Start Wielerseizoen 2023

Van Wilder had de overwinning binnen maar verklooit het dan alsnog. Jammer, maar ik vond het al straf dat hij Costa en co kon afhouden, eerste keer dat ik hem zoiets zie doen: mooi! Cort Nielsen veruit de snelste natuurlijk als je ziet van waar die nog kwam, verdiende overwinning. Ik dacht dat Pidcock makkelijk zou winnen maar die kwam er dan toch niet aan te pas. Ilian wellicht voor een mooi eindresultaat, al zal hij een sterke tijdrit moeten rijden tegen o.a. Kung, Arensman en Almeida. Is de tweede bergrit lastiger dan vandaag?

Van Wilder had de overwinning binnen maar verklooit het dan alsnog. Jammer, maar ik vond het al straf dat hij Costa en co kon afhouden, eerste keer dat ik hem zoiets zie doen: mooi! Cort Nielsen veruit de snelste natuurlijk als je ziet van waar die nog kwam, verdiende overwinning. Ik dacht dat Pidcock makkelijk zou winnen maar die kwam er dan toch niet aan te pas. Ilian wellicht voor een mooi eindresultaat, al zal hij een sterke tijdrit moeten rijden tegen o.a. Kung, Arensman en Almeida. Is de tweede bergrit lastiger dan vandaag?

Steilere klimmen in de 4e rit. Vandaag slitklim 7.7km aan 6% dan 2.5km aan bijna 10%. Tijdrit is ook best lang 25km dus verschillen kunnen daar best hoog oplopen. Van Wilder ook geen slechte tijdrijder natuurlijk en is blijkbaar in vorm.

Dat hij rechtdoor moet sprinten is ook makkelijker gezegd moest de finish een rechte lijn zijn natuurlijk. Was een ferme slingerslotfase.

Heel benieuwd wat een De Lie al kan in de Omloop. Ook benieuwd of Philipsen dit jaar ook stappen zet in het Vlaamse voorjaar.

Maar goed, de overwinning zal natuurlijk gaan naar Gouden Greg!

Heel benieuwd wat een De Lie al kan in de Omloop. Ook benieuwd of Philipsen dit jaar ook stappen zet in het Vlaamse voorjaar.

Maar goed, de overwinning zal natuurlijk gaan naar Gouden Greg!
De Lie moet vooral rustig blijven, meerijden om te leren en op het einde de "peletonsprint" winnen voor plaats 10-15. Alles extra is een bonus. De dag erna in Kuurne moet hij kunnen meedoen voor de overwinning - top5.

Het kan zeker voor de 1e plaats zijn de sprint, maar dan moet het meezitten. Hij mag hem vooral niet vergalopperen door zelf de koers te willen maken. Het grote peleton volgen en hopen dat de late kopgroep niet te groot/sterk is zodat ze terug kunnen komen na het duo muur - bosberg.

Hij mag me zeker verbazen maar ik denk dat hij nog net niet sterk genoeg is om de koers te dragen vanuit de kopgroep.

Mooie overwinning voor Tim. Gaat hem deugd zijn. Nu was wel bijna een zekerheid toen je zag dat die vlucht het ging halen gezien Wellens zijn geschiedenis hier. Maar de manier waarom mocht er zijn.

Goed voor zijn vertrouwen, wie weet kan hij eindelijk de doorsteek maken naar de top (maar zoals al eerder gezegd hij is altijd goed in deze periode)

Goed voor zijn vertrouwen, wie weet kan hij eindelijk de doorsteek maken naar de top (maar zoals al eerder gezegd hij is altijd goed in deze periode)
Klopt, maar hoe hij daar de groep met pogacar deze week op sleeptouw nam..
Dat heb ik nog niet teveel gezien van hem.

Hij traint volledig anders en lijkt wel aan te slaan! Zullen zien voor de rest van het seizoen.

Terug
Bovenaan