Sterrenrestaurants

Zijn vorige week bij Oak geweest. Verwachtingen lagen denk ik iets te hoog na eerdere bezoeken aan Door73, Oak is een bijzondere ervaring maar prijs-kwaliteit vinden we Door73 beter. Bij Door73 zit er naar ons gevoel nog veel rek op de prijs naar boven toe. Wel fijn dat je parking bij Oak kan reserveren, geen stress om parking in het stad te zoeken.
Ze verhuizen binnenkort naar nieuwe locatie, daar zullen ze wel geen eigen parking meer hebben.
Tgoh, ik vind door73 qua eten idd aan de onderkant geprijsd, maar hun wijn/dranken zijn wel relatief stevig geprijsd, dus het balanceert wel. Wij gaan er woensdag nog eens gaan eten, je zit toch rap aan €150 - 160 pp denk ik?

Menu €89, aangepaste wijnen €45 en dan heb je nog geen aperitief of koffie gedronken. Da's toch al op sterrenniveau qua prijs. En ze zitten rond dat éénsterrenniveau qua eten, qua interieur/bediening is het wel wat minder imo.
Dus ik vind het relatief correct, veel duurder moet het toch niet worden.

Tgoh, ik vind door73 qua eten idd aan de onderkant geprijsd, maar hun wijn/dranken zijn wel relatief stevig geprijsd, dus het balanceert wel. Wij gaan er woensdag nog eens gaan eten, je zit toch rap aan €150 - 160 pp denk ik?

Menu €89, aangepaste wijnen €45 en dan heb je nog geen aperitief of koffie gedronken. Da's toch al op sterrenniveau qua prijs. En ze zitten rond dat éénsterrenniveau qua eten, qua interieur/bediening is het wel wat minder imo.
Dus ik vind het relatief correct, veel duurder moet het toch niet worden.
Bij Oak betaal je het dubbele terwijl het interieur zeker niet beter is dan bij Door73. Benieuwd naar de nieuwe locatie, hij zei wel dat ze daar nog 2 tafels minder gaan hebben dus je weet eigenlijk al dat de prijzen omhoog gaan schieten :p. Oak is vooral qua gerechten verfijnder. Qua bediening moet Door73 ook niet onderdoen aan Oak.

De aangepaste wijnen bij Door73 zijn top! Daar betaal je net graag wat extra voor.

Door73 is qua keuken en smaken wel goed. Het sharing concept vind ik gewoon wat minder, vele gerechten zijn daar niet voor gemaakt. De bediening was ook ondermaats.
OAK is al een hele tijd geleden maar daar was ik ook niet zo wild van, dat was dan vooral doordat de tafels zo dicht bijeen staan.

Nee helemaal niet.
Zeker de moeite om eens te gaan. Ikzelf ben er geweest voor de lunch.

Daarnet een reservatie gemaakt bij Amaranth in Merelbeke. Het zal mijn eerste ervaring worden met een volledig plant-based restaurant. Ik ben eens benieuwd.
Eind november dus geweest.
Wel een unieke ontdekking voor mij, zo’n plant-based restaurant. Heel opmerkelijk wat ze daar kunnen zonder dierlijke producten te gebruiken.
We zijn er geweest omdat iemand van het gezelschap een lactose intolerantie heeft en zo ook eens een betere keuken kan proeven.

De bediening was uitmuntend (5 mensen voor 24 couverts) en nadien nog een kort gesprekje met de kok. Hij wist te vertellen dat de lente zijn favoriete seizoen is, dus gezien de wachttijden daar is onze reservatie voor april reeds gemaakt.
Het is dus echt terecht dat Amaranth zelfs wereldwijd bij de top hoort in zijn categorie.

Foto’s:

Zo meteen een afspraak bij mijn Gentse favoriet Roots…

Laatst bewerkt:
Bij Oak betaal je het dubbele terwijl het interieur zeker niet beter is dan bij Door73. Benieuwd naar de nieuwe locatie, hij zei wel dat ze daar nog 2 tafels minder gaan hebben dus je weet eigenlijk al dat de prijzen omhoog gaan schieten :p. Oak is vooral qua gerechten verfijnder. Qua bediening moet Door73 ook niet onderdoen aan Oak.

De aangepaste wijnen bij Door73 zijn top! Daar betaal je net graag wat extra voor.

Ook onlangs geweest, vreselijke dure wijnkaart, ik moest al zoeken om iets betaalbaar te vinden

Schoonouders hadden voor nieuwjaar besteld bij Alter * (Tongeren). Het was zeker lekker, maar voor een ster mocht het wel wat beter vond ik. Uiteraard is afhalen net hetzelfde als daar eten, maar zelfs als afhaal hebben we al beter gehad (zonder ster).

Dit jaar ook weer eens naar Studio * (Maastricht). Cadeaubon gekregen van de schoonouders. Benieuwd hoe het is sinds hun verdiende ster.

Hof van Cleve is van start gegaan zonder sterren. 195 euro voor een menu en 105 euro voor de aangepaste wijnen. Een koopje? :unsure:

Ik zou er héél graag eens geld aan willen geven (niet per sé Hof van Cleve, een andere klassezaak is ook goed), maar mijn vrouw krijg ik daar nooit van mijn leven mee naar toe en ik heb een bob nodig om terug thuis te geraken.
Hier ook net gelezen en toch de knoop doorgehakt om eens te gaan. Mijn vrouw krijg ik niet mee, en mijn zus haar man ook niet. Nu nog aan het polsen bij één van mijn andere zussen of ze niet meewil aangezien die niet drinkt :p
Het is een zak geld, maar ik vermoed dat hij sowieso op 2-sterrenniveau gaat koken gelet op zijn ervaring, en dan is het relatief ok. En zoals aangehaald in het artikel, vanaf hij zijn sterren krijgt gaat die prijs toch weer naar boven.

