Start Wielerseizoen 2025

Airjinx

Well-known member
Crowdfunder FE
Komende week worden in Australië de nationale kampioenschappen tegen de klok en op weg verreden, en vervolgens krijgen we met de TDU de eerste WT koers van het jaar. Stilaan tijd om het nieuwe seizoen op gang te trekken!

De belangrijkste koersen voor op 1 maart ook bij ons de koers van start gaat:

21.01 - 26.01: Tour Down Under (WT)
29.01 - 02.02: Trofeo Calvia, Trofeo Felantix; Trofeo Serra Tramuntana, Trofeo Andratx, Trofeo Palma
02.02: Cadel Evans Great Ocean Road Race (WT)
02.02: GP La Marseillaise
05.02 - 09.02: Etoile de Bessèges
05.02 - 09.02: Ronde van Valencia
08.02 - 12.02: Ronde van Oman
16.02: Figueira Champions Classic
16.02: Classica Almeria
17.02 - 23.02: UAE Tour (WT)
17.02: Clasica Jaen
19.02 - 23.02 Ronde van Algarve
19.02 - 23.02: Ruta del Sol
26.02 - 02.03: O Gran Camino

giphy.gif

De TDU belooft wel nog de moeite te worden met het deelnemersveld.
Er zullen er zeker al zijn die hun seizoen goed willen starten en hier alles op alles willen zetten.

Natuurlijk vanaf de Ruta is het vollenbak, kan al bijna niet meer wachten!

Ik lees vandaag dat Van Aert Sanremo en de Strade al laat schieten. De Strade, ok maar MSR gewoon niet rijden vind ik onbegrijpelijk.
Op zich heeft hij beide wedstrijden al gewonnen, en is dat de enige manier om nog een lange stage in te plannen richting de heilige week.

Ik lees vandaag dat Van Aert Sanremo en de Strade al laat schieten. De Strade, ok maar MSR gewoon niet rijden vind ik onbegrijpelijk.

Hij heeft duidelijk gezegd dat er voor hem dit voorjaar maar 2 koersen belangrijk zijn, Vlaanderen en Roubaix.
Al de rest is van zwaar ondergeschikt belang.

Logisch uiteraard. Net als vorig jaar moet alles wijken voor die 2 monumenten. Vorig jaar liep het slecht af. Ook dit jaar zal het sowieso moeilijk worden met zowel MVDP als Pogacar die meedoen aan de RVV. Als je dan in P-R een lekke band krijgt op het verkeerde moment of opgehouden wordt door een val, dan zit het voorjaar er weeral op.

Voor de rest heeft hij niets meer te bewijzen en heeft hij alle andere belangrijke koersen in het voorjaar al eens gewonnen.

Leuk dat hij, niet onverwacht, nu ook voor de Giro kiest. Kan er nu voor zorgen dat hij in alle grote rondes een rit heeft gewonnen + de leiderstrui heeft gedragen. Echt zonde van die val in de Vuelta, anders had hij meteen ook de puntentrui in alle grote rondes kunnen afvinken.

Wat een dommerik. MSR is een monument dat nog een keer winnen is echt niet slecht. Was vorig jaar altijd mee in die groep en in de sprint zeker niet kansloos als je ziet hoe dicht zelfs Mathews komt.

Dat je focust op bepaalde doelen en daardoor dingen laat schieten ok maar een monument dat op je lijf geschreven is laten schieten is echt onbegrijpelijk.

Wat een dommerik. MSR is een monument dat nog een keer winnen is echt niet slecht. Was vorig jaar altijd mee in die groep en in de sprint zeker niet kansloos als je ziet hoe dicht zelfs Mathews komt.

Dat je focust op bepaalde doelen en daardoor dingen laat schieten ok maar een monument dat op je lijf geschreven is laten schieten is echt onbegrijpelijk.
WVA krijgt een gans jaar gezaag dat ie teveel wedstrijden doet. Eens zien of een beperkter programma zich zal vertalen tot winst in RVV of Roubaix.

Het is en blijft een gok natuurlijk. Zowel naar blessures toe maar ook niet iedereen kan pieken zoals een MVP dat kan.

