Start Wielerseizoen 2023

Het is een mooie zege voor Jorgensen maar we moeten nu ook weer niet overdrijven... ok, winnen is leuk maar als je naar die top 10 kijkt kan je dat nu toch wel bezwaarlijk hoog niveau noemen. Daar staat geen enkele renner tussen waarvan ik denk "die kan ook top 10 rijden in een Tirreno".

Ik heb eerlijk gezegd de indruk dat het deelnemersveld in Oman elk jaar nog minder wordt. Zal ook wel te maken hebben met nóg selectievere programma´s van de toppers die nóg meer dan vroeger (en ook langere) stages inlassen.

Heu? Dat deelnemersveld is 10x zo goed als vorig jaar daar. En daarvoor was het 2x niet georganiseerd. Vroeger ook echt niet altijd beter.

De cijfers zeggen trouwens iets totaal anders. Snelste beklimming van de Green Mountain ooit (meewind hielp) en ontzettende hoge w/kgs getrapt. Heel traag gereden voor de klim wel en die klim is van beneden tot boven eigenlijk aan 1 tempo perfect 'gepaced', maar dan nog.

Ik snap ook niet waarom hier constant alles moet geminimaliseerd worden. Alsof we hier enkel renners en prestaties mogen bewieroken als het om topwedstrijden gaat. Gaat hier saai worden hoor.

Laatst bewerkt:
Buiten Pogacar, die kerel rijdt gewoon alles :love:
Doodjammer wel dat de rode gloed van de mouwen van UAE verdwenen is. Dat had wel iets, dit effen zwart maakt het allemaal nogal flauw.
Inderdaad, het truitje mist precies ergens iets.
Pogi zit wel lekker op zijne fiets, meer aero gegaan, hij reed nog niet hard genoeg 😛

Wel de trend hier blijkbaar als er geen wielergod (WVA/MVDP/REV/POGI) meedoet is het geen topniveau en is het geen mooie zege
Je quote een stuk tekst waarin letterlijk staat "Het is een mooie zege". :unsure:

Het enige wat ik zeg is dat dit niet per sé een opstapje naar meer is. "De toekomst voor het Amerikaanse wielrennen ziet er goed uit" op basis van deze overwinning vind ik dus een beetje vreemd. Dan heeft bv Quinn Simmons dit jaar al meer indruk gemaakt imo omdat je daar met 99% zekerheid weet dat die zijn piek pas later in het seizoen ligt. Voor hetzelfde geld heeft Jorgensen hier al een eerste piek(je) gelegd omdat hij hier voor eigen rekening iets kan neerzetten wat later in het seizoen en zeker op WT niveau véél moeilijker zal worden. Enerzijds omdat het deelnemersveld gewoon sterker is en anderzijds omdat hij niet voor eigen rekening kan rijden. Ik weet dat niet, maar dat is geen onrealistisch scenario.

Het is trouwens niet zo dat het hier alleen de absolute wereldtoppers zijn die niet aanwezig zijn. Ok van de 2de lijn zat daar niemand tussen... de grootste naam in die top 10 is Ulissi en dat kan je bezwaarlijk een klassementsman/klimmer noemen.

Je quote een stuk tekst waarin letterlijk staat "Het is een mooie zege". :unsure:

Het enige wat ik zeg is dat dit niet per sé een opstapje naar meer is. "De toekomst voor het Amerikaanse wielrennen ziet er goed uit" op basis van deze overwinning vind ik dus een beetje vreemd. Dan heeft bv Quinn Simmons dit jaar al meer indruk gemaakt imo omdat je daar met 99% zekerheid weet dat die zijn piek pas later in het seizoen ligt. Voor hetzelfde geld heeft Jorgensen hier al een eerste piek(je) gelegd omdat hij hier voor eigen rekening iets kan neerzetten wat later in het seizoen en zeker op WT niveau véél moeilijker zal worden. Enerzijds omdat het deelnemersveld gewoon sterker is en anderzijds omdat hij niet voor eigen rekening kan rijden. Ik weet dat niet, maar dat is geen onrealistisch scenario.

Het is trouwens niet zo dat het hier alleen de absolute wereldtoppers zijn die niet aanwezig zijn. Ok van de 2de lijn zat daar niemand tussen... de grootste naam in die top 10 is Ulissi en dat kan je bezwaarlijk een klassementsman/klimmer noemen.