Hier ook net gelezen en toch de knoop doorgehakt om eens te gaan. Mijn vrouw krijg ik niet mee, en mijn zus haar man ook niet. Nu nog aan het polsen bij één van mijn andere zussen of ze niet meewil aangezien die niet drinkt :p
Het is een zak geld, maar ik vermoed dat hij sowieso op 2-sterrenniveau gaat koken gelet op zijn ervaring, en dan is het relatief ok. En zoals aangehaald in het artikel, vanaf hij zijn sterren krijgt gaat die prijs toch weer naar boven.
Kunnen we geen busje inleggen met uw zus als chauffeur en een hoop BG'ers van het brutoloontopic om de hele avond Montrachet en St. Petrus te hijsen?

Is maar een idee hé.

Hof van Cleve is van start gegaan zonder sterren. 195 euro voor een menu en 105 euro voor de aangepaste wijnen. Een koopje? :unsure:

Ik zou er héél graag eens geld aan willen geven (niet per sé Hof van Cleve, een andere klassezaak is ook goed), maar mijn vrouw krijg ik daar nooit van mijn leven mee naar toe en ik heb een bob nodig om terug thuis te geraken.
Een cadeautje gaat ze heus niet weigeren, en mits een kandidaat klassezaak in de buurt is een taxi betaalbaar, of als je leuke buren hebt kunnen die mss taxi spelen - ik doe dat regelmatig met de buren en visa versa.

Al is het nu mss wel het moment voor Hof van Cleve, anderzijds - hoe groot kunnen de verschillen zijn - zelf geen idee want geen ervaring met sterren.

Zie eerst dat je kan reserveren 😁 reservaties gaan telkens de 1e van de maand open.
Ik zat op 1/1 te wachten. Middernacht: nog niet open. 7u30: nog niet open. 9u: uitverkocht 😩

Ja ik ben inderdaad benieuwd of het gaat lukken om een plaats te krijgen. Soit, we gaan ondertussen met 7 man, nu een datum prikken en dan zal het klaarzitten zijn achter de pc en hopen dat het lukt..

Klaargezeten, stipt middernacht refresh, geklikt en alles van mei al volzet.. Is dat zo populair of pakken ze al reservaties op voorhand via mail?

edit, hof van Cleve dus

Iemand al naar DIM Dining* geweest in Antwerpen? Ga er volgende week lunchen met de moeder.

Yep:
Vrijdag in Dim Dining gegeten in Antwerpen.

Aziatisch is zeer ongebruikelijk voor mij, maar het was op uitnodiging, dus graag op ingegaan. 10 gangen menu genomen met non-alcoholische pairing (ik moest nog ergens acte de presence geven daarna dus de sake was geen goed idee 🙂).

Ik vond het alleszins een heel leuke ervaring. Lekkere gerechtjes, heel fijn afgewerkt en gepresenteerd, drank was niet altijd 100% mijn ding maar paste er op zich wel goed bij. Toch van genoten!

Lekker maar heel duur 🙂

Begin januari gaan eten bij Tinèlle in Mechelen. Zeer lekker gegeten, maar enkel à la carte mogelijk. Zeer aangename en gemoedelijke sfeer wel.
Zelf heb ik nog niet al te veel ervaring in sterrenzaken maar ik laat mij graag leiden met een menu en bijhorende wijnen. En het was dus jammer dat dit niet mogelijk was.

Van't weekend gaan eten in Boo Raan in Knokke. Eén ster, maar ik snap echt niet waarvan die komt. Je ervaart geen Michelin ervaring. Niet in ontvangst, niet in service ... qua wijn geopteerd voor een Brunello di Montalcino. Ze laten u voorproeven en dan zetten ze gewoon de fles op tafel en bedien u zelf. En als de schotels komen, veel te kleine tafels. Da's geen sterervaring ...

MAAR als het op het eten aankomt, is Boo Raan gewoon top! De Thaïse gerechten zijn tot in de puntjes verzorgd en super lekker. Ook hun desserts ... amai. Het zijn geen schilderijtjes op uw tafel, maar zo zo zo lekker. En uiteindelijk (als ge u inhoudt met de wijn) gaat ge makkelijk per koppel voor minder dan 250 EUR van tafel.

Dus sterwaardig? Nope. Aanrader? Hell yes! Gaan we zeker nog bezoeken.

Van't weekend gaan eten in Boo Raan in Knokke. Eén ster, maar ik snap echt niet waarvan die komt. Je ervaart geen Michelin ervaring. Niet in ontvangst, niet in service ... qua wijn geopteerd voor een Brunello di Montalcino. Ze laten u voorproeven en dan zetten ze gewoon de fles op tafel en bedien u zelf. En als de schotels komen, veel te kleine tafels. Da's geen sterervaring ...

MAAR als het op het eten aankomt, is Boo Raan gewoon top! De Thaïse gerechten zijn tot in de puntjes verzorgd en super lekker. Ook hun desserts ... amai. Het zijn geen schilderijtjes op uw tafel, maar zo zo zo lekker. En uiteindelijk (als ge u inhoudt met de wijn) gaat ge makkelijk per koppel voor minder dan 250 EUR van tafel.

Dus sterwaardig? Nope. Aanrader? Hell yes! Gaan we zeker nog bezoeken.

Als ik me niet vergis, deelt Michelin sterren
Uit enkel op basis van eten. Vandaar dat er in Japan een paar foodstalls met een ster zijn.

Terug
Bovenaan