Steun je goede doelen, zoja de welke ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum

steun je soms?

• ja

Stemmen: 41 51,9%
  • nee

Stemmen: 38 48,1%

• Totaal aantal stemmers
    79
D

Deleted member 451

Guest
Steunen jullie goede doelen, zoja dewelke?

Ik steun jaarlijks een locale katten asiel . Soms eens het blauwe kruis ook.
Ik bekommer me wel om het lot van die beestjes ja, en heb veel respect voor de mensen en vrijwilligