Sterrenrestaurants

In december Oak weer gedaanm, deze keer mijn vrouw durven meenemen die qua smaak zeer traditioneel is en voor wie het vooraf dus een enorm vraagteken was of het in de smaak zou vallen. Derde keer Oak ondertussen en voor de derde keer een menu dat van begin tot einde een voltreffer was. Voor mij een zeer consistente ervaring met toch genoeg vernieuwing in. Bijkomend chef's gerecht was schitterend, een brioche met kaviaar. Mijn vrouw was ook verkocht, gerechtje met zwezerik was niet helemaal haar ding maar voor de rest top.

De koffieruimte achteraf is effectief wel een meerwaarde tov de vorige locatie.

Naar porties toe - ik lees hierboven "porties niet groot". Klopt op zich wel per gerecht, maar tel er het mooie palet aan amuses bij, neem het Chef's menu met extra gang en achteraf de koffie met enkele pralines, koekjes, gebak, en rijstpap of taart... Ik ging echt compleet vol buiten.

Deze vrijdag naar Carcasse in Koksijde. Kijk er wel naar uit.

Eind deze maand hier ook, maar dan in Knokke.

De Kruier en Kantientje beetje verder zijn ook twee favorieten adressen van ons.

Waar we ook dikwijls gaan is de Cote Belge, rustig aan het water en altijd wel plek zonder te reserveren en prijs kwaliteit prima.

Recent gaan eten in het Kantientje ... 't was écht héél goed! We hebben al terug gereserveerd. :)

Eind deze maand hier ook, maar dan in Knokke.

Recent gaan eten in het Kantientje ... 't was écht héél goed! We hebben al terug gereserveerd. :)

Kantientje stelt idd nooit teleur, de Kruier ga je ook goed vinden.

Iets minder stijf, weliswaar iets duurder denk ik maar met een geweldig tuin terras.

Al is Kantientje zeker niet stijf te noemen maar dat voelt en ziet er meer uit als een restaurant.

Vorige week Carcasse gedaan in Knokke. In alle eerlijkheid vond ik het gemiddeld. Misschien had ik ook de verkeerde verwachtingen. Het vlees was erg goed, maar de sides errond vonden we gemiddeld. Laat die gepekelde biet en geroosterde bloemkool met dashi achterwege en ga voor klassieke sides, maar dan in de puntjes uitgewerkt. 22 EUR voor een gemiddelde dame blanche vond ik er ook wat over. Desondanks viel de rekening op't einde wel mee ... iets meer dan dan 220 EUR pp.

Enfin ... we kunnen erover meespreken, maar denk niet dat ik nog ga bezoeken. Dan zit ik liever in de Kruier of Kantientje.

Next stop zaterdag De Zuidkant om Valentijn te vieren. 't gaat daar beter zijn. :)

Vorige week Carcasse gedaan in Knokke. In alle eerlijkheid vond ik het gemiddeld. Misschien had ik ook de verkeerde verwachtingen. Het vlees was erg goed, maar de sides errond vonden we gemiddeld. Laat die gepekelde biet en geroosterde bloemkool met dashi achterwege en ga voor klassieke sides, maar dan in de puntjes uitgewerkt. 22 EUR voor een gemiddelde dame blanche vond ik er ook wat over. Desondanks viel de rekening op't einde wel mee ... iets meer dan dan 220 EUR pp.

Enfin ... we kunnen erover meespreken, maar denk niet dat ik nog ga bezoeken. Dan zit ik liever in de Kruier of Kantientje.

Next stop zaterdag De Zuidkant om Valentijn te vieren. 't gaat daar beter zijn. :)

Je relativeert het goed - maar ik kan me wel voorstellen dat mensen daar een slecht gevoel aan overhouden, de meeste mensen bezoeken zelden dergelijke zaak en als de verwachtingen dan niet worden ingelost ...

Onlangs ook wat ontgoocheld (weliswaar maar de helft van dit prijsniveau) bij 2de bezoek aan een wat beter resto - dat wringt toch steeds een beetje bij mezelf.

