld. Blijkt dat dat er inderdaad was, alleen was jij (en ik ook) niet daarvan op de hoogte. Maar toch blijven het leugens en natrappen. Waarom niet gewoon zien dat het inderdaad zo was en dan de mening bijstellen? Dat gaat mijn pet te boven... Je kunt toch ook gewoon zien dat dit inderdaad klopte, zonder dat je plots moet toegeven dat je het volledig eens bent met haar, zeker.De leugen(s) waren het niet vragen achter het gebruiken van haar persoonlijk logo maar dat toch gedaan hebben. N-VA politici vergelijken met nazi's - al was dat een "medewerkster" waar zij natuurlijk wél verantwoordelijkheid voor draagt - een reoccuring trend bij Ecolo natuurlijk.
Het natrappen was het verwijzen naar seksisme in de politiek, tja... Eén iemand zegt A, een woordvoerder sleept er achteraf iets anders bij dat niet relevant is voor haar ontslag, uit het kleutertuinniveau van de politiek (lokale gemeentepolitiek) terwijl Sarah Schlitz op het hoogte niveau aan het spelen was. Erg genoeg voor het échte slachtoffer in dat verhaal natuurlijk, maar dat is niet Sarah Schlitz.
Een geweldig hoge standaard die je daar legt wel. Dus je moet bij een fout je overal verontschuldigen, de eer aan jezelf houden en ontslag nemen, nergens ontkennen dat het een fout was. En daarbij nog eens het niet hebben over actuele problemen binnen de politiek of dingen waar je zelf mee bezig was voor het voorval. Want anders is het Toonbeeld van hoe slecht woke is... Maar overtrokken is het niet?