Start Wielerseizoen 2023

De 37-jarige Geraint Thomas gaat niet blijven top 5 rijden in de tour. Bernal blijft een vraagteken voor het topniveau, met alle respect. Die 4e plaats in Argentinië zegt niets. Maar ik neem aan dat ze er bij Ineos er wel in geloven, enfin ze moeten wel met zijn lang contract. Rodriguez blijft ook nog een vraagteken voor het allerhoogste niveau en Movistar zit al sinds vorig jaar ook aan die jongen te trekken. Arensman heeft ook nog alles te bewijzen en ze kunnen daar wel meer dan één top GT rijder gebruiken.

Volgens mij zou Ineos maar al te graag Remco inlijven. Als rijkste (of toch zo goed als) ploeg wil je de beste renners. Remco is ook de speciale renner die niet alleen GC/GT's kan winnen maar ook eendagskoersen en monumenten. Laten we eerlijk zijn, hij is meer dan een unieke renner. Hij zou begot goed staan in zo'n Ineos truitje.

Laatst bewerkt:
Nieuwsbericht van de organisatie van de UAE tour: Evenepoel, Yates, Bennett en Ewan op de deelnemerslijst. Over Pogacar geen woord. 🤔
Zou die skippen? Zou niet dom zijn gezien zijn overvolle programma maar wel jammer voor de wedstrijd.

Ik denk dat Pogacar's deelname aan de UAE tour een no-brainer is en zelfs het vermelden niet waard omdat het een vanzelfsprekendheid is (indien fit). Enfin, ik zou dat toch als sponsor een minimum vinden.

Er staat toch ook "the first round", dus ze zullen nog wel zo'n bericht posten met Pogacar, Cavendish, Groenewegen én Thomas De Gendt!!

Ik denk dat Pogacar's deelname aan de UAE tour een no-brainer is en zelfs het vermelden niet waard omdat het een vanzelfsprekendheid is (indien fit). Enfin, ik zou dat toch als sponsor een minimum vinden.
Tja, zo werken aankondigingen en promotie niet. Pogacar zou altijd bij dat lijstje moeten staan normaal gezien.

Blijkbaar is hij ziek geweest onlangs. Misschien wachten ze nog even af om te beslissen.

Ze hebben wel één ding gemeen, en dat is één grote ronde gewonnen.
Ik volg niet dat Remco al bij de absolute top staat nu, dat zal na de giro misschien veranderen.

Maar voor de rest zeg ik vooral niet dat Geoghehan Hart vergelijkbaar is met Remco. In geen geval. Dat maak jij ervan.
Die sneer is dan ook totaal onnodig.
Ah nee, wat doe je dan misschien? Anders zou je Geoghehan Hart zijn naam niet vernoemen. Het is nogal simplistisch om 1 op 1 te zeggen: kijk ze hebben allebei 1 GC gewonnen..

Dat je blijft beweren dat Remco nog altijd niet bij de top staat kan 2 dingen zeggen:

1) Je wielerkennis is écht wel grondig beperkt --> oogkleppen.
2) Neigt naar anti-Remco praat en minimaliseren van zijn palmares en status.

Het is hier soms toch wel echt te zot voor woorden. Een monument, het WK en een grote ronde winnen en dan zogezegd nog niet tot de absolute top behoren. Wat moet je dan nog meer winnen, alle grote rondes en alle monumenten in hetzelfde jaar?

Het is hier soms toch wel echt te zot voor woorden. Een monument, het WK en een grote ronde winnen en dan zogezegd nog niet tot de absolute top behoren. Wat moet je dan nog meer winnen, alle grote rondes en alle monumenten in hetzelfde jaar?
Gaat over grote rondes. Dat was de initiële insteek, de absolute top op vlak van grote rondes.

We moeten ook eerlijk zijn dat de afgelopen vuelta niet onmiddellijk een gigantische referentie is om u te meten met de absolute top. Een Roglic die daar toch ook uitvalt.
Daarom dat ik zeg deze giro zal echt wel een goeie graadmeter zijn. Want als ik kijk wie Jumbo en Ineos allemaal stuurt dan lachen die mannen er niet mee.
En hij hoeft daar niet te winnen, wel bevestigen.

Dat hij algemeen een toprenner is dat staat buiten kijf uiteraard.

Achzo, dan toch. Vaag.

Het was ergens wel al vreemd dat die opeens op de startlijst van Jaen verscheen. De combinatie met Ruta del Sol was dan veel logischer dan UAE Tour. Maar het blijft vreemd gezien het belang van UAE Tour voor de bazen van het team. Yates + McNulty tegen Remco is toch een risico. Voor de rest is dat deelnemersveld daar wel zeer zwak precies. Je hebt Bilbao nog die degelijk is en dat is het zowat precies. Moet één van de zwakste WT koersen van het jaar zijn als we niet naar de grote hoeveelheid topsprinters kijken.

Nee dat is Vingegaard.
Ah ja, ik dacht even dat Jaen en Gran Camino dezelfde waren 😅
Allicht omdat die allebei vorig jaar voor het eerste werden verreden.

Team-UAE heeft zonet bevestigd dat Pogi Jaen rijdt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer een duelletje Pogacar Evenepoel zou leuk geweest zijn. Rijden enkel LBL en het WK samen zeker dit jaar, tenzij er plots ferme wijzigingen opduiken in hun schemas.

Zonde dat Pedersen geen openingsweekend rijdt. Die rijdt ook heel goed.
Zet zelfs Bissegger op veertig seconden in een TT :crazy:.
Ik zat nog even naar die uitslag te kijken, Tarling 2e :crazy:
Dan rijd je je daar als doorwinterde prof de longen uit het lijf zie je dat er een broekje van 18 een halve minuut voor je is geëindigd :laugh:

Jammer een duelletje Pogacar Evenepoel zou leuk geweest zijn. Rijden enkel LBL en het WK samen zeker dit jaar, tenzij er plots ferme wijzigingen opduiken in hun schemas.
Remco zal waarschijnlijk ook één van de redenen zijn dat hij past voor UAE. Moest hij in topvorm zijn (lees: top voor de periode van het seizoen) dan zou hij volgens mij gewoon starten. Maar Pogacar zijnde kan je u niet permiteren van ergens te starten met het idee "we zullen wel zien" en niet dicht bij de overwinning te zitten.
Kijk naar het drama dat er vorig seizoen gemaakt werd rond Mathieu na Giro/Tour... Als je naam pakweg Pedersen is, is dat een voetnoot, als je Pogacar heet wordt dat meteen opgeblazen tot en met en naast de twijfel die je zelf hebt, heb je echt geen nood aan extra externe twijfel denk ik dan.

Terug
Bovenaan