Start wielerseizoen 2026

Widar start ook in Algarve, verwacht wel dat die direct gaat meedoen voor de knikkers eigenlijk.

Als hij 100% is (laatste 2 jaar begon hij zijn seizoen wat minder door kleine ziektes) zal hij zeker wel tussen de groten meekunnen in de twee bergop aankomsten, maar in het klassement zal hij geen rol spelen door de tijdrit.

Als die koers trouwens doorgaat met de noodtoestand daar. Denk dat er tegen dat Algarve zelf begint wel beter weer wordt verwacht, maar benieuwd of die Figueira Classic doorgaat, want die regio is echt zwaar getroffen en er wordt toch nog een paar dagen regen verwacht.

De beste start voor Remco sinds 2020 en we weten allemaal dat hij toen Lombardije ging winnen + de Giro, dus we mogen dromen van Tourwinst, nu hij sterker is geworden, ook al moeten de lange klimmen er nog aan komen. Al wat Remco in 2019-2025 deed was voorspel.
Met Pogacar hoeven we geen rekening houden, nu hij geblondeerd is en zich verbonden heeft aan een onfrisse cryptocoin/bedrijf. Het begin van het einde.

En tweede winst al voor de Lotto. Tweede naam, die ik nog nooit had gehoord.

Jammer dat Jonas UAE niet rijdt, maar heb wel het gevoel dat Remco misschien zijn voet naast Jonas kan zetten dit seizoen.
Pogi blijft van een andere planeet.

Algarve met Seixas & Lipo zal ook een interessant koerske worden :coolbrows:

Hij moet eerst nog in duel gaan, en het liefst in een wedstrijd waar het er toe doet.
Maar dat dit zeer hoopvol is staat wel vast.

De beste start voor Remco sinds 2020 en we weten allemaal dat hij toen Lombardije ging winnen + de Giro, dus we mogen dromen van Tourwinst, nu hij sterker is geworden, ook al moeten de lange klimmen er nog aan komen. Al wat Remco in 2019-2025 deed was voorspel.
Met Pogacar hoeven we geen rekening houden, nu hij geblondeerd is en zich verbonden heeft aan een onfrisse cryptocoin/bedrijf. Het begin van het einde.

En tweede winst al voor de Lotto. Tweede naam, die ik nog nooit had gehoord.
Is hij echt sterker geworden? Op welke basis, welke referentiepunten? Alle respect voor Almeida hoor maar ondanks die zijn sterke seizoen vorig jaar is dat niet de man waarvan je moet bewijzen dat je hem op de knieën krijgt, dat kon Remco in het verleden namelijk ook al. En zo'n Scaroni reed hij op het EK van vorig jaar ook al op minuten. Alles wat we tot hiertoe gezien hebben is rollend terrein at best, daar waar hij zijn edge (aerodynamica) maximaal kan uitspelen.

UAE Tour gaat in principe een eerste echt deftige referentie worden. Jebel Hafeet (10km aan 7%) en vooral Jebel Mobrah: 13km aan 8% met de laatste 6km +11% met uitschieters tot 16% en dat tegen Del Torro. We hebben dan wel geen referentie voor Del Torro dit seizoen maar ik ga er vanuit dat die wel in orde gaat zijn voor hun thuiskoers? :unsure:

Is hij echt sterker geworden? Op welke basis, welke referentiepunten? Alle respect voor Almeida hoor maar ondanks die zijn sterke seizoen vorig jaar is dat niet de man waarvan je moet bewijzen dat je hem op de knieën krijgt, dat kon Remco in het verleden namelijk ook al. En zo'n Scaroni reed hij op het EK van vorig jaar ook al op minuten. Alles wat we tot hiertoe gezien hebben is rollend terrein at best, daar waar hij zijn edge (aerodynamica) maximaal kan uitspelen.
Hij was al fenomenaal op 19-20jarige leeftijd en we zullen idd nooit weten wat het geworden zou zijn zonder dé val.
Evengoed had hij mss kunnen wedijveren met Pogi in de Tour.
Hij is t.o.v. toen mentaal sterker geworden (de frustraties buiten beschouwing gelaten) en de boost van een nieuwe ploeg, dat lijkt me ook belangrijk te zijn. Onze Belg lijkt me het type te zijn, van "een nieuwe ploeg? Ik zal eens laten zien wie hier het alfamannetje is, sé," en daar ook kracht uit puurt.

Ik ga ervan uit dat hij Del Toro de baas kan. Isaac zal moeten bevestigen en in het verleden leek dat voor sommigen lastig te zijn na een stevig seizoen. Ik gun het Del Toro van harte, dat hij een soort van opvolger wordt van Tadej, maar het zou me verbazen dat hij Evenepoel gaat kloppen op het einde.

Widar direct 4de in zijn eerste koers, sterk !
(Met een beetje chance valt er al direct een appel uit de kast in 1 van de 2 Faun koersen)

edit: volgende week met Seixas & Lipo

Laatst bewerkt:

UAE Tour gaat in principe een eerste echt deftige referentie worden. Jebel Hafeet (10km aan 7%) en vooral Jebel Mobrah: 13km aan 8% met de laatste 6km +11% met uitschieters tot 16% en dat tegen Del Torro. We hebben dan wel geen referentie voor Del Torro dit seizoen maar ik ga er vanuit dat die wel in orde gaat zijn voor hun thuiskoers? :unsure:

In deze UAE Tour, waarbij Vingegaard zijn staart ingetrokken heeft, en men Del Toro
naar voren schuift als Remco's grootste uitdager......is Del Toro de renner die zich
zal willen bewijzen, waarvoor alles kan en mag.....maar just niks moét.

