Steam Deck | handheld van Valve

Iemand The Elder Scrolls IV: Oblivion - remastered al proberen te spelen op steamdeck? Ik had hem meteen aangekocht maar lees nu dat het mogelijk toch niet zo heel goed draait op de deck :unsure: Beginnersfoutje.
Ik heb gelezen dat het draait op basic settings, maar ga het zelf vanavond eens proberen

Zou gewoon de oude versie draaien?
Grafisch zijt ge na een uur toch gewoon aan die nieuwe laag, en geniet ge er evenveel van :p

Iemand The Elder Scrolls IV: Oblivion - remastered al proberen te spelen op steamdeck? Ik had hem meteen aangekocht maar lees nu dat het mogelijk toch niet zo heel goed draait op de deck :unsure: Beginnersfoutje.
Ik heb het heel kort getest op de deck en het is speelbaar met de settings op low maar alles ziet er dan blurry uit en had regelmatig frame drops en veel pop-in in de open wereld. In dungeons leek het wel veel beter te draaien.

Met deze settings is het wel beter speelbaar, maar het blijft me toch een raadsel hoe sommige games 'Steam Deck Verified' worden als je alles op low moet zetten, het spel er terug uitziet alsof het uit 2006 komt, je bestanden moet aanpassen om het speelbaar te maken, en je dan nog schrik moet hebben dat uw deck elk moment in vuur kan schieten... :unsure:

Tja. Tbh denk dat de Unreal Engine 5 gewoon te zwaar wordt voor handheld pc’s ook op de Ally en Legion GO heeft Oblivion zware fps drops in open wereld.

In geval van Valve voor verified games is gwn zolang het kan draaien is het ok denk ik

Zuigt UE5 ook niet best hard? Lijk daar laatste 2 jaar vrijwel enkel maar negatieve dingen van te lezen qua optimalisatie.

Zuigt UE5 ook niet best hard? Lijk daar laatste 2 jaar vrijwel enkel maar negatieve dingen van te lezen qua optimalisatie.
Goh denk dag de devs ook te lui zijn geworden voor het optimaliseren van games en ze te veel laten afhangen van DLSS of FSR en nu met die nieuwe GPU’s die framegen hebben (aka fake frames) gaat het nog erger worden denk ik.

Toch nog een kleine update.
Ik had gisteren Oblivion op mijn Ally gezwierd gewoon op te zien hoe de performance zou zijn, maar de game runt dus vlot op medium settings tussen de 40-50 fps in open world. Resolutie op 900p. (De AMD driver gebruikt wel upscaling om de game naar 1080p te brengen)
Ik heb bij de in-game settings FSR aangezet op balanced en dan nog framegen erbij.

Daarna op high gezet maar daar was het dan onder de 30fps en choppy gameplay.
En tbh op medium ziet het er nog niet eens slecht uit.

Iemand een suggesties voor een leuke sport game, platformer ofzo op snel ff kwartier/half uurtje te spelen?
Downwell.
Ondertussen op alle platformen beschikbaar. Dit is je game.
Heeft die exacte balans van een oude arcade game. Kost denk standaard 3euro, en in sale meestal 99 cent.

Slay the Spire(card-game) is ook best ok om in "stukken" te spelen. Dus pakweg 10 tot 15 minuten per act. Er zijn 3 acts.
Word heel snel act 1 maar *5 min, act 2 een 10 tot 15 min, act 3 ge faalt want ge sucked. Of net niet.
Heeft hier ook enorm lang dat "1 game per dag" principe gehouden zoals bij Downwell. Speelt ook strak "genoeg" op smartphone.

Balatro als ge poker gezind zijt. Ook oerdegelijk op smartphone.

Spelunky voor de ultieme hardcore platformer. Eens ge de weg kent +- half uurtje om uit te spelen. Maar ge gaat vermoedelijk weken zoniet maanden moeten werken om voorbij "the jungle" te geraken.

Nuclear Throne voor als het een wave shooter op muis en PC moet zijn.

N+ of Super Meat Boy ook enorm pittig tot het klinische af qua platformers, maar voor de meeste, incl mezelf, te hard.

Iemand een suggesties voor een leuke sport game, platformer ofzo op snel ff kwartier/half uurtje te spelen?
Downwell.
Ondertussen op alle platformen beschikbaar. Dit is je game.
Heeft die exacte balans van een oude arcade game. Kost denk standaard 3euro, en in sale meestal 99 cent.

Slay the Spire(card-game) is ook best ok om in "stukken" te spelen. Dus pakweg 10 tot 15 minuten per act. Er zijn 3 acts.
Word heel snel act 1 maar *5 min, act 2 een 10 tot 15 min, act 3 ge faalt want ge sucked. Of net niet.
Heeft hier ook enorm lang dat "1 game per dag" principe gehouden zoals bij Downwell. Speelt ook strak "genoeg" op smartphone.

Balatro als ge poker gezind zijt. Ook oerdegelijk op smartphone.

Spelunky voor de ultieme hardcore platformer. Eens ge de weg kent +- half uurtje om uit te spelen. Maar ge gaat vermoedelijk weken zoniet maanden moeten werken om voorbij "the jungle" te geraken.

Nuclear Throne voor als het een wave shooter op muis en PC moet zijn.

N+ of Super Meat Boy ook enorm pittig tot het klinische af qua platformers, maar voor de meeste, incl mezelf, te hard.
Het "retro" stijltje is men ding zo niet helemaal.

Dan toch beslist om hem te bestellen, ik hoop alleen dat ik de tijd vind om er mee te spelen.
Het is de 512 gb OLED versie geworden...
Hoe is dit verhaal ondertussen verlopen? Gebruik je hem nog steeds?

Ik zit ondertussen met hetzelfde probleem.

Ik zou eerder spellen willen spelen zoals ready or not of RD2

Die AMD Strix Halo chip is wel de moeite precies. Maar één van die handhelds heeft een bijkomend battery pack nodig (GPD Win 5), dat belooft :) Zoals altijd is het een compomis dat er moet gesloten worden tussen portability en power. Het is niet evident om in 1080p te gamen op een handheld in 60 fps én tegelijk nog deftige battery life te hebben.

Ik denk erover na om een Steam Deck te kopen. Vooral voor oudere games te spelen. Echter heb ik bij de Switch vaak last van verkrampte handen. Iemand die beiden heeft en eens kan zeggen of die beter in de hand ligt. Of net niet en ik er dus beter van wegblijf.

Ik denk erover na om een Steam Deck te kopen. Vooral voor oudere games te spelen. Echter heb ik bij de Switch vaak last van verkrampte handen. Iemand die beiden heeft en eens kan zeggen of die beter in de hand ligt. Of net niet en ik er dus beter van wegblijf.

Ik veronderstel dat je op de switch 1 doelt?
Heb ze beide en de SD ligt toch niets iets lekkerder in de handen. Toegegeven langer dan een uur speel ik daar niet in handheld op.

Eventueel eens bij iemand die je kent eens testen?

Ik veronderstel dat je op de switch 1 doelt?
Heb ze beide en de SD ligt toch niets iets lekkerder in de handen. Toegegeven langer dan een uur speel ik daar niet in handheld op.

Eventueel eens bij iemand die je kent eens testen?
Inderdaad Switch 1. Niet meteen iemand in de kennis of vriendenkring die even gek is als mij om al die zaken te kopen. :unsure:

Op de Switch 1 had ik soms langere speelsessies. Maar daar verkampten mijn handen na enige tijd. Na enkele dagen soms heel snel. Tzal de leeftijd zijn. :sop::unsure:

Terug
Bovenaan