Start Wielerseizoen 2025

Geen DQ blijkbaar. Wat een bullshit. Nu Van Aert had sowieso niet gewonnen maar als ze dit al laten passeren...

Stop dan ook met gans dat kaartensysteem want de logica ontbreekt.

't Is een Belg dus ik kan er mee leven ( :biglaugh: ), maar dit is absolute BS natuurlijk. Ge kunt niet Dainese deklasseren de ene dag voor iets heel gelijkaardigs en dan de volgende dag Fretin niet. 't Is niet omdat hij wint dat ge hem daarom niet moet bestraffen.

Vorig jaar was het die hoogtestage die hem niet beviel. Dus ik dacht met dit soort wedstrijden dat als hij al eens vroeg kon proeven van een zege het wel zou loslopen maar worstelt inderdaad nog een beetje met de vorm. De grote koersen zijn natuurlijk wel nog een tijd af en ook bv VA is duidelijk nog zoekende.

Hij heeft natuurlijk trainingsachterstand opgelopen eind januari door een val op training en een lichte knieblessure als gevolg. Zei gisteren ook dat zijn neus wat verstopt zat.

Dat van die hoogtestage was ook gewoon een onnozel excuus imo. Gast vloog in de Omloop. Daarna gewoon alles misgelopen met die val in Samyn en Lyme. Niets met die hoogtestage te maken. Los van dat hij dat gewoon niet graag doet, zo wekenlang op hoogte zitten op kleine ruimte met weinig luxe. Dat is fair, maar zijn problemen vorig jaar hadden daar niets mee te maken.

Er zit in mijn ogen echt niet veel jus op bij WVA al de hele week.

Hopelijk komt de topvorm er dan toch aan na zijn stage , maar kan hij toch zijn zuivere klasse tentoonstellen in de OHN

De totale willekeur is toch echt schrijnend.
Gaat van rechts voorbij WVA om hem helemaal de pas af te snijden, dit is niet meer van je lijn afwijken maar gewoon diagonaal gaan….

Er zit in mijn ogen echt niet veel jus op bij WVA al de hele week.

Hopelijk komt de topvorm er dan toch aan na zijn stage , maar kan hij toch zijn zuivere klasse tentoonstellen in de OHN
Ziet er niet heel goed uit tbh maar goed. Toen hij vorig jaar terug kwam in Tour of Norway was hij ook echt niet goed en tegen de Tour stond hij er wel, hoewel het ook daar niet echt Vintage Van Aert was zoals in bv 2022...

Nee, het is zeker nog niet top bij Wout. Je voelt dat ook in zijn interviews, misschien maakt hij zich zelf toch ook wel licht zorgen.

Maar het is nog 6-7 weken zeker tot de week van de waarheid? Op zich is er zeker nog ruimte om flink te verbeteren. Maar ik heb toch ook m’n vraagtekens.

Begint nu toch echt te kriebelen, nog een week tot de OHN! Van Aert lijkt bezig aan de opbouw van een "super"piek in de heilige week ipv bezig te zijn met al super te zijn in het openingsweekend. Pidcock dan als topfavoriet? Bij een groep sprint zou ik mijn geld wel al eens op Magnier durven zetten. Er zit enorm potentieel in die jongen.

Morgen de ontknoping in UAE, Algarve en Ruta del Sol. Heeft er al ooit een ploeg 3 rondjes op 1 dag gewonnen?

Kanonskogel van Merlier. Die moet toch echt eens naar de Tour.
Reed al eens een gedeeltelijke Tour in 2021 en won een rit.
Ik schat hem nu beter in dan toen. Zaak is om gans de Tour uit te rijden, want alleen voor 1 week gaan en de ganse ploeg vaarwel zeggen, gaat niet in goede aarde vallen.
en ook bv VA is duidelijk nog zoekende.
P-R. Dat is de enigste koers die telt voor hem en hij effectief een deftige kans heeft om te winnen (mits Pogacar en VDP gezond blijven).
We gaan het steken op een ultieme late piek in april.
Gaat het mentaal niet te hard steken, mocht hij overal amper tot niet kunnen meedoen in de voorgaande klassiekers?
Dat zou zonde zijn voor P-R. Maar met hem heb je natuurlijk een ijzersterke kop, die pas kan plooien na de Franse klassieker.

Tuurlijk moet hij nog niet top zijn, maar de vraag is hoeveel anderen in Algarve zijn er wél al echt top?

Een WVA op 80-90% deed de voorbije jaren ook vaak wel al mee voor de prijzen. Dat lukt nu niet. Vorig jaar won hij hier een rit, werd hij 3e in de Omloop en won hij in Kuurne. Dat zit er nu allemaal misschien niet in.

Maar goed, het kan inderdaad allemaal nog (snel) keren, dat is zeker zo. Maar mij vielen toch vooral zijn Interviews wat op…

Tuurlijk moet hij nog niet top zijn, maar de vraag is hoeveel anderen in Algarve zijn er wél al echt top?

Een WVA op 80-90% deed de voorbije jaren ook vaak wel al mee voor de prijzen. Dat lukt nu niet. Vorig jaar won hij hier een rit, werd hij 3e in de Omloop en won hij in Kuurne. Dat zit er nu allemaal misschien niet in.

Maar goed, het kan inderdaad allemaal nog (snel) keren, dat is zeker zo. Maar mij vielen toch vooral zijn Interviews wat op…
Een sprintrit winnen in de Algarve is ook niet echt een maatstaf. Bij een sprintrit moet je ook wat geluk hebben, hij werd ofwel gehinderd ofwel zat hij te ver anders had hij wel al eens top 3 gereden. Vorig jaar was hij ook niet echt goed in de Algarve want in de vlakke tijdrit werd hij 11de wat toen ook als slecht werd benoemd.

Terug
Bovenaan