Start wielerseizoen 2026

Over welke andere toppers spreek je dan?
Ik kan mij niemand voor de geest halen die nog nooit een duidelijk mindere dag had en tekortschoot.

Tis eerder een gevoel hoor, ik heb niet echt cijfers of concrete voorbeelden. Waarschijnlijk omdat hoge bomen veel wind vangen en Remco sneller "geviseerd" wordt op dat vlak. Remco is normaal toch vrij goed in op eigen vermogen naar boven te rijden daarom vind ik dat compleet opblazen des te vreemder.

Over welke andere toppers spreek je dan?
Ik kan mij niemand voor de geest halen die nog nooit een duidelijk mindere dag had en tekortschoot.
Pogacar heeft 2 keer echt een serieuze inzinking gehad maar zelfs dan werd hij wel nog steeds gewoon 2de in het Tourklassement. Vingegaard heeft ook al wel mindere dagen gehad maar toch niet het soort blow-ups die we van Evenepoel toch al regelmatig gezien hebben? En zéker niet in kleine rittenkoersen.

Naast die befaamde blow-up in Vuelta van 2023 hebben we toch al pak korte rittenkoersen gehad waar hij het eigenlijk aan zijn stand verplicht is van dat veld te steamrollen en dat blijkt toch geen evidentie te zijn. Daar waar een Vingegaard sinds zijn doorbraak op een zeldzame uitzondering na die wedstijden wel gewoon wint als hij niet tegen Pogacar of Roglic aan liep.

12 koersdagen en 5 overwinningen, dan mag je toch van geen slechte start spreken we zijn nog maar 20 februari…
Die eerste overwinningen waren toch tegen een ander deelnemersveld, dit was de eerste echte test. En die is gefaald.

Volgens mij kan je wel degelijk van een slechte start spreken.

Die eerste overwinningen waren toch tegen een ander deelnemersveld, dit was de eerste echte test. En die is gefaald.

Volgens mij kan je wel degelijk van een slechte start spreken.
Tiberi, die de rit won, was de laatste die in Valencia kon aanhaken en er af gereden werd. Dus de beste van het huidig deelnemersveld heeft hij geklopt in die andere overwinning bergop.

Tiberi, die de rit won, was de laatste die in Valencia kon aanhaken en er af gereden werd. Dus de beste van het huidig deelnemersveld heeft hij geklopt in die andere overwinning bergop.
Die rit in Valencia kan je nu ook wel helemaal niet vergelijken met bv. de beklimming van Jebel Mobrah

Hij spreekt specifiek over het deelnemersveld. Dat beiden beklimmingen niet te vergelijken zijn snap ik ook wel.
Je kan er zoveel draaien aangeven als je wil, het is terug een veeg teken bergop. Heel veel respect voor wat de man al heeft gedaan mr bergop heb ik het laatste jaar niet de indruk dat hij nog progressie maakt, eerder andersom.

Pogacar heeft 2 keer echt een serieuze inzinking gehad maar zelfs dan werd hij wel nog steeds gewoon 2de in het Tourklassement. Vingegaard heeft ook al wel mindere dagen gehad maar toch niet het soort blow-ups die we van Evenepoel toch al regelmatig gezien hebben? En zéker niet in kleine rittenkoersen.

Naast die befaamde blow-up in Vuelta van 2023 hebben we toch al pak korte rittenkoersen gehad waar hij het eigenlijk aan zijn stand verplicht is van dat veld te steamrollen en dat blijkt toch geen evidentie te zijn. Daar waar een Vingegaard sinds zijn doorbraak op een zeldzame uitzondering na die wedstijden wel gewoon wint als hij niet tegen Pogacar of Roglic aan liep.

En over welke kleine rittenkoersen spreek je dan juist?
Vooral rekening houdende dat hij tot voor kort bij SQS reed en hij in dat seizoen vaak ook andere doelen had die hij netjes afvinkte.

We mogen wel een beetje streng zijn, maar laat ons toch ook wel een beetje serieus blijven.
Ik denk dat het geen geheim is dat Pogacar en Vingegaard de betere klimmers waren met betere rondeploegen. Signalen van nu wijzen niet uit dat hij dit gat heeft verkleind, maar we zijn ook nog maar februari ook.

