Start Wielerseizoen 2025

Het blijft toch onvoorstelbaar hoe ze bij UAE renners uit hun Gen Z ploeg opstellen en dat die gewoon voorin meedraaien.

Vandaag hadden ze 5 man bij de eerste 15, 15e wordt Schwarzbacher. Is er in december net 19 geworden.
En gisteren zat Pericas mee in de kopgroep van 10, hij moet in mei nog 19 worden.

Als je dan zoals Stan Dewulf op 10 minuten komt binnengewaaid zal je je toch weleens afvragen hoe lang je profbestaan nog zal duren.

Het blijft toch onvoorstelbaar hoe ze bij UAE renners uit hun Gen Z ploeg opstellen en dat die gewoon voorin meedraaien.

Vandaag hadden ze 5 man bij de eerste 15, 15e wordt Schwarzbacher. Is er in december net 19 geworden.
En gisteren zat Pericas mee in de kopgroep van 10, hij moet in mei nog 19 worden.

Als je dan zoals Stan Dewulf op 10 minuten komt binnengewaaid zal je je toch weleens afvragen hoe lang je profbestaan nog zal duren.
AG2R heeft 3 man in de top 15, dus Stan heeft zijn job goed gedaan

Beetje luie scorebordjournalistiek dit natuurlijk.

Dewulf was nog aanwezig bij de laatste 20 en heeft goed werk geleverd voor zijn ploeg. Dan moeten lossen, maar waarschijnlijk ook gewoon ergens pech gekend.

Zien wij dezelfde beelden? Als Fisher-Black niet naar links gaat heeft hij nooit kans om over Philipsen of Milan te geraken. Als spurter moet je dus achter uw concurrent blijven aangezien dat een rechte lijn is? Philipsen zijn straf is gewoon terecht, wijkt bijna 2 meter uit door achterom te kijken.
Hij begint zijn sprint uiterst rechts en zwiepert zijn fiets de hele baan over naar links, waarmee hij ook de renners achter hem de pas afsnijdt.
Phillipsen voelt hem ook niet komen omdat hij ineens 20m op rechts rijdt,

Pas op ik zeg niet dat Phillipsen hier foutloos is, maar in mijn ogen is wat hij doet een normale reactie door over uw schouder te willen kijken om te zien wie er nog komt.
En verdient Fisher-Black toch ook wel een waarschuwing voor zijn manoeuvre.

Afgaande op het feit dat Philipsen enkel een geldboete krijgt, krijg je dus pas een (gele) kaart tijdens een sprint wanneer uw manoeuvre impact heeft op de uitslag? Ik dacht dat men dergelijke zwiepers via het kaartensysteem er wou uitkrijgen maar als je pas optreedt als er ene valt, hol je toch ook weer achter de feiten aan.

Hier doet hij dit niet om iemand bewust te hinderen maar als hij al een kaart zou hebben, zou hij denk ik mooi rechtdoor rijden in plaats van eens om te kijken.

Hij begint zijn sprint uiterst rechts en zwiepert zijn fiets de hele baan over naar links, waarmee hij ook de renners achter hem de pas afsnijdt.
Phillipsen voelt hem ook niet komen omdat hij ineens 20m op rechts rijdt,

Pas op ik zeg niet dat Phillipsen hier foutloos is, maar in mijn ogen is wat hij doet een normale reactie door over uw schouder te willen kijken om te zien wie er nog komt.
En verdient Fisher-Black toch ook wel een waarschuwing voor zijn manoeuvre.

Je leest de regels niet helemaal goed denk ik.
Je mag van je lijn afwijken zolang je niemand anders hindert en in gevaar brengt.
Daarom dat er daar ook altijd zoveel discussie over is, wanneer hinder je iemand en breng je iemand in gevaar ?

Van Philipsen is het nu opnieuw terug duidelijk, ook al is het gewoon een ongelukkig manoeuvre en zeker niet zijn bedoeling.
Maar Fisher Black brengt letterlijk niemand in gevaar als hij zijn manoeuvre inzet, ze zitten letterlijk op een volledig wiel.
afbeelding.png

Val Molana gisteren door ontplofte achterband?
1739883644527.png

En Jonathan Milan mocht blijkbaar als enigste zijn starttijd niet kiezen vandaag?

Base level Pogacar op nog geen twintig en vijf seconden van twee betere TT' op het vlakke.
Boeken toe voor 8/9 koersen dit voorjaar (zonder pech). M-S laat ik open. Dat hangt van de ploeg af.
Castrillo, de man van twee ritten in de Vuelta, heeft vruchten geplukt bij Movistar.
Vorig jaar in Burgos, iets langer, maar meer tijd verloren op Vine en Romeo.

Je mag van je lijn afwijken zolang je niemand anders hindert en in gevaar brengt.
Daarom dat er daar ook altijd zoveel discussie over is, wanneer hinder je iemand en breng je iemand in gevaar ?

Van Philipsen is het nu opnieuw terug duidelijk, ook al is het gewoon een ongelukkig manoeuvre en zeker niet zijn bedoeling.
Maar Fisher Black brengt letterlijk niemand in gevaar als hij zijn manoeuvre inzet, ze zitten letterlijk op een volledig wiel.
afbeelding.png
Ik wil het incident van gisteren nu niet groter maken dan het is... dit was echt gewoon morsdood zitten en dan een beetje een ongelukkig manoeuvre maken zonder dat daar iets van moedwil in zat maar dat interview nadien is toch weer pijnlijk en zegt eigenlijk alles over de mentaliteit van sommige renners:
Sporza zei:
Philipsen besefte ook dat manoeuvres als die van vandaag niet al te vaak mogen gebeuren. "Ik moet me er nog bewuster van zijn dat ik altijd alert moet zijn", toonde hij schuldbesef.