Via via ben ik erin geslaagd om deze zomer een tafeltje te boeken in The Fat Duck! Ze bestaan 30 jaar dit jaar en het is een iconisch Heston Blumenthal menu genaamd "The Journey". 4 voorgerechten, 4 hoofdgerechten en 3 desserts.

Kijk ik toch wel héél erg naar uit!

Ik heb al veel moeite gehad om een 1ster te boeken hier in Belgie zelfs 3 maand op voorhand was niet snel genoeg

Ik heb al veel moeite gehad om een 1ster te boeken hier in Belgie zelfs 3 maand op voorhand was niet snel genoeg

Sommige goeie niet-sterrenrestaurants zijn ook al een paar maanden op voorhand volgeboekt tijdens weekends, met toestanden van mensen die massaal achter hun PC klaar zitten om een reservatie te maken wanneer er een slot open gezet wordt.
En tegelijk ook sterrenrestaurants waar je zonder problemen een paar weken op voorhand nog voor een vrijdag- of zaterdagavond kan reserveren.

Ik sta op de wachtlijst van "Studio*"
Ook niet verwacht dat ik zo ver op voorhand moest reserveren
Was beetje gekoppeld aan speciale datum. Maar dat gaat dan voor een andere keer zijn.

Ik sta op de wachtlijst van "Studio*"
Ook niet verwacht dat ik zo ver op voorhand moest reserveren
Was beetje gekoppeld aan speciale datum. Maar dat gaat dan voor een andere keer zijn.
Dat zit idd altijd goed vol, maar misschien ga je nog ertussen geraken.

Wij gaan binnen 2 weken naar Hof Van Cleve. Ben benieuwd!
Is eveneens onze eerste keer uit zonder baby. Is eerste keer dat ze bij de grootouders gaat slapen. Ik hoop dat ik ga kunnen genieten ipv nonstop naar mijn gsm te staren 🙈.

Wij zijn vorige week naar Bernard & Benoit Dewitte * te Kruisem geweest. Toch een van de betere sterrenrestaurants dat ik al gedaan heb.
Zeer mooi gebouw en interieur, donker ingericht maar toch heel gezellig. Ontvangst/bediening hartelijk, niet te los en gewoon vriendelijk.
Vreemd genoeg stond er geen menu op de website, maar dat vond ik niet zo erg. In elk geval 6 heerlijke gangen, zonder een echt minder gerecht.
Wij kijken in restaurants altijd uit naar het brood, en hier was het toch zeer lang wachten eer we brood kregen: net voor het hoofdgerecht (volgens hun menu kwam het vroeger). Het was wel een brioche dus misschien vandaar de keuze om het wat later op te dienen, maar wij hebben brood toch liever wat eerder. De brioche zelf was top en het wachten waard.

€180 betaald pp voor 6 gangen met aperitief en water, geen alcohol genomen.

@Kattekrab Goed geweest in de Zuidkant? Wij gaan regelmatig en is inderdaad ook heel goed. Laatste keer wat minder en als je regelmatig gaat merk je wel dat ze heel weinig aan hun concept aanpassen. Maar anders zeker de moeite waard. Altijd zeer vriendelijk ontvangst door de gastvrouw.

Wij kijken in restaurants altijd uit naar het brood

Niettegenstaande ik zelf graag lekker brood eet stel ik mezelf wel de vraag: moet je nu echt op restaurant gaan, laat staan een zaak met sterren, om brood te eten ... of is dat nu gewoon een goedkope list om toch een voldaan gevoel te hebben na het verlaten van de zaak. Een beetje zoals bij een buffet waar je gigantische kommen en schotels (en lepels) vol goedkope, vlot naar binnen werkende zaken aantreft - bij de duurdere zaken staat dan een mini- kom/schotel met een pincet.

Maar wat lekker brood kan uiteraard wel fantastisch zijn, daar niet van

Terug
Bovenaan