Start Wielerseizoen 2023

Morgen eerste profzege van Cian Uijtdebroeks? Hij is goed aan het rijden maar komt duidelijk nog explosiviteit te kort om vaker mee te doen voor de zege. Green Mountain moet hem wel liggen.

Vansevenant misschien. Is daar ook redelijk goed bezig. Van Gils ook goed bezig. Belgen hebben wel wat kansen morgen.

Bernal stapt uit de Ronde van San Juan. Hij had wat last aan zijn knie maar het is gewoon uit voorzorg.
Bernal past voor het nationaal kampioenschap, niks aan de hand.
Bernal past voor de Ruta del Sol. Geen paniek, Parijs-Nice komt niet in gedrang.

Laten we hopen voor hem dat het geen koude en natte PN wordt ...

:s Wat is de reden voor zijn passen voor de Ruta? Nog altijd die knie of? Sukkelde voor die val al vaak met zijn rug dus ik heb toch schrik dat de oude Bernal (die de Tour won) terugzien wel eens heel moeilijk wordt.

Vansevenant misschien. Is daar ook redelijk goed bezig. Van Gils ook goed bezig. Belgen hebben wel wat kansen morgen.

Voor Van Gils gaat dat normaal gezien wel te lang/te lastig zijn. Vansevenant ziet er inderdaad heel goed uit. Lijkt samen met Jorgensen de sterkste in koers. Uijtdebroecks ook heel goed en Green Mountain zal hem beter liggen dan het explosieve van de afgelopen dagen. Lutsenko leek vandaag al beter, maar hij staat toch al een halve minuut achter op Jorgensen en Vansevenant.

Sowieso enorm sterk wat Uijtdebroecks al doet. Nog altijd maar 19 en de waardes die daar in Oman getrapt worden op dit moment mogen niet onderschat worden.

Voor Mauri is het wel de generale repetitie.
Die zal dit jaar wederom een belangrijke rol moeten spelen voor Remco. Laat ons hopen dat ook hij weer stappen heeft gezet en mee is gegroeid.
Dit stelt alvast voor een groot stuk gerust.

Mauri wint op de Green Mountain. Echt héél sterk. In het klassement denk ik wel 2e, 1 seconde achter Jorgensen.

Cian zal een beetje teleurgesteld zijn, die zal beter gehoopt hebben. Van Gils werd heel sterk 5e. Bevestigt zijn prestatie van vorig jaar in de Saudi Tour dan toch na een half jaar vol tegenslag.

Laatst bewerkt:
Mauri wint! Waw, ik had niet verwacht dat hij dit zou kunnen op Green Mountain. Die heeft een serieuze stap gezet.

Cian kwam er uiteindelijk niet aan te pas, nog een niveautje te hoog voor hem.

Evenepoel gaat op die manier toch wel echt een goede klimtrein hebben als ze die mannen daar kunnen houden. Dat is natuurlijk wel de vraag. Willen Mauri en Van Wilder elk jaar gaan pieken op een grote ronde waar ze in dienst moeten rijden? Ze zijn nog jong en zullen zich in de toekomst toch ook zelf willen proberen tonen in grotere wedstrijden.

Al denk ik niet dat Mauri's schema echt overlapt met dat van Remco zeker?

Weetje: als er vandaag 1 seconde tussen Mauri en Jorgensen zat, kwamen ze gelijk in tijd. Het straffe is dat ze ook gelijk zouden staan als hun plaatsen deze week werden opgeteld (beiden 58). Mauri zou het klassement gewonnen hebben omdat hij het minst slechte resultaat heeft in de 5 etappes.

EDIT: Kan wel zijn dat ik de verkeerde tiebreaker gebruik.

Laatst bewerkt:
Weetje: als er vandaag 1 seconde tussen Mauri en Jorgensen zat, kwamen ze gelijk in tijd. Het straffe is dat ze ook gelijk zouden staan als hun plaatsen deze week werden opgeteld (beiden 58). Mauri zou het klassement gewonnen hebben omdat hij het minst slechte resultaat heeft in de 5 etappes.

EDIT: Kan wel zijn dat ik de verkeerde tiebreaker gebruik.
Volgens mij zat er wel 1 sec tussen vandaag want zaten niet wiel in wiel. Maar goed :p

In rit 3 was gat tussen jorgensen en mauri groter want mauri stopte toen met trappen! Dus jorgensen verdiend gewonnen.

Ziet er goed uit voor amerikaans wielrennen.

Wellens rijdt heel het peloton aan flarden in de Ruta. Vele mensen begrepen de transfer niet, maar die gaat echt wel zijn ding doen als knecht voor Pogacar. Rijdt volgens mij ook gewoon de Tour.

Haha, Pog zag er na de finish uit alsof hij nog op training moest vertrekken. Zo fris, geen druppel zweet. Ondertussen komt de concurrentie afgepeigerd op minuten binnen.

Wint nu 4 koersen op rij. Bizar dat hij op het WK nooit in de wedstrijd kwam. Zowel ervoor (Canada) als erna (Lombardije) won hij nog.

Evenepoel gaat op die manier toch wel echt een goede klimtrein hebben als ze die mannen daar kunnen houden. Dat is natuurlijk wel de vraag. Willen Mauri en Van Wilder elk jaar gaan pieken op een grote ronde waar ze in dienst moeten rijden? Ze zijn nog jong en zullen zich in de toekomst toch ook zelf willen proberen tonen in grotere wedstrijden.