"Alleen is dat niet altijd simpel als je in het heetst van de strijd à bloc zit. Maar ik ga het proberen in mijn hoofd te prenten. Er zijn nieuwe regels en ik moet me aanpassen." In de sprintetappe op dag 4 kan hij zich bewijzen.
Er zijn toch helemaal geen nieuwe regels? De regels zijn nog altijd hetzelfde: je blijft in je lane tenzij je geen andere renners hindert.
Het grote verschil is dat de straffen strenger zijn én ze zitten er eindelijk ook véél korter op. Dan weet je dat ze veel sneller ingrijpen op renners die in het verleden ook al dingen op en over het randje deden. Philipsen heeft na de voorbije 2 seizoenen ook niet meer de beste naam. Dat zou op zich niet mogen uitmaken (tenzij bij herhaaldelijke zwáre overtredingen) maar on(der)bewust speelt dat toch altijd mee.

Laatst bewerkt:

afbeelding.png

De vraag is op welke basis ga jij in een sprint beoordelen dat je een manoeuvre kan inzetten omdat je niemand gaat hinderen?
Concreet in dit voorbeeld op welke basis kan Fisher Black nu beoordelen dat hij niemand gaat hinderen en naar elke kant uitwijken. Iedereen die meer dan een halve fiets achter u rijdt zie je met de beste wil van de wereld niet als je recht voor u kijkt en een zonnebril ophebt.
Hij doet ook een gokje en heeft het geluk dat hij inderdaad vrije baan had.

Dat is ook de reden waarom Phillipsen achter zich kijkt, om te zien wie er achter hem is en hoe dicht die rijden.
En hij heeft de pech dat hij daardoor Fisher Black hindert die ineens gans links rijdt en hem nog aan het inhalen is.
Wat hij doet is niet slim en brengt Fisher Black in gevaar, maar ik ben vooral benieuwd of elke sprint op deze manier zal beoordeeld worden.

De vraag is op welke basis ga jij in een sprint beoordelen dat je een manoeuvre kan inzetten omdat je niemand gaat hinderen?
Concreet in dit voorbeeld op welke basis kan Fisher Black nu beoordelen dat hij niemand gaat hinderen en naar elke kant uitwijken. Iedereen die meer dan een halve fiets achter u rijdt zie je met de beste wil van de wereld niet als je recht voor u kijkt en een zonnebril ophebt.
Hij doet ook een gokje en heeft het geluk dat hij inderdaad vrije baan had.

Dat is ook de reden waarom Phillipsen achter zich kijkt, om te zien wie er achter hem is en hoe dicht die rijden.
En hij heeft de pech dat hij daardoor Fisher Black hindert die ineens gans links rijdt en hem nog aan het inhalen is.
Wat hij doet is niet slim en brengt Fisher Black in gevaar, maar ik ben vooral benieuwd of elke sprint op deze manier zal beoordeeld worden.

De vraag bij de straf is niet of hij het een geluk was of kunde dat Fisher black op het goeie moment uit week, de vraag is heeft hij iemand gehinderd of in gevaar gebracht ? Nee dus

Een goeie sprinter rijdt op 25m van de meet gewoon rechtdoor in principe en gaat niet uitwijken en achterom kijken. 😅

Nu van al wat Philipsen al gedaan heeft in het verleden was dit gewoon de knulligste en oprecht per ongeluk.
Maar wel eentje waar hij dus terecht dsq is.

Pogacar met zowat zijn lelijkste overwinning in zijn carrière vandaag. Jebel Jais is altijd saai, maar vandaag was het nog saaier dan anders.

Van Eetvelt doet weer mee voorin, maar denk net ietsje minder dan vorig jaar. Ziek geweest vorige week ook blijkbaar.

Pogacar met zowat zijn lelijkste overwinning in zijn carrière vandaag. Jebel Jais is altijd saai, maar vandaag was het nog saaier dan anders.

Van Eetvelt doet weer mee voorin, maar denk net ietsje minder dan vorig jaar. Ziek geweest vorige week ook blijkbaar.

Niks gemist dus. Wilde een stream opzetten maar die werkte niet iets anders gaan doen en vergeten van opnieuw te proberen.

Het is die laatste rit waar er echt gekoerst wordt deze is te open en platjes is bijna elke keer een soort massasprint hier.

Wordt tijd om eens te zien voor HBO of zo vorig jaar Eurosport gehad en dan was zeer goed jammer genoeg zijn ze ermee gestopt :(

Wel eens de moeite om te zien al die zandlandschappen, geeft ffkes wel iets van "Waauw". Maar anderzijds steeks het ook snel tegen?
En der staat daar ook geen kat langs het parcours en aan de finish misschien 30man.

Rare tactiek van UAE toch? Waarom reden die zo hard door terwijl ze met Van Gils misschien wel de favoriet voor dit rondje mee hebben? Van Gils is sterker bergop en sneller en daarvoor schakelt ge eigenlijk uw eigen teammaten (Soler en Arrieta) uit voor het klassement?

2-3-4 voor UAE. Goed bezig jongens :laugh:

Van Gils zoals wel te verwachten was de beste op dit soort parcoursen in dit deelnemersveld. Ge moet dat UAE zijnde echt als team doen want anders wordt ge gewoon altijd geklopt hé. Die jongen is explosiever en op niet super lange beklimmingen gewoon beter dan al die mannen van UAE.

Terug
Bovenaan