Gezien zijn aantal grote ronde-deelnames, als AK-renner, tegenover de jonkie Del Toro, is Remco degene
die kleur moet gaan bekennen qua klimniveau in de 2 bergritten, door Del Toro te kunnen overklassen.
Ik hoop enerzijds dat het hem lukt en hij daardoor wellicht ook kans maakt om Vingegaard in de Tour te doen
wankelen, maar anderzijds gun ik de lefgozer Del Toro ook de eindzege.

Laatst bewerkt:
Widar direct 4de in zijn eerste koers, sterk !
(Met een beetje chance valt er al direct een appel uit de kast in 1 van de 2 Faun koersen)

edit: volgende week met Seixas & Lipo

Sterk, maar een andere neoprof eindigt gewoon voor hem hé :biglaugh:

Het zal voor Widar toch nog even duren vooraleer hij kan winnen, vrees ik. Heeft toch echt koersen uitgekozen met telkens een heel sterk deelnemersveld. Algarve is één van de best bezette .Pro koersen van het jaar, die Malhao en Foia aankomsten liggen Widar heel goed, maar daar de besten zijn, dat wordt moeilijk. Hetzelfde met de koersen in de Ardeche en Drome, die koersen liggen hem (zeker de eerste waar hij vorig seizoen EK werd), maar dat deelnemersveld is elk jaar WT waardig en sprints winnen is moeilijk voor hem op dit niveau.

Constant meedoen en ereplaatsen verzamelen de komende koersen zou al mooi zijn, en dan leren in de grote koersen erna en hopelijk eens een goede uitslag rijden. Strade zal te zwaar zijn (gaat hij de motor nog niet voor hebben imo, en zijn positionering is een grote zwakte) en Baskenland dit jaar is ontzettend zwaar (hij rijdt wel Indurain ervoor, dat is een interessante mogelijkheid). Waalse Pijl nadien is zijn grote doel.

Wat een hoop valpartijen in Almeria. En dan moest de laatste 2 kilometer nog komen. Mozzato die ze wel eens een maandje mogen schorsen voor dat gedrag, en Askey die na de lead-out in de weg gaat rijden van de andere sprinters en dan uiteraard een beuk krijgt van de snellere mannen die willen passeren. Miraculeus hoe die nog recht blijft.

Wat een hoop valpartijen in Almeria. En dan moest de laatste 2 kilometer nog komen. Mozzato die ze wel eens een maandje mogen schorsen voor dat gedrag, en Askey die na de lead-out in de weg gaat rijden van de andere sprinters en dan uiteraard een beuk krijgt van de snellere mannen die willen passeren. Miraculeus hoe die nog recht blijft.

Walgelijk dat leadouts dat nog altijd doen. Dat gaat echt nog gigantisch zware valpartijen opleveren en dan is het de schuld van de UCI want ze doen er niets aan. Het is zeer simpel, ofwel straft ge ook de kopman of ge straft de leadout veel harder (meteen schorsing bijvoorbeeld) om een signaal te geven dat een leadout niet bewust snellere renners mag blokken. Maar waarschijnlijk straffen ze sws De Lie omdat die zijn schouder gebruikt (aangezien hij met Mosschetti aan de binnenkant bijna gesandwiched werd).

Morkov en Renshaw zijn daar ooit mee gestart ma die deden dat nog subtiel soms, tegenwoordig ligt het er bij renners als Van Poppel en nu ook Askey zo dik op dat het echt onnozel wordt

Laatst bewerkt:
Die mannen van decathlon hun seizoen is toch ook wel zeer goed gestart.
De ommezwaai heeft duidelijk zijn effect, laat ons hopen dat ze dit kunnen verderzetten.

Die sprint ik Almería was gewoon waanzin. Dat er daar niemand gevallen is…
Groenewegen kwam toch ook wel nog goed dicht.

Del Toro dus ook meteen goed in vorm. Wel ideaal voor hem natuurlijk deze aankomst straks echt hooggebergte en ook nog een TT.

En Milan :s na Pedersen een 2e kopman uit bij Trek? Dainese lag er ook bij.

En weer gaan ze tegen de grond 😬. Als Bol op een halve fiets kan eindigen was het met Milan vermoedelijk wel anders afgelopen. Maar bon.

Remco kan morgen in zijn eigen pakje starten in de TT. Uiteindelijk zal deze ronde wel gewoon beslist worden op de twee zware aankomsten bergop.

Lekker van Del Toro, maar wilt niets zeggen over zijn prestatie woensdag natuurlijk, daar gaat het om. Een beklimming van 45 minuten.

Remco kan morgen in zijn eigen pakje starten in de TT. Uiteindelijk zal deze ronde wel gewoon beslist worden op de twee zware aankomsten bergop.

Niet alleen dat, hij mag ook kiezen wanneer hij start en dat zal dus waarschijnlijk vroeg zijn. Del Toro moet verplicht laatste starten, later op de namiddag wanneer een typisch ietsje meer wind is. Die 10s boni die hij pakt verliest hij morgen door als laatste en niet in een ander pakje te moeten starten. Een win is een win natuurlijk, dat laat je niet liggen.

Terug
Bovenaan