Vorig jaar heeft Remco gewoon de pech dat hij door zijn blessure net tekort kwam voor Romandië

En het is nu ook niet dat Vingegaard zijn palmares qua kleine rondjes zo gigantisch breed is.

Je kan er zoveel draaien aangeven als je wil, het is terug een veeg teken bergop. Heel veel respect voor wat de man al heeft gedaan mr bergop heb ik het laatste jaar niet de indruk dat hij nog progressie maakt, eerder andersom.
En jij baseert u op 1 beklimming in februari dan?

Laatst bewerkt:
En over welke kleine rittenkoersen spreek je dan juist?
Vooral rekening houdende dat hij tot voor kort bij SQS reed en hij in dat seizoen vaak ook andere doelen had die hij netjes afvinkte.

Vorig jaar heeft Remco gewoon de pech dat hij door zijn blessure net tekort kwam voor P-N
Hoe bedoel je net tekort kwam voor P-N vorig jaar? Hij lag nog in de lappenmand op dat moment.
Die 3de plaats in Zwitserland '23 (na Skjelmose & Ayuso) en 2de in P-N 2024 (na Jorgenson) dat was gewoon onder verwachting. En dan staat er mij ook nog ergens een ronde van Valencia voor waar hij plots een onverwachte patat krijgt van Vlasov met alle respect. UAE nu ook... zelfs hij spreekt voor de start toch vooral over een duel met Del Toro, dan is het toch pijnlijk wanneer je als 18de binnen bolt op 2 minuten? Dat mag toch gezegd worden? Voor eendagswedstrijden mag je er gif op innemen dat hij er gaat staan... zelfs als hij niet wint zoals vorig jaar (EK, WK, Lombardije) dan nog reed hij wel op het te verwachten niveau rond. Dat is in rittenkoersen om een of andere reden regelmatig niet het geval, dat is gewoon een vrij objectieve vaststelling denk ik toch?

Het is trouwens ook niet dat hij hier rond rijdt zoals Jan Ulrich met 10kg ballast. De rest zal waarschijnlijk toch ook nog niet echt op Tour-gewicht zitten denk ik. Dus ik vind dat "kilootje teveel" excuus dat sommigen aanvoeren ook altijd een beetje vreemd. 2kg maakt je niet plots 10% sneller als je 60kg weegt...

Laatst bewerkt:
Nog 43 km en we zijn weer wat wijzer.

Hoewel de Hafeet hem beter zou moeten liggen, meer een loper, denk ik dat we zelfde stramien zullen zien tbh :unsure:

Nog 43 km en we zijn weer wat wijzer.

Hoewel de Hafeet hem beter zou moeten liggen, meer een loper, denk ik dat we zelfde stramien zullen zien tbh :unsure:

Het zou toch juist typisch Remco zijn dat hij nu opeens wel veel beter is? En inderdaad, de Hafeet ligt hem zovele beter. Volgen en dan op het vlakke stuk met 2km te gaan een aanval. Heeft hij 5 meter is hij weg.

Het zou toch juist typisch Remco zijn dat hij nu opeens wel veel beter is? En inderdaad, de Hafeet ligt hem zovele beter. Volgen en dan op het vlakke stuk met 2km te gaan een aanval. Heeft hij 5 meter is hij weg.

Daar lijkt het vandaag toch niet op helaas.

edit: hmmm Remco toch...

Laatst bewerkt:
Tibero lijkt dood, dubbel voor de mexicaan imo

edit: Remco op 53 seconden binnen denk ik

Laatst bewerkt:
Slechte dag voor de Belgen. Ook Van Eetvelt stukken slechter. Niet de eerste keer. 1 goede prestatie op een berg, maar een tweede in dezelfde week is moeilijk. Daarom dat hij dus ook GC in grote rondes uit zijn hoofd zet

Bevestiging van vorige bergrit voor Evenepoel en wat al duidelijk was eigenlijk. Neen, terug nr de tekentafel zou ik zeggen en goed nadenken waar je in de toekomst wil op toeleggen.

Terug
Bovenaan