Start Wielerseizoen 2023

Goossens gaat gewoon opnieuw winnen. Wel met heel veel hulp van de moto's deze keer, maar toch. Hij is heel sterk.

En Van Eetvelt tweede... Die gaat deze keer wel vloeken

Van Wilder derde Belgen vinden Mallorca wel tof.

Laatst bewerkt:
Jammer voor Evenepoel, wist nochtans dat hij best wachte zei ervoor al dat de laatste 4km misschien iets mogelijks was. Ach jah beter nu dan straks in een grote wedstrijd.

Mooi dat Bernal verder aan de weg terug bezig is. Goede Ganna ook precies. Iemand weet wat zijn plannen zijn dit jaar? Die kan ook best veel dus keuzes dringen zich ook op. Met zijn piste werk er ook nog eens bij. Roubaix zal wel een doel zijn zeker was het vorig jaar toch al toen iets te voortvarend geweest.

EDIT: en ik moet eens beginnen opletten want weeral Mallorca gemist, ik ga er weer moeten in komen dat het weer koers is in de namiddag en dat na ik thuis kom even de TV/stream aanzet

Mooi voor Kobe!
Vorig jaar toch veel pech.
Ziek Ruta del sol, lelijke val ronde van Baskenland. Val in de tour met lang last nadien…

Ok dat was al veel beter in beeld gebracht. Ze leren snel bij mooi.

Verrassende winnaar Jakobsen en Bennet leken nochtans perfect klaar te zitten.

Mooie nacht voor DSM,

Mooie move van bystrom jammer dat Schmid pokerde.

Mayrhofen heeft een grote stap gemaakt deze winter vorige jaren toch wat moeite bij de overgang , was op het WK bij de juniors degene die het langst bij Remco bleef dacht ik en 2de was?.

Mooie nacht voor DSM,

Mayrhofen heeft een grote stap gemaakt deze winter vorige jaren toch wat moeite bij de overgang , was op het WK bij de juniors degene die het langst bij Remco bleef dacht ik en 2de was?.
Hij werd in 2018 inderdaad 2de na Remco.
Maar als je kijkt naar de top 20 van dat jaar dan is het toch straf, zo goed als iedereen is nog aan het timmeren aan zijn weg.
Hun carrières moeten nog beginnen. Buiten Girmay natuurlijk, die zijn carrière draait ook al volle toeren.

En Remco heeft al een monument, WK en de vuelta gewonnen. En natuurlijk enkele koersen tegen Janneke en Mieke. :oi22:

Verwachten dat hij altijd en overal voor de winst gaat rijden is onrealistisch. Dat hij deze San Juan maar gewoon als voorbereiding ziet om wat koerskilometers te maken. Hij kan hier meer verliezen dan winnen.

De Belgen doen het goed op Mallorca.
Van Eetvelt 2x podium en Sweeny was gisteren ook wel echt sterk, bij Lotto mogen ze content zijn. Cian daalde wel echt als een natte dweil, laten we hopen dat het enkel de koude was (zoals hij zelf aan de finish verkondigde).

Is er hier al iemand die bij het horen van Soudal niet aan Lotto denkt? Ik denk dat ik nog een jaar ga nodig hebben vooraleer ik de switch gemaakt heb 🙈

Als er iemand is die je in de gaten moet houden de komende jaren is het Hugo Page!
2de vandaag in Cadel Evans…
Reed vorig jaar heel onstuimig en woekerde vaak teveel met zijn krachten, maar hij is intrinsiek zó sterk!

Mooie nacht voor DSM,

Groot talent bij de junioren inderdaad, maar wat uit beeld verdwenen de laatste jaren (slecht bij de beloften en vorig jaar als neoprof DNF na DNF door kwaaltjes).

Toch straf eigenlijk. DSM bakt er 2 jaar echt niets van en net wanneer ze de punten terug beginnnen nodig te hebben breken er weer talentjes door. Zo een klimmende sprinter is ontzettend belangrijk voor UCI punten, zeker met het nieuwe systeem.

Toch straf eigenlijk. DSM bakt er 2 jaar echt niets van en net wanneer ze de punten terug beginnnen nodig te hebben breken er weer talentjes door. Zo een klimmende sprinter is ontzettend belangrijk voor UCI punten, zeker met het nieuwe systeem.
Op basis van welke uitslag kom je uit bij klimmende sprinter?

Toch weer een teleurstellende uitslag van Ewan, in dat deelnemersveld pas zesde sprinten.
In de TDU verwacht je hem als lichtgewicht toch ook in de rit die Coquard wint, en dan zit ie daar op 300m van de meet nog in 30e positie.

De laatste op Mallorca vandaag.
Girmay om het af te maken voor Wanty met de winnende sfeer.

Voor de Marseillaise, benieuwd naar De Lie. Gaan ze hem en Lotto fel genoeg bestoken?
Vanmarcke begint aan de eerste van zijn onophoudelijke reeks eendagswedstrijden :clap:.

Op basis van welke uitslag kom je uit bij klimmende sprinter?

Toch weer een teleurstellende uitslag van Ewan, in dat deelnemersveld pas zesde sprinten.
In de TDU verwacht je hem als lichtgewicht toch ook in de rit die Coquard wint, en dan zit ie daar op 300m van de meet nog in 30e positie.

Mayrhoffer is een snelle man die relatief makkelijk een klimmetje over geraakt. Een echte doorbijter waar je moeilijk vanaf geraakt. Misschien overdrijf ik wat met klimmen. Ik bedoel een type Groves, dat ook voor een sprinter wel wat bergop kan.

Ewan zat helemaal kapot aan het eind (in tegenstelling tot de TDU was hij hier niet per se de snelste meer), en dan nog alleen in een chaotische sprint.

Laatst bewerkt:
Geen wonder dat ik Mallorca de voorbij week gemist heb. Is pas 14u en ze zitten al op 3km van de meet. Gelukkig dat SnakeGR er over poste. Gisteren dees uur was ik nog in de supermakt aan het shoppen. Nu vandaag lijkt het een massasprint te worden, dan waren de voorbije dagen precies interresanter.

EDIT: Winst voor Vervon, Girmay 2e? Perfecte leadout, kilometer aanduiding linksboven zat er wel naast.

Geen wonder dat ik Mallorca de voorbij week gemist heb. Is pas 14u en ze zitten al op 3km van de meet. Gelukkig dat SnakeGR er over poste. Gisteren dees uur was ik nog in de supermakt aan het shoppen. Nu vandaag lijkt het een massasprint te worden, dan waren de voorbije dagen precies interresanter.

EDIT: Winst voor Vervon, Girmay 2e? Perfecte leadout, kilometer aanduiding linksboven zat er wel naast.

Dat was enkel vandaag zo vroeg.
Mooi om een goede Vernon te zien vroeg op het jaar, had er stiekem vorig jaar beter van verwacht. Gast heeft veel talent.

Intermarché in Mallorca: 1e, 3e, 1e, 1e, 2e... (en dan nog eens 2e in Australië vandaag ook).

Jarne Van de Paar overigens heel sterk 3e in zijn eerste sprint bij de profs. Eergisteren overgeheveld van het Devo team naar de profs, net op tijd :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Waarom zat Jakobsen nu weer niet in het wiel van Morkov. Vreemd vinden elkaar het laatste jaar erg moeilijk. Jakobsen wel geen schrik meer hoe die zo dicht bij de nadar kwam amai. 2e win voor Welsford waar heeft die al die tijd gezeten is er al 27 en pas zijn 3e zege in zijn carriere klopt nu toch 2 dagen op rij een paar ferme sprinters.

Ik dacht eerst dat het een stuk nadar was (of reclame bord) maar is een GSM en zijn bril die vielen.

2 van DSM die elkaar ook bijna van de sokken reden degene die op kop zich laat uitzakken maait bijna zijn eigen ploegmaat mee die op zijn eentje in het midden aan het sprinten is terwijl de rest van DSM rechts zit.

Chaos!

Jakobsen is op een gsm van toeschouwer gereden en lag bijna in de nadars, wat een geluk dat die rechtblijft..

Tim Wellens, de ongekroonde koning van Mallorca, is al wel eens beter aan zijn seizoen begonnen: DNF, 70, DNF, DNF, 122. 🤔

Terug
Bovenaan