Suphafly
Well-known member
9.000+€ voor met 5 personen te gaan eten.
Ik word er al onmiddellijk misselijk van.
In een normaal restaurant zou je wel misselijk zijn na het eten van 9000€ aan voedsel
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
9.000+€ voor met 5 personen te gaan eten.
Ik word er al onmiddellijk misselijk van.
Als ik me niet vergis, deelt Michelin sterren
Uit enkel op basis van eten. Vandaar dat er in Japan een paar foodstalls met een ster zijn.
Nee klopt, maar da's ook één van de redenen dat een Boo Raan bv geen 2 sterren gaat krijgen. Het eten is fenomenaal, maar alles errond is goed zonder meer. Dus vandaar ook 1 ster en niet meer.'t moet wel als er foodstalls zijn met een ster.
Maar ik heb toch altijd gehoord dat het ook over de ervaring gaat. Bijvoorbeeld het verschil van 1, 2 of 3 sterren is toch niet enkel en alleen op het eten ...
we hebben daar al een paar keer takeaway gedaan, het is ongelofelijk hoe ze zo redelijk geprijsd blijven imo.heb jij al gepost in het brutoloontopic?Voorbije vrijdag Hertog Jan in Antwerpen Botanique nog eens gedaan, ter ere van onze anniversary.
Intussen zitten die mannen al aan hun 2de ster, maar dat is niet meer dan logisch als je kijkt wat ze daar doen. Ze zullen niet snel blijvend in onze top 3 terecht komen, maar ze doen er wel een meer dan stevige gooi naar. Kleinschalig (14 couverts en slechts 2 weken per maand), maar heel verfijnd en lekker, met enkele leuke toetsen zoals de gang die in de keuken geserveerd wordt. Enige minpuntje: te herkenbaar tov vorig jaar, maar dat ligt eerder aan de tijd van het jaar denk ik; moeten daar eens binnen spingen in de zomer om te zien wat ze echt met hun menu doen doorheen het jaar.
Ze vragen wel serieus door, maar gegeven de size van het concept en de beperkte openingsuren, is dat niet onlogisch; 1300€ voor 2 personen zit aan de hogere kant voor 2 en zelfs 3 sterren.
heb jij al gepost in het brutoloontopic?
Voorbije vrijdag Hertog Jan in Antwerpen Botanique nog eens gedaan, ter ere van onze anniversary.
Intussen zitten die mannen al aan hun 2de ster, maar dat is niet meer dan logisch als je kijkt wat ze daar doen. Ze zullen niet snel blijvend in onze top 3 terecht komen, maar ze doen er wel een meer dan stevige gooi naar. Kleinschalig (14 couverts en slechts 2 weken per maand), maar heel verfijnd en lekker, met enkele leuke toetsen zoals de gang die in de keuken geserveerd wordt. Enige minpuntje: te herkenbaar tov vorig jaar, maar dat ligt eerder aan de tijd van het jaar denk ik; moeten daar eens binnen spingen in de zomer om te zien wat ze echt met hun menu doen doorheen het jaar.
Ze vragen wel serieus door, maar gegeven de size van het concept en de beperkte openingsuren, is dat niet onlogisch; 1300€ voor 2 personen zit aan de hogere kant voor 2 en zelfs 3 sterren.
Awel ja ... hier ook al overwogen om er een keer naar toe te gaan, maar die prijzen zijn toch heftig voor "maar" ne 2 ster. En ook een beetje schrik dat het weer zo'n modulaire en experimentele keuken is, terwijl ik eerder voor klassiek ben.
Dit jaar zijn m'n vrouw en ik 10 jaar getrouwd. Ik denk dat we voor Boury zullen gaan. Nog niet geweest daar.
) Brusselse wafels op grootmoeders wijze.Boury vorig najaar gedaan; ook zeker een aanrader en wellicht een tikje klassieker dan wat Hertog Jan nu doet, maar het is daar zeker geen fusion of experimenteel gedoe hoor.
Ze zijn idd ietwat duur, maar reken maar dat je gewoon op 3-sterren niveau zit te eten. De keuken heeft duidelijk wat Japanse invloeden (Yuzu, Hamachi), heeft een duidelijke zee-inslag (kaviaar in allerlei soorten, Tarbot, Bretoense kreeft, kokkels), maar heeft net zozeer uberklassiekers als Eend, zwarte beuling of (I kid you not) Brusselse wafels op grootmoeders wijze.