Al denk ik niet dat Mauri's schema echt overlapt met dat van Remco zeker?
Er zijn toch gewoon in elke ploeg die gaat voor de GC zeges mannen met inhoud die net tekort schieten om man voor het GC te worden die dus zuiver in dienst moeten rijden?
Een Sepp Kuss, Formolo, Majka en noem ze op. Het is geen schande dat je in grote rondes in dienst moet rijden, er is voor die mannen ook nog meer dan dat. Kansen zijn er ook elders.

Er zijn toch gewoon in elke ploeg die gaat voor de GC zeges mannen met inhoud die net tekort schieten om man voor het GC te worden die dus zuiver in dienst moeten rijden?
Een Sepp Kuss, Formolo, Majka en noem ze op. Het is geen schande dat je in grote rondes in dienst moet rijden, er is voor die mannen ook nog meer dan dat. Kansen zijn er ook elders.

Ge noemt een 28, 30 en 33 jarige op en vergelijkt die met een 23 jarige. Majka en Formolo hebben ook jaren gewoon hun eigen kansen gevolgd vooraleer ze in dienst gaan rijden zijn hé. Jongeren willen vaak toch ook eens uittesten hoe ver ze zelf geraken vooraleer ze puur gaan knechten. En ja, er zijn kansen in kleinere wedstrijden, maar iedereen wilt ook zo een grotere wedstrijden wel eens proberen zonder een kopman als Evenepoel te hebben.

Ge noemt een 28, 30 en 33 jarige op en vergelijkt die met een 23 jarige. Majka en Formolo hebben ook jaren gewoon hun eigen kansen gevolgd vooraleer ze in dienst gaan rijden zijn hé. Jongeren willen vaak toch ook eens uittesten hoe ver ze zelf geraken vooraleer ze puur gaan knechten. En ja, er zijn kansen in kleinere wedstrijden, maar iedereen wilt ook zo een grotere wedstrijden wel eens proberen zonder een kopman als Evenepoel te hebben.
Niks zegt dat in dienst rijden in koers x daarom uw mogelijkheden in andere koersen fnuikt.
Ook is het zo dat je als knecht perfect ook gewoon uw kansen krijgt als de kopman toch minder blijkt te zijn. Of je kan gewoon uitgespeeld worden als knecht die ook zijn vrije rol krijgt.
Vingegaard en Roglic hebben ook gewoon samen de tour gereden en die eerste moest ook in dienst rijden. Froome en Wiggins, nog zo een voorbeeld waar de functie van knecht ook niet limiterend was.

Een knecht voor in de finale is ook iemand die pas in laatste lijn moet knechten en dus net zoals de kopman goed zichzelf kan sparen. Die gaat geen water moeten halen en op vlakke stukken vol op kop moeten boren.
En we moeten ook een kat een kat durven noemen, goed kunnen klimmen is ook maar één aspect dat je goed moet kunnen als GC-renner.

En laat ons ook eerlijk zijn de ploeg van Evenepoel is nog altijd maar matig tegenover andere ploegen eh. Die mannen mogen dan wel weer progressie gemaakt hebben er zijn nog wel stappen te zetten.
Een Mauri of een Van Wilder zijn nog zeker niet op een niveau dat een grote ronde in hun hoofd speelt.

Volgens mij zat er wel 1 sec tussen vandaag want zaten niet wiel in wiel. Maar goed :p

In rit 3 was gat tussen jorgensen en mauri groter want mauri stopte toen met trappen! Dus jorgensen verdiend gewonnen.

Ziet er goed uit voor amerikaans wielrennen.
Het is een mooie zege voor Jorgensen maar we moeten nu ook weer niet overdrijven... ok, winnen is leuk maar als je naar die top 10 kijkt kan je dat nu toch wel bezwaarlijk hoog niveau noemen. Daar staat geen enkele renner tussen waarvan ik denk "die kan ook top 10 rijden in een Tirreno".

Ik heb eerlijk gezegd de indruk dat het deelnemersveld in Oman elk jaar nog minder wordt. Zal ook wel te maken hebben met nóg selectievere programma´s van de toppers die nóg meer dan vroeger (en ook langere) stages inlassen.

Buiten Pogacar, die kerel rijdt gewoon alles :love:
Doodjammer wel dat de rode gloed van de mouwen van UAE verdwenen is. Dat had wel iets, dit effen zwart maakt het allemaal nogal flauw.

Laatst bewerkt:
Het is een mooie zege voor Jorgensen maar we moeten nu ook weer niet overdrijven... ok, winnen is leuk maar als je naar die top 10 kijkt kan je dat nu toch wel bezwaarlijk hoog niveau noemen. Daar staat geen enkele renner tussen waarvan ik denk "die kan ook top 10 rijden in een Tirreno".
Wel de trend hier blijkbaar als er geen wielergod (WVA/MVDP/REV/POGI) meedoet is het geen topniveau en is het geen mooie zege

Het zijn Gewoon deftige renners aan de start , waarvan de helft van de top 10 nog u23 is , iedere renner in die top 20 kan een etappe winnen in een world tour wedstrijd.

Net buiten de top 10 staan er wel mannen die in de recente geschiedenis deftig gepresteerd hebben in een grote ronde ;)

Bij Movistar doen ze wel vreemde dingen met Jorgenson altijd gedacht dat die goed ging zijn voor voorjaarsklassiekers , vorig jaar niks daarvan mogen rijden, (? Mobistar heeft GC plannen met hem ?) maar dit jaar volgens PCS staat hij blijkbaar wel aan de start van het Belgisch openingsweekend

Terug
Bovenaan