Start wielerseizoen 2026

Remco hoe jammer het ook is zal nooit de tour winnen. Gewoon komt hij in de bergen te kort. Geen schande maar realiteit. Nu staat er op sporza dat hij krampen had, maar is altijd iets wel.
Zeg nooit nooit maar het zal een Nibali scenario moeten worden...
Houdt wel rekening met het feit dat dit zowat het slechts mogelijke parcours was voor Remco. Op een vlak en geaccidenteerd terrein en op beklimmingen tot pakweg 6-7% haalt hij steeds veel voordeel van zijn aerodynamica maar op een aankomst zoals vandaag met lange stukken ruim boven de 10% gaat het belang van die aerodynamica snel verminderen t.v.v. puur vermogen/kilogram.

Die aerodynamica kan er wel voor zorgen dat hij grote delen koers rijdt in lagere zones dan concurrenten met mindere aerodynamica en dus veel betere voor de dag komt in lange zware koersen (kampioenschappen, L-B-L, Lombardije...) en veel minder in dit soort easy mode aanloop + brute klim.

Ik verwacht persoonlijk wel dat hij zaterdag op Hafeet gewoon gaat meedoen voor de overwinning tbh... helemaal als er in de aanloop naar misschien al wat waaieroorlog gevoerd wordt.

Slechte generale repetitie voor Remco, maar misschien kunnen ze het gewoon wel verklaren. En het is nog heel vroeg op het seizoen natuurlijk. Maar UAE winnen had een mooi elan gegeven.

Mooie overwinning van Tiberi. Mogelijk ook weer een stapje gezet dit seizoen.

En ferme prestatie van Van Eetvelt, goed om zien.

Tja Remco, ik dacht dat ie dit jaar es echt vertrokken was om een sterk jaar te rijden en dan in de eerste bergetappe gebeurt dit weer...

Dees jaar gaat ie toch echt met wat sterke resultaten moeten komen in (grote) rondes. Heeft geen excuses meer. Heeft een goeie winter achter de rug en heeft een sterke ploeg achter zich. Als ge dan in elke bergetappe er weer afgereden wordt en op minuten gezet wordt door subtoppers, dan is het misschien beter om gewoon om te scholen naar ééndagskoersen en klassiekers want tourwinst zit er dan gewoon nooit meer in. Tis ni dat enkel pogacar en vinnegaard beter zijn. Er zijn wrs 10-15 renners bergop die beter zijn dan hem. Ge kunt geen tour winnen met tijd winnen in twee tijdritten om dan in elke bergetappe op minuten gereden te worden.

Zou nu niet al te zot veel conclusies trekken uit vandaag, eerste serieuze col van het seizoen en direct in de dubbele cijfers en ook een stijl ding.
Als je dan nog meer weinig getraind hebt op echt langere inspanningen op hoogte en ook over je toeren gaat, ja dan kan de eindafrekening zwaar zijn!

Voor de rest kan ie niet zot veel anders doen dan nu lijkt me i.e. (kleinere) rittenkoersen en 1-dags heuvelkoersen in brabantse pijl/amstel/LBL, shitload aan italiaanse/spaanse koersen. Evenepoel heeft toch ook niet het gabarit om ineens in Vlaanderen (waar positionering super belangrijk is), laat staan Roubaix te gaan meedokkeren lijkt me. Milaan Sanremo, sure.

Wat ik Remco wel een graag zou zien doen is wedstrijden als Tour of the Alps/Romandië aanvatten ipv 1-dags klassiekers in april/mei waar ie het 99.9% toch tegen een Pogi moet afleggen. Laten we wel wezen van winst in de Brabantse pijl ligt toch niemand wakker tbh. Toen ie bij QS reed was er wrs teveel sponsordruk om aan de start van dat soort wedstrijden te verschijnen, maar moest ik hem zijn ik zou al die koersen achterwege laten en meer competitief tijd spenderen in hooggebergte.

Maar dat het steeds moeilijker zal worden met de nieuwe lichting (Del Toro/Seixas/Pellizzari/) om zelf in de andere grote rondes nog eens de hoofdvogel af te schieten lijkt me duidelijk, hopelijk hebben ze toch een oplossing gevonden voor dat zenuwletsel!

Toch wel raar van Evenepoel, het is toch al een paar geweest dat je denkt amai nu is hij goed bezig om kort erna door het ijs te zakken. Het kan toch niet dat hij het alleen moet hebben van zijn aerodynamica.

Tja Remco, ik dacht dat ie dit jaar es echt vertrokken was om een sterk jaar te rijden en dan in de eerste bergetappe gebeurt dit weer...

Dees jaar gaat ie toch echt met wat sterke resultaten moeten komen in (grote) rondes. Heeft geen excuses meer. Heeft een goeie winter achter de rug en heeft een sterke ploeg achter zich. Als ge dan in elke bergetappe er weer afgereden wordt en op minuten gezet wordt door subtoppers, dan is het misschien beter om gewoon om te scholen naar ééndagskoersen en klassiekers want tourwinst zit er dan gewoon nooit meer in. Tis ni dat enkel pogacar en vinnegaard beter zijn. Er zijn wrs 10-15 renners bergop die beter zijn dan hem. Ge kunt geen tour winnen met tijd winnen in twee tijdritten om dan in elke bergetappe op minuten gereden te worden.
overdrijven is ook een kunst: elke bergetappe erafgereden worden en op minuten wordt gezet door subtoppers... :rolleyes:
Laat ons anders meteen conclusies trekken over 1 brutale klim heel vroeg in het seizoen?

Over de wedstrijd zelf: het was idd een ontgoocheling. Ging eerst nog vlot naar Gall toe maar daarna was het echt wel over en out. Raar dat ie dan eerst nog vlot ernaar toe ging. Wel heel knap van Van Eetvelt die eindelijke weer boven wat komt na veel blessureleed en ook een sterke Van Wilder gezien.

Die Mathys Rondel van Tudor is ook direct lekker aan het seizoen begonnen anders, zelfde voor neo Nordhagen (3de in ronde van de toekomst, sub 60kg voor bijna ne meter 80, zotte stats), paar mannen om in het oog te houden !

Die Mathys Rondel van Tudor is ook direct lekker aan het seizoen begonnen anders, zelfde voor neo Nordhagen (3de in ronde van de toekomst, sub 60kg voor bijna ne meter 80, zotte stats), paar mannen om in het oog te houden !
Nordhagen, ze hadden er precies nog nooit van gehoord bij de commentatoren: het was eerst Kruijswijk (die herken je natuurlijk zeker niet aan zijn aparte stijl) en daarna was het Tulett om dan geen idee te hebben wie het is. Plapp was ook O'Connor,... Volgen die eigenlijk wel nog de koers?

Dit hebben ze dus bij Bora nog niet kunnen "fixen". Evenepoel is een absolute topklimmer maar alles moet echt tip top in orde zijn. Zonder hoogte/hittestage en met nog wat winter kilotjes eraan lukt het toch altijd minder.

Laat ons ook niet te snel conclusies trekken.
Reed volledig clean sheet tot deze UAE en heeft nu een dipje, zou niet mogen maar ook geen man overboord.
We zitten er ook met een loep op, maar een offday is niet zo een gek iets. Kan zeker nog zo vroeg op het seizoen.

Uitlokken is niet nodig.
Wuyts en Bakelants zijn dramatisch. Die volgen precies de koers niet en missen alles dat gebeurt. Even dramatisch als Remco zijn prestatie vandaag

Ocharme Remco, eerder deze morgen nog verheerlijkt en fanatiek verdedigd en
enkele uren later benoemt men zijn prestatie van vandaag als dramatisch.:clap:

Dit is toch puur rage baiten wat je aan het doen bent?

Wij waren helemaal Remco niet aan her verheerlijken, we waren jouw foutieve statements gewoon aan het weerleggen over dat een sportman zijn ambitie niet zou mogen uitspreken.

Ga weg man

ik heb nergens iemand verheerlijkt noch fanatiek verdedigd. En als zijn prestatie niet goed was dan mag het ook gezegd worden. Dit was niet goed. Zien of hij het vrijdag kan keren

Ja dat duurde best lang eigenlijk Evenepoel weg en Merlier in de lappenmand dat zijn een hoop zeges minder natuurlijk.

Omloop komt er al snel aan mogen al een favoriet opschrijven.

Terug
Bovenaan