De keuken is iets heel persoonlijk qua smaak en voorkeur, uiteraard, maar wat je krijgt is uiteindelijk heel klassiek dus daarvoor moet je het niet laten. Think an upscale version van wat Hertog Jan voordien was, en dan veel intiemer en kleiner. Of dat het je waard is, only you can tell; met Boury ga je zeker ook geen slechte zet doen en ben je zowat tussen de 850€ en de 1000€ verder.
Dank voor de feedback! Ik heb geen probleem om dergelijke bedragen te betalen, maar als het eten dan niet goed was. Ik had dat gevoel wat bij L'air du temps. Héél hard naar uitgekeken en het eten is echt enorm tegengevallen. Zonde want hun tuinen, zomerbar, overnachting, ontbijt waren top!
En Zilte in het MAS? Hoe is die keuken?
.
Ook al drink ik zeer graag een glas wijn, imo een jammerlijke evolutie dat dranken in het algemeen fors duurder zijn geworden (niet enkel in sterren -zaken). Per slot van rekening is de toegevoegde waarde van de zaak voor veel dranken quasi nihil. Kennis was onlangs gaan tafelen bij Kelderman (1*) waar 20-25 € voor klassiek aperitief en 7 of 8 € voor een glas water wordt aangerekend. Gevoelsmatig betaal je toch liever voor fantastische smaken / mooie presentatie of een originele combinatie. Een restaurant moet zich in de eerste plaats onderscheiden met eten / sfeer etc.Prijzen is ook wel altijd moeilijk, je kan een fles wijn van 500 of 100 € gaan nemen, of met aangepaste wijnen werken, zotte degustieven/apperitieven etc.
Altijd wel handig om een beetje te weten wat er dus wel in zat.
Ik zie wel dat ze 2 wine pairings hebben, 360€ is natuurlijk wel pittig en als je dan met 2 de menu en pairing neemt gaat het idd snel.
Menu ‘Omakase’ 360 €
Wine pairing 165 €
Wine pairing ‘Omakase’ 360 €
)Prijzen is ook wel altijd moeilijk, je kan een fles wijn van 500 of 100 € gaan nemen, of met aangepaste wijnen werken, zotte degustieven/apperitieven etc.
Altijd wel handig om een beetje te weten wat er dus wel in zat.
Ik zie wel dat ze 2 wine pairings hebben, 360€ is natuurlijk wel pittig en als je dan met 2 de menu en pairing neemt gaat het idd snel.
Menu ‘Omakase’ 360 €
Wine pairing 165 €
Wine pairing ‘Omakase’ 360 €

Ook al drink ik zeer graag een glas wijn, imo een jammerlijke evolutie dat dranken in het algemeen fors duurder zijn geworden (niet enkel in sterren -zaken). Per slot van rekening is de toegevoegde waarde van de zaak voor veel dranken quasi nihil. Kennis was onlangs gaan tafelen bij Kelderman (1*) waar 20-25 € voor klassiek aperitief en 7 of 8 € voor een glas water wordt aangerekend. Gevoelsmatig betaal je toch liever voor fantastische smaken / mooie presentatie of een originele combinatie. Een restaurant moet zich in de eerste plaats onderscheiden met eten / sfeer etc.
Maar goed, het business model is wat het is natuurlijk.
Drankprijzen zijn er soms idd over, hier was iemand naar Hof van Cleve geweest en daar was ne koffie €25.
Ok, het zal geen douwe egberts zijn maar dan nog.

Ik vond dat eigenlijk keihard tegenvallen. Bediening is op michelin niveau maar food is meh. Maar imo heb je dat veel bij 1sterrwn zaken. Het verschil tussen 1 en 2 sterren zaak is echt gigantisch groot en de meeste 1 sterren zaken zijn meh. Pas vanaf 2 is het uw geld waard.Yep:
Lekker maar heel duur![]()
Laat je dat dan weten aan het restaurant?Gisteren gaan eten bij Restaurant Julien in Lievegem. Voor 2 personen 355 Euro betaald en 2 uur na thuis komst beide hevige diarree gehad. Zuur geld