Start Wielerseizoen 2025

Deze weddenschap gaat je geld kosten mijn beste vriend :p
Realistisch gezien komen ze niet aan de start met 3 mannen die in staat zijn om voldoende hulp te beiden en dan nog eens zelf een uitslag te rijden.
Van Aert, Van Baarle en Laporte als ze fit geraken zijn toch een mooi trio aan kopmannen. Zet daar nog 2 renners naast die het bos kunnen overleven in een 2e groep en je hebt een super ploeg.

UAE rider Rune Herregodts about Tadej Pogačar:
“We sometimes switch from a road bike to a TT bike in the middle of a training. He always takes a normal shirt with him, as he doesn't want to wear the rainbow jersey on the TT bike. Out of respect for Remco. He even hides his stripes on his shorts.”

Zalige kerel toch.

Wedden van niet?
It's on!
Deze weddenschap gaat je geld kosten mijn beste vriend :p
Realistisch gezien komen ze niet aan de start met 3 mannen die in staat zijn om voldoende hulp te beiden en dan nog eens zelf een uitslag te rijden.
Een goed begin zou zijn, het peloton fel uitdunnen in de vijf 'nieuwe' stroken een twintigtal km voor het Bos. (wat tevens het plan is van de organisatie).
Daar moet je als Visma zijnde de koers openbreken en nog een keer fel doorjassen met VA of een andere coureur in vorm, in het Bos.
Zit VDP daar ergens te ver, dan moet je daar gebruik van maken, want als de Nederlander in je wiel zit na het Bos, dan lopen de winstkansen per km af.

VA / Visma heeft de Brabantse Pijl toegevoegd dit voorjaar...
Ik weet dat ze een hoogtestage gaan inlassen in quasi gans de maand maart, maar M-S laten vallen en de BP wel rijden, steekt tegen.

UAE rider Rune Herregodts about Tadej Pogačar:
“We sometimes switch from a road bike to a TT bike in the middle of a training. He always takes a normal shirt with him, as he doesn't want to wear the rainbow jersey on the TT bike. Out of respect for Remco. He even hides his stripes on his shorts.”

Zalige kerel toch.
Is toch maar normaal ook? Je rijdt niet in een trui waarvan je niet de eigenaar bent... dat een 55-jarige wielertoerist die memo nooit ontvangen heeft tot daaraan toe maar als prof zondig je daar zeker niet tegen imo.

Van Aert, Van Baarle en Laporte als ze fit geraken zijn toch een mooi trio aan kopmannen. Zet daar nog 2 renners naast die het bos kunnen overleven in een 2e groep en je hebt een super ploeg.

Daar zeg je het, als ze fit geraken. Ik acht de kans niet heel groot dat Van Baarle op hoog niveau zal rondrijden, Laporte moet je ook maar afwachten.
Theoretisch is Alpecin intrinsiek in waarde minder. Maar zij komen aan de start met helpers pur sang die niks liever doen en kunnen dan hun kopman in de meest ideale positie afzetten. En eenmaal gebracht zit je daar met een renner die kasseien eet gelijk het chocotoffs zijn.

Uiteindelijk zal het een spel worden van man tegen man hoor. Als MVDP gaat zal er maar 1 man zijn die kan volgen en dat is WVA.
Is toch maar normaal ook? Je rijdt niet in een trui waarvan je niet de eigenaar bent... dat een 55-jarige wielertoerist die memo nooit ontvangen heeft tot daaraan toe maar als prof zondig je daar zeker niet tegen imo.

Hier gaat het wel over iemand die wereldkampioen is, die vertrekt op de fiets waarop hij ook WK geworden is.
En tijdens die training op een ander soort fiets overstapt. Goed ja hij is niet WK in die discipline, maar hij rijdt dan ook niet in een tijdritpak en niemand gaat daar uiteindelijk over vallen.
Ik ga nu niet zeggen dat tijdrijden ondergeschikt is aan de weg, maar het gewicht is wel anders natuurlijk.

Het is dus eerder mooi dat hij toch de moeite doet en het respect wilt opbrengen voor de discipline op zich.

