belvedere86
Well-known member
Het is natuurlijk wel wat raar dat uw kopman beslist om verder te rijden en op 1 na de rest van uw ploeg een andere mening heeft.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoge verwachten, want zijn fysieke problemen van 2024 zijn naar het schijnt van de baanWat zijn de verwachtingen rond Cian dit jaar?

Ik hoop dat hij eens wint dit jaar, als hij de komende jaren niet dichter dan top 10 geraakt zal hij eerder een rol zoals Sepp Kuss krijgen.Hoge verwachten, want zijn fysieke problemen van 2024 zijn naar het schijnt van de baan
Zou toch goed zijn dat hij terug kan aanknopen met top10 plaatsen in rittenkoersen.
Het is natuurlijk wel wat raar dat uw kopman beslist om verder te rijden en op 1 na de rest van uw ploeg een andere mening heeft.
Ik vraag me af wat de toekomst gaat brengen voor zo'n kleinere koersen, mochten zo'n soort situaties zich blijven voortdoen:Pure chaos in Bessèges vandaag. Nog maar 70tal renners in koers, de rest is uitgestapt na een nieuw incident met een wagen deze ochtend. Ik begrijp de renners natuurlijk, levensgevaarlijk is het, maar ik vraag me wel af in hoeverre de organisatie dit soort incidenten echt kan stoppen. Volgens Franse pers is een wagen uit zijn oprit gereden op het parcours. Je kan natuurlijk onmogelijk elke oprit gaan afzetten. Je gaat altijd onwetende mensen hebben, in Vlaanderen is dat ook al gebeurd in het verleden, in Nederland heel vaak, zelfs in Lombardije ooit eens (Schachmann toen hard gevallen herinner ik me). In Frankrijk werken ze in kleinere koersen, net zoals in Nederland vanaf nu en in bijna alle beloftenkoersen ook met rollende wegafsluitingen. Die zijn ook niet helemaal veilig, maar er is nu eenmaal niet het geld om alles af te sluiten voor elke kleine koers.

En masse blijven staken en opgeven vind ik nu ook wel overdreven. Dat is trouwens van alle tijden. Boonen legde de Ronde van België stil, Hinault deed het zelfs in de Tour.Ik vraag me af wat de toekomst gaat brengen voor zo'n kleinere koersen, mochten zo'n soort situaties zich blijven voortdoen:
- Auto's op de weg al rijdend;
- Het extreem-weer protocol (in de Knack-versie van de koers deze maand, spraken ze over G-W 2015, dat die nu nooit meer zou doorgaan);
- Een vergeten beschermmaatregel bij een weghindernis of een seingever te weinig met een zwaar gevolg;
- Fans, die het blijven uithangen en voor valpartijen blijven zorgen, zodat de coureurs er genoeg van krijgen.
Het geld groeit niet aan de bomen en als coureurs en masse blijven staken en opgeven, dan gaat dat niet fijn zijn voor de organisatie.
Misschien dat we lang uitgerokken criteriums gaan krijgen met een parcours van een twintigtal km.
De optimist in me zegt dat het geen vaart zal lopen, aangezien we toch meer dan honderd jaar profkoersen hebben.
Ja, Milan rijdt alle klassementsmannen eraf in die heuvelachtige finale en stijlere laatste kmVreemde finale in Valencia

Stel je voor, 20 keer door het bos van Wallers tijdens PR zou wel speciaal zijnHet probleem met lokale circuits is dat je dan eenzijdige omlopen krijgt. Het is of een vlakke rit of een lastige rit. Als je bv wil eindigen op een stijle puist moet je daar dan al 10 keer over. Of iets zoals een Gent Wevelgem met lastig middenstuk en een strijd tussen de punchers en het peleton naar de finish kan dan niet meer.

Ik ben wel grote fan geworden van Romeo, Remco ook denk ikVreemde finale in Valencia

Idd. Vnl. oudere mensen (of) met een liefde voor de koers.Men vindt ook minder en minder seingevers.
Het kan mss compacter i.p.v. punt A naar punt B, 150km verderop.Het zal inderdaad meer en meer naar circuits gaan, maar dat gaat wel wat in tegen wat een rittenkoers in principe is imo.
Maar ook op circuits kunnen dommeriken uit een oprit rijden natuurlijk. De kans is wel kleiner want ge moet al heel dom zijn om niet te weten wat er gaande is dan. Maar als ge hoort dat die van gisteren blijkbaar gewoon een hek aan de kant heeft gezet ergens en dan doorgereden is dan... tja.
En ja meer naar de zandbak natuurlijk. OneCycling geniet van dit drama natuurlijk.
Overigens kan een circuit ook voor problemen zorgen voor de gewone mens. In plaats van een 10tal minuten zit je opeens vier uur vast thuis of kan je vier uur niet naar huis. Ik denk niet dat veel mensen dat graag zien. Je moet eigenlijk een hele stad of gemeente 4 tot 5 uur lang plat leggen. Makkelijk is dat ook niet. Of je moet het ergens in een afgelegen gebied doen, maar wie betaalt daar dan voor?
Ik zou zeggen: 'tot er doden vallen' in zo'n situaties.En masse blijven staken en opgeven vind ik nu ook wel overdreven. Dat is trouwens van alle tijden. Boonen legde de Ronde van België stil, Hinault deed het zelfs in de Tour.