Logisch uiteraard. Net als vorig jaar moet alles wijken voor die 2 monumenten. Vorig jaar liep het slecht af. Ook dit jaar zal het sowieso moeilijk worden met zowel MVDP als Pogacar die meedoen aan de RVV. Als je dan in P-R een lekke band krijgt op het verkeerde moment of opgehouden wordt door een val, dan zit het voorjaar er weeral op.

Voor de rest heeft hij niets meer te bewijzen en heeft hij alle andere belangrijke koersen in het voorjaar al eens gewonnen.

Leuk dat hij, niet onverwacht, nu ook voor de Giro kiest. Kan er nu voor zorgen dat hij in alle grote rondes een rit heeft gewonnen + de leiderstrui heeft gedragen. Echt zonde van die val in de Vuelta, anders had hij meteen ook de puntentrui in alle grote rondes kunnen afvinken.
Ik had hem dan liever eens zien starten in Parijs-Nice of de Tirreno-Adriatico. Wat gaat hij doen als zowel RVV als PR falen, enkel focussen op de Tour om daar wat te gaan knechten? Anderzijds als hij valt in PN of de TA mag hij zijn ambities voor de klassiekers ook opbergen.

EDIT: Zie nu pas dat hij toch de Giro rijdt ook.

Ik had hem dan liever eens zien starten in Parijs-Nice of de Tirreno-Adriatico. Wat gaat hij doen als zowel RVV als PR falen, enkel focussen op de Tour om daar wat te gaan knechten? Anderzijds als hij valt in PN of de TA mag hij zijn ambities voor de klassiekers ook opbergen.

EDIT: Zie nu pas dat hij toch de Giro rijdt ook.

Wout heeft niet het palmares van Mathieu, Tadej of Remco, maar desalniettemin een fantastisch palmares.
Dat staat of valt niet met een extra rit in P-N of Tirreno.

Het enige wat telt is RVV en P-R en daar moet alles voor wijken. Dat betekent dus ook op stage gaan ipv MSR te rijden.

Rijdt nog wel een aantal Vlaamse klassiekers, dus daar kan ie ook eventueel scoren.

Moet gewoon alles op alles zetten. Lukt het (weer) niet in de RVV of P-R? Tja, dan heeft hij er tenminste alles aan gedaan.
Kan daarna nog vol voor ritten gaan in de Giro + in de Tour (want krijgt naast knechten toch ook altijd zijn kansen, en het parcours schijnt goed te zijn voor hem).

Ronde wint die nooit van zijn leven als een Pogacar en Van Der Poel daar in vorm kunnen starten zal er altijd wel één van die twee beter zijn imo.

Ik snap het laten schieten van San Remo dus ook niet goed maar zolang hij zelf achter de keuze staat is het goed zeker.

Hij gaf vorig jaar na zijn val in DDV aan dat hij dicht bij zijn beste vorm ooit was dus niet abnormaal dat hij opnieuw dezelfde aanpak wil doen dit seizoen.

Ronde wint die nooit van zijn leven als een Pogacar en Van Der Poel daar in vorm kunnen starten zal er altijd wel één van die twee beter zijn imo.

Ik snap het laten schieten van San Remo dus ook niet goed maar zolang hij zelf achter de keuze staat is het goed zeker.
Het wordt aartsmoeilijk tegen Tadej en Mathieu, maar ja wat moet hij dan doen? Bij voorbaat de handdoek in de ring gooien?

Het is logisch dat iemand met zijn kwaliteiten (en als Vlaming) van de RVV droomt. In 2020 kwam hij 2 cm te kort, 2 jaar later was hij in topvorm dat voorjaar, maar kreeg hij Corona. Madouas en Van Baarle sprintten toen mee voor de zege tegen Mathieu en Tadej. Het is dus ook zeker niet onmogelijk.

Ook Tadej en Mathieu kunnen een mindere dag hebben of vooraf nog uitvallen.

Het wordt aartsmoeilijk tegen Tadej en Mathieu, maar ja wat moet hij dan doen? Bij voorbaat de handdoek in de ring gooien?

Het is logisch dat iemand met zijn kwaliteiten (en als Vlaming) van de RVV droomt. In 2020 kwam hij 2 cm te kort, 2 jaar later was hij in topvorm dat voorjaar, maar kreeg hij Corona. Madouas en Van Baarle sprintten toen mee voor de zege tegen Mathieu en Tadej. Het is dus ook zeker niet onmogelijk.