Niet meer dan normaal. Wel jammer natuurlijk dat als de UCI iets gaat doen (hele kleine kans) dat het dan naar het midden-oosten zal zijn (wie anders kan op zo'n korte termijn zo'n evenement organiseren) dus dat is ook niet echt beter.
Trump onder leiding van Elon Musk? :unsure:

Niet meer dan normaal. Wel jammer natuurlijk dat als de UCI iets gaat doen (hele kleine kans) dat het dan naar het midden-oosten zal zijn (wie anders kan op zo'n korte termijn zo'n evenement organiseren) dus dat is ook niet echt beter.

De tour van Rwanda wel bezig op dit moment , niet met de normale bezetting qua ploegen enkel Israël en Total van de grotere ploegen. Maar je ziet dat er nog gekoerst kan worden 😅

Daar zeg je het, als ze fit geraken. Ik acht de kans niet heel groot dat Van Baarle op hoog niveau zal rondrijden

DvB gaat geen trainingsachterstand hebben van zijn sleutelbeen te breken in TDU. Hij start al in het Franse voorjaar.
Als hij niet goed is zal het eerder zijn dat de miserie van vorig jaar er te zwaar heeft ingehakt.

DvB gaat geen trainingsachterstand hebben van zijn sleutelbeen te breken in TDU. Hij start al in het Franse voorjaar.
Als hij niet goed is zal het eerder zijn dat de miserie van vorig jaar er te zwaar heeft ingehakt.

Dat sleutelbeen laat ik inderdaad buiten beschouwing. Ik baseer mij vooral op het feit dat hij binnen enkele maanden 33 is en het toch al 1,5j geleden is dat hij iets laten zien heeft.
Dat is een punt waarop je al een beetje over je top bent. Nu goed we gaan het zien, maar ik hou persoonlijk geen rekening met hem als zijnde topper.

Zijn er andere sites dan procycling om renners hun programma te weten te komen?
Voor Ineos is er maar weinig vrijgegeven op het eerste zicht.

Zijn er andere sites dan procycling om renners hun programma te weten te komen?
Voor Ineos is er maar weinig vrijgegeven op het eerste zicht.
First cycling
Maar die zetten er normaal geen roddels op zoals PCS :)

Ineos is jammer genoeg veel verslechterd in hun communicatie daarin
In de tijd van SKY zette ze begin iedere maand iedereen hun programma openbaar voor de komende maand.

E3 live op VTM dit jaar, of was dit al geweten?

Met Wout, MVDP en Pogi aan de start..!
Was een lange tijd geleden al aangekondigd, maar ik had het ook uit m'n geheugen gewist 😢

Nu, ik ben benieuwd hoeveel km koers we zaterdag gaan te zien krijgen. Bij de Omloop is dat toch klassiek dat ze maar blijven lullen in de studio en nog beelden moeten testen en we uiteindelijk pas livebeelden krijgen 80km van het einde.

Was een lange tijd geleden al aangekondigd, maar ik had het ook uit m'n geheugen gewist 😢

Nu, ik ben benieuwd hoeveel km koers we zaterdag gaan te zien krijgen. Bij de Omloop is dat toch klassiek dat ze maar blijven lullen in de studio en nog beelden moeten testen en we uiteindelijk pas livebeelden krijgen 80km van het einde.
80 km van het einde is net na het begin van de echte koers, de eerste 100km zijn er weinig hindernissen.

80 km van het einde is net na het begin van de echte koers, de eerste 100km zijn er weinig hindernissen.

Ja dat zeggen we elk jaar, en dan wanneer het koers is, is iedereen boos op de VRT omdat ze een beslissende split gemist hebben. Vorig jaar reed er een waaier weg die het bijna tot het einde volhield. In plaats van live beelden moesten we naar lullende analisten kijken een uur lang. Dat trekt op niets hé. Zogezegd zijn we het wielerland, maar in Frankrijk kunnen ze tegelijk 4 uur lang de Drome of Ardeche classic uitzenden zonder problemen?

Terug
Bovenaan