Steam Deck | handheld van Valve

Nog een paar vraagjes..

Ik wil The Witcher 3 erop spelen, maar na het al eens uitgespeeld te hebben op de Switch wil ik nu eens met een paar mods spelen. Ik ben al wat rondgelezen en weet dat het mogelijk is. Maar een deftige tutorial of how-to heb ik nog niet direct gevonden. Wat ik veel tegenkom is dat je de mods op je PC installeert, en dan simpelweg de map "mods" kopieert op de Deck.
Iemand hier die dit al succesvol gemod heeft? (Tips voor de beste mods zijn ook altijd welkom).

En eigenlijk dezelfde vraag voor Skyrim SE en Euro Truck Simulator 2.

Voor Skyrim heb ik al vrij veel ervaring met Nexus op PC, Linux heb ik 15j geleden ooit eens verkend en een Steam Deck is dus volledig nieuw voor me.

En het downloaden van games. Ik had dit vanmiddag gestart en ondertussen wat andere dingen gedaan. Maar omdat ik even op de powerknop geduwd heb (standby vermoed ik?) Heeft die niet verder gedaan.
Ik heb intussen die wifi power management uitgezet. Gaat die nu wel verderdoen als het scherm uit staat?
Want ken nu RDR2 aan het downloaden, nog een 100gb resterend..
Nee die stopt met downloaden als het scherm uit gaat. Met de kabel erin doet die wel verder

Onlangs onderstaande website gevonden waar je 'performance profiles' voor games kan vinden om de best mogelijke prestaties of batterijduur te behalen. Beetje als aanvulling op ProtonDB, maar dan specifiek voor Steam Deck:

Na lang twijfelen en onderhandelen met mijn vrouw, ook eindelijk een Steam Deck gekocht 😎. Duurste model, voornamelijk voor het anti-glare glass (was ook een doorslaggevend argument voor mijn vrouw).

En nu is het wachten…

maxresdefault.jpg

Na lang twijfelen en onderhandelen met mijn vrouw, ook eindelijk een Steam Deck gekocht 😎. Duurste model, voornamelijk voor het anti-glare glass (was ook een doorslaggevend argument voor mijn vrouw).

En nu is het wachten…

maxresdefault.jpg

U vrouw is van plan om u in den ‘hof’ te laten spelen ? 😉

Good morning, misschien iemand hier die me kan helpen? Ik heb al een tijdje mijn steam deck en deze beval me heel goed!

Deze week zag ik eens trackmania 2020 passeren maar hiervoor moet je de Ubisoft launcher installeren.

Dit heb ik al meerdere malen gedaan maar helaas zonder succes :(

Ik kom er altijd bij dat hij deze opstart maar altijd "verbinding verbroken" zet in de app...

Iemand hier een oplossing voor?

Good morning, misschien iemand hier die me kan helpen? Ik heb al een tijdje mijn steam deck en deze beval me heel goed!

Deze week zag ik eens trackmania 2020 passeren maar hiervoor moet je de Ubisoft launcher installeren.

Dit heb ik al meerdere malen gedaan maar helaas zonder succes :(

Ik kom er altijd bij dat hij deze opstart maar altijd "verbinding verbroken" zet in de app...

Iemand hier een oplossing voor?
deze video volgen, heeft voor mij gewerkt

Bij mij is het eigenlijk occasioneel. Heb meestal mijn PC binnen bereik dus dan is het nogal onnozel om op mijn Deck te spelen. Wel leuk op verplaatsing of op reis. Wel spijtig dat hij geen tijd tracked als je offline bent.

Wel spijtig dat hij geen tijd tracked als je offline bent.
Dat is inderdaad wel jammer. Maar goed, is een klein iets voor wat ik in ruil ervoor krijg. Game nu niet meer op PC omdat ik me dan altijd wat afzonder van vrouw en kinderen, plus het is ook niet meer de nieuwste PC. Met de Deck kan ik me nog in de zetel ploffen bij het gezin 😊.

Dat is inderdaad wel jammer. Maar goed, is een klein iets voor wat ik in ruil ervoor krijg. Game nu niet meer op PC omdat ik me dan altijd wat afzonder van vrouw en kinderen, plus het is ook niet meer de nieuwste PC. Met de Deck kan ik me nog in de zetel ploffen bij het gezin 😊.
We all make mistakes.

Ik ben nu de laatste tijd wel hyped om me een steam deck te kopen.
Veel te veel Steam games staan onaangeroerd en sedert de kleine er is zit ik nog liever beneden in de zetel bij moeder en kind. De tv staat wel altijd op een of ander crappy vtm ding dus daarmee interesse voor steam deck.

Nu is de vraag welke versie. Heeft iemand al het glossy scherm naast het etched scherm gezien?
Is het de moeite om de 512GB te nemen of zou de 64Gb ook wel lukken als ik eens buiten zit. In de zomer zie ik me wel in mijn tuinzetel buiten zitten met de Steam deck.

Zoiezo ben ik op zoek naar een 2dehands in de buurt.
Ik heb al een 512GB gezien maar er wordt nog 600 voor gevraagd, vind ik net iets te veel.
Een 64Gb zoeken en zelf een andere SSD in steken is dan de andere optie.

Ik ben nu de laatste tijd wel hyped om me een steam deck te kopen.
Veel te veel Steam games staan onaangeroerd en sedert de kleine er is zit ik nog liever beneden in de zetel bij moeder en kind. De tv staat wel altijd op een of ander crappy vtm ding dus daarmee interesse voor steam deck.

Nu is de vraag welke versie. Heeft iemand al het glossy scherm naast het etched scherm gezien?
Is het de moeite om de 512GB te nemen of zou de 64Gb ook wel lukken als ik eens buiten zit. In de zomer zie ik me wel in mijn tuinzetel buiten zitten met de Steam deck.

Zoiezo ben ik op zoek naar een 2dehands in de buurt.
Ik heb al een 512GB gezien maar er wordt nog 600 voor gevraagd, vind ik net iets te veel.
Een 64Gb zoeken en zelf een andere SSD in steken is dan de andere optie.
Je kan ook gewoon een SD kaart kopen van 512GB voor wat extra ruimte.

Je kan ook gewoon een SD kaart kopen van 512GB voor wat extra ruimte.
Is eigenlijk ook een optie. Gezien ik toch niet onmiddellijk toptitels ga spelen is de boel opengooien misschien wat overkill.

Dan rest nog de vraag, etched screen of niet. Zo heb al half youtube uitgekeken en raak er maar niet aan uit.
Het zal misschien eerder afhangen van ergens een deal te doen.

Hier ook nog altijd super tevreden van mijn SD.
De drempel om te gamen is veel lager, even een half uurtje in de zetel liggen en gamen.
Ik speel ook games die ik bv op PS of pc niet zou spelen.

Is eigenlijk ook een optie. Gezien ik toch niet onmiddellijk toptitels ga spelen is de boel opengooien misschien wat overkill.

Dan rest nog de vraag, etched screen of niet. Zo heb al half youtube uitgekeken en raak er maar niet aan uit.
Het zal misschien eerder afhangen van ergens een deal te doen.

Ik heb een etched screen, maar ik heb mijne 2de hands gekocht (512GB ssd + 512Gb SD) voor 500€.
Als ik nieuw moest kopen kocht ik een 64Gb en upgrade de SSD naar 1Tb. Dat scherm is de meerprijs niet waard, plak er dan een matte screenprotector op als je dat belangrijk vindt.

Terug
Bovenaan