Het is een mooie zege voor Jorgensen maar we moeten nu ook weer niet overdrijven... ok, winnen is leuk maar als je naar die top 10 kijkt kan je dat nu toch wel bezwaarlijk hoog niveau noemen. Daar staat geen enkele renner tussen waarvan ik denk "die kan ook top 10 rijden in een Tirreno".
Ik heb eerlijk gezegd de indruk dat het deelnemersveld in Oman elk jaar nog minder wordt. Zal ook wel te maken hebben met nóg selectievere programma´s van de toppers die nóg meer dan vroeger (en ook langere) stages inlassen.
Heu? Dat deelnemersveld is 10x zo goed als vorig jaar daar. En daarvoor was het 2x niet georganiseerd. Vroeger ook echt niet altijd beter.
De cijfers zeggen trouwens iets totaal anders. Snelste beklimming van de Green Mountain ooit (meewind hielp) en ontzettende hoge w/kgs getrapt. Heel traag gereden voor de klim wel en die klim is van beneden tot boven eigenlijk aan 1 tempo perfect 'gepaced', maar dan nog.
Ik snap ook niet waarom hier constant alles moet geminimaliseerd worden. Alsof we hier enkel renners en prestaties mogen bewieroken als het om topwedstrijden gaat. Gaat hier saai worden hoor.
Laatst bewerkt: