Vorige week hebben we Boury gedaan en ja dat is toch top hoor. Ik kan niet vergelijken met andere 3* restaurants maar je merkt dat dit van een stevig niveau is en dan vooral op technisch vlak, die bereiding en presentatie is echt piekfijn.
In het begin voelde het wat stijf en druk aan: weinig persoonlijk contact, binnen de eerste 10 minuten ben je al door 4-5 verschillende mensen bediend geweest. Maar dat stabiliseert wat naarmate de avond vordert en het wordt echt aangenaam. Met een aantal medewerkers alsook mevrouw Boury kan je al eens rustig babbelen over het eten, keuze van drank, het restaurant of andere willekeurige dingen.
We hebben gekozen voor de 6-gangen menu + oesters + kaaskar alsook Champagne als aperitief, aangepaste wijnen, Madeira bij de kaas en om af te sluiten voor de wederhelft een goeie whisky als digestief.
Voor zowel de Madeira als whisky hadden ze twee heuse karren met een eindeloze selectie aan types en jaartallen. Je kan uitgebreid met de mensen in kwestie babbelen over het aanbod, smaken, ... en ook prijzen zijn geen taboe. Ik heb geen zin om 100€ voor een glas te betalen en dat is gewoon ok.
De hoeveelheden zijn zeer goed, eigenlijk zelfs te veel - ik zat propvol naar het einde toe en heb als grote eter toch hier en daar iets moeten laten liggen.
In totaal 734€ armer en een leuke herinnering rijker
ik ben benieuwd hoe de prijzen verder zullen evolueren de komende jaren.
We zijn daar trouwens ook blijven overnachten wat ik zeker een aanrader vind. Het voegt toch iets toe aan de ervaring, kamers zijn piekfijn en het ontbijt is top.
Intussen ook Bartholomeus opnieuw geboekt voor februari. Dat blijft toch mijn ultieme favoriet.
In het begin voelde het wat stijf en druk aan: weinig persoonlijk contact, binnen de eerste 10 minuten ben je al door 4-5 verschillende mensen bediend geweest. Maar dat stabiliseert wat naarmate de avond vordert en het wordt echt aangenaam. Met een aantal medewerkers alsook mevrouw Boury kan je al eens rustig babbelen over het eten, keuze van drank, het restaurant of andere willekeurige dingen.
We hebben gekozen voor de 6-gangen menu + oesters + kaaskar alsook Champagne als aperitief, aangepaste wijnen, Madeira bij de kaas en om af te sluiten voor de wederhelft een goeie whisky als digestief.
Voor zowel de Madeira als whisky hadden ze twee heuse karren met een eindeloze selectie aan types en jaartallen. Je kan uitgebreid met de mensen in kwestie babbelen over het aanbod, smaken, ... en ook prijzen zijn geen taboe. Ik heb geen zin om 100€ voor een glas te betalen en dat is gewoon ok.
De hoeveelheden zijn zeer goed, eigenlijk zelfs te veel - ik zat propvol naar het einde toe en heb als grote eter toch hier en daar iets moeten laten liggen.
In totaal 734€ armer en een leuke herinnering rijker
ik ben benieuwd hoe de prijzen verder zullen evolueren de komende jaren.We zijn daar trouwens ook blijven overnachten wat ik zeker een aanrader vind. Het voegt toch iets toe aan de ervaring, kamers zijn piekfijn en het ontbijt is top.
Intussen ook Bartholomeus opnieuw geboekt voor februari. Dat blijft toch mijn ultieme favoriet.

) en allemaal perfect in balans. Geen smaken die nog 3 gangen blijven hangen. Qua inkleding is het vrij sober en familiaal. Geen fancy wijnkelder ofzo als je naar het toilet gaat, daar hebben ze ook de plaats niet voor. Het was mooi weer dus aperitief op het terras, eten binnen en koffie terug op het terras.

gelukkig hadden ze ons (waren met 5) aan die grote tafel gezet zodat we de rest vd klanten (allemaal 50+ers) niet stoorde.
. Aan onze kant hingen al wel gordijnen.