Maar je zegt in diezelfde quote , je moet niet overdrijven,... Dus ontkracht je je eigen zin ?
Of misversta ik dat ?

Jorgenson is nu pas 4de jaar prof waarbij zij 2de jaar dat die voor GC gaat en heeft vorig jaar al wat voor eigen kansen mogen rijden... (Dauphiné , touretappes)

Trouwens 2 jaar geleden was Jorgenson al top 10 in PN

Ook verder kijken dan de top 10

Buchmann - 7De giro 2022 semi knecht voor hindley
Hirt - 6de giro 2022
Meintjes 7de tour 2022/11de vuelta 2022
Lutsenko 8ste tour 2022

Pieken ze hier niet naar toe ? Kan ? Jorgenson waarschijnlijk ook niet. Hij heeft hier zijn eerste mooie GC zege als 23 jarige op een geaccidenteerd parcours.

Dus dit is zonder overdrijven een mooie zege en een opstap naar het volgende in zijn beloftevolle carrière.

Het is toch ook een mooie zege? Serieuze W/kg's getrapt daar ook in Oman.

Als alleen maar de grote wedstrijden tellen..

Het is toch ook een mooie zege? Serieuze W/kg's getrapt daar ook in Oman.

Als alleen maar de grote wedstrijden tellen..

Reverz heeft nu al tweemaal gezegd dat het een mooie zege is.

Over Oman werd hier natuurlijk niet gepraat moest Vansevenant het niet zo goed doen.

Cian zal een beetje teleurgesteld zijn, die zal beter gehoopt hebben.
Gaf zelf aan (in het verleden) dat langere klimmen meer zijn ding zijn. Dit ding was amper zes km aan stevige percentages. Nu ja, een minuut is veel, maar op de Muur van Hoei gaat hij nooit winnen, denk ik. Was ook de eerste van zijn ploeg gisteren, dus een goed teken.

Een goede start van onze Belgen dit jaar. Weinig koersen waar er geen te vinden is in de top-tien.

Gaf zelf aan (in het verleden) dat langere klimmen meer zijn ding zijn. Dit ding was amper zes km aan stevige percentages. Nu ja, een minuut is veel, maar op de Muur van Hoei gaat hij nooit winnen, denk ik. Was ook de eerste van zijn ploeg gisteren, dus een goed teken.

Een goede start van onze Belgen dit jaar. Weinig koersen waar er geen te vinden is in de top-tien.
Je kan wel het best tot je recht komen op lange beklimmingen maar als je de ambitie hebt als klassementsman mag dat uiteraard geen excuus zijn om op een klim van 5km een minuut weggereden te worden... zo heel vaak rijdt het peloton ook geen beklimmingen op van 20km dus als je edge pas boven de 10-12km boven komt drijven houdt je niet zo gek veel kansen over op een jaar en je kan je ook niet permiteren om op La Planche Des Belles Filles of Mendes zomaar een halve minuut te verliezen omdat 5km u niet ligt.

Ik denk niet dat we het bij Cian zozeer moeten zoeken in de lengte van de beklimming en al helemaal niet bij de percentages. 10% is net goed voor een renner van 64kg. Ik denk dat Cian eerder gewoon nog wat tijd nodig heeft om zich verder te ontwikkelen en daar is op zijn leeftijd absoluut niks mis mee. De 2 besten in Oman zijn bijna 4 jaar ouder. Eigenlijk heeft die geluk dat Remco er is, dat geeft toch meer luwte dan hij anders zou gehad hebben denk ik.

Hij heeft gewoon niet de wattages getrapt die hij normaal kan trappen. Was zelf dan ook zeer teleurgesteld. Die klim was gewoon een 20 minuten inspanning, kort is dat echt niet meer. Helemaal niet vergelijkbaar met een Muur van Hoei dus. Die gaat hij inderdaad nooit winnen.

Maar hij zag er wel héél goed uit. GC winnen wordt moeilijk, maar niet onmogelijk met die benen. Zo lastig is dit rondje niet en hij heeft een hele goede tijdrit.

Herregodts overigens ook wel echt sterk. Belgen zijn allemaal wel goed precies op dit moment. Een paar van die jonge gasten natuurlijk al wat aan het pieken op dit soort koersen. Niets mis mee, leuk om te zien.

Laatst bewerkt:
Ook benieuwd naar de Strade, Pogacar duidelijk wel al heel sterk!
Had nu wel al graag eens gezien wat Remco tegen hem zou kunnen laten zien...

Terug
Bovenaan