Ook Tadej en Mathieu kunnen een mindere dag hebben of vooraf nog uitvallen.
Nee op voorhand de handdoek gooien zeker niet maar om daar dan San Remo voor te laten schieten?

Dat die droomt van Ronde en Roubaix dat is zeker logisch dat krijgt hier het meeste weerklank. Samen met een wk en een spectaculaire tourrit misschien. Maar opnieuw of je daar San Remo moet voor laten schieten, ik weet het niet.

Dat die al is kort was zeker en vast maar dat was zonder Pogacar en imo is VDP ook nog meer vooruit gegaan dan Van Aert sindsdien. Van Baarle en Madouas zijn twee heel deftige renners maar daar hadden Pogacar en Van Der Poel het toch ook aan zichzelf te danken dat die nog meededen voor winst op het einde zeker Pogacar heeft daar serieus idioot geweest richting het einde.

Neemt niet weg dat Pogacar en VDP zeker een slechte dag kunnen hebben of kunnen uitvallen of ... . Maar imo moeten ze dan allebei een slechte dag hebben of uitvallen of ... wil Van Aert de Ronde winnen en dan moet het dus toch al echt meezitten dus om daar dan een klassieker voor te laten schieten waar hij imo veel meer kans heeft op winst, ik vind het op zijn minst een gedurfde keuze, wint die dit jaar weer geen Ronde of Roubaix dan is hij ruim 31 vooraleer hij weer een kans krijgt en dan zal de druk en de fixatie alleen maar toenemen op die ene heilige week,erg gezond zal dat op den duur niet meer blijven imo.

Ik ga toch ook niet mee in het idee dat MSR 'makkelijker' te winnen is voor Wout. Hij deed daar al 5x mee en zijn slechtste plek was een 8e plek. Toch kon hij nog maar 1x winnen.

In MSR moet het toch ook allemaal meezitten hoor. Freire was in 2010 de laatste winnaar die het al eens eerder had gewonnen. Sindsdien allemaal nieuwe, verschillende winnaars.

In MSR staat ook ene Tadej aan de start die er alles aan zal doen om die blinde vlek op zijn palmares op te vullen.

Nee, ik vind het geen gemiste kans van Wout. Hij ligt alleen wakker van RVV en P-R, en daar moet hij gewoon vol voor gaan. Mislukt het, dan is dat maar zo. Er kan er ook maar één winnen natuurlijk.

Op zich heeft hij beide wedstrijden al gewonnen, en is dat de enige manier om nog een lange stage in te plannen richting de heilige week.
Rijdt nog wel een aantal Vlaamse klassiekers, dus daar kan ie ook eventueel scoren.

Moet gewoon alles op alles zetten. Lukt het (weer) niet in de RVV of P-R? Tja, dan heeft hij er tenminste alles aan gedaan.
Stel dat hij terug valt in de E3 - GW of DDV en niet kan deelnemen aan de Heilige Week.
Wat gaat hij dan beslissen volgend jaar? Een stage plannen tijdens die koersen om zeker te zijn dat hij al niet het risico loopt op een valpartij in die koersen en alleen nog maar kan vallen of pech hebben in de RVV?
Ik ben al blij dat hij het openingsweekend rijdt en niet pas begint in de E3. Kritiek zou een pak groter zijn en terecht.
Het is op het randje imo. Strade kan ik begrijpen, wie houdt Pogacar daar tegen? M-S niet. Er moet er maar eentje twijfelen als je dertig meter hebt en je kan winnen. Dat is een verdubbeling van je monumenten door een kwartier lang te koersen.
Had Wout vijf jaar ouder geweest, zijn palmares zou er nogal anders uitgezien hebben.
Hoezo? Omdat hij VDP dan gemist zou hebben?
Mocht hij begonnen zijn in 2013 op de weg, dan stond Visma (Belkin) zo ver niet als ze nu zijn.
Anderzijds, hij zou wrs opgepikt geweest zijn door Quickstep en dan zat je met de factor Boonen. Dan had hij op een diefje moeten spelen zoals Devolder, wat tot zijn mogelijkheden behoort.

Terug
Bovenaan