Steam Deck | handheld van Valve

Dat is het nadeel van de deck. Je wilt teveel proberen erop. Ahja dat spel wil ik nog eens spelen. Oh en dat... en zo ben ik soms dagen bezig met games te zoeken haha
Je weet niet waar te beginnen idd, gisteren ook nog Playstation remote play (chiaki) erop gezet en wat Hogwarts Legacy gespeeld, ging ook nagenoeg perfect aan 60fps. Voordeel met remote play is ook dat de batterij een pak langer meegaat.

De steam deck is inderdaad linux based, maar doet het best goed. De support van Valve is ook top notch tot nu toe, moesten ze zoveel moeite in HL3 gestoken hebben, dan waren we allemaal blij :D.

Eigenlijk is het jammer dat de ROG ALLY op windows blijft steken, meer linux gaming devices zou linux gaming echt nog een boost gegeven hebben. De vergelijking gaat dan ook mank, ALLY draait op windows.

Ze hebben beiden hun bestaansrecht en als je multiplayer op een handheld wil spelen is de ROG Ally wel de way to go. Voor mijn gebruik (metrovania's, af en toe AAA game en emulatie) is de steam deck met zijn low power modes veel interessanter.

Is dan ook perfect op de Steam Deck 👌. Belachelijk simpel in opzet, maar best stevig.
Yes, khad em al eens 10-12 uurkes gespeeld op PC, maar op SD gaat dat toch nog niet iets beter ( ge pakt het al sneller eens op ).

Vind het wel echt een goeie game, heb me in de Steamsales ook nog Halls of Torment gekocht, wat echt wat een combo is van VS en Diablo en Brotato. Als ook 20 Minutes Till Dawn.

Hier met de sales ook gekraakt en eentje besteld. Linux is terug even gewoon worden, maar de software support is echt wel fenomenaal buiten enkele jaren terug.

Intussen ook al wat geëxperimenteerd en alternatieve launcher toegevoegd om ook non Steam games te kunnen spelen en mits wat geconfigureerd werkt dit ook feilloos.

Syncthing ook geprobeerd, davefiles syncen nu automatisch tussen desktop, laptop, nas en se zodat ik zonder problemen van toestel kan switchen.

Wat zijn nog handige tools/musthaves om te installeren? (Emudeck staat bv ook nog op het lijstje).

Hier met de sales ook gekraakt en eentje besteld. Linux is terug even gewoon worden, maar de software support is echt wel fenomenaal buiten enkele jaren terug.

Intussen ook al wat geëxperimenteerd en alternatieve launcher toegevoegd om ook non Steam games te kunnen spelen en mits wat geconfigureerd werkt dit ook feilloos.

Syncthing ook geprobeerd, davefiles syncen nu automatisch tussen desktop, laptop, nas en se zodat ik zonder problemen van toestel kan switchen.

Wat zijn nog handige tools/musthaves om te installeren? (Emudeck staat bv ook nog op het lijstje).
Decky Loader als je dat nog niet hebt, Emudeck inderdaad zeker een aanrader. Maar meer dan dat heb ik momenteel ook niet.

Als de Playstation Portal reviews tegenvallen schaf ik me deze aan. OLED scherm en Chiaki voor PS remote play is echt wel nice

Dan is de SD echt een veel betere keuze, zeker nu met oled scherm.
Chiaki werkt echt feilloos, je merkt het niet dat je remote aant spelen bent.
Dus als het is om je ps games te kunnen spelen, dan is de SD zoveel meer bang for buck dan een portal.

Ik vind de drempel om te gamen bij een SD zoveel lager dan ps of pc, zeker wanneer je in een bepaalde periode in het leven zit(jonge kinderen, werk,...)
Mijn ps start ik enkel op als ik weet dat ik minstens 1h of langer kan gamen.

't Is echt een schitterend toestel maar ik speel er echt nooit op, wat doodzonde is.
Soms zo eens een halfuurtje maar dan zie ik mijn PC staan en speel ik gewoon daar op :p

De “oude” ligt hier helaas al maanden stof te happen. Moet me er echt eens meer mee bezighouden en in verdiepen.

Ik vind het wel grappig hoe snel je op Tweakers hun vraag&aanbod het aantal Steamdecks aangeboden ziet stijgen na deze aankondiging. :D

Wacht maar tot de lite versie dropped voor kinderen. Nog eens 100euro goedkoper. Nintendo gaat misschien nog echte concurrentie krijgen.

Terug
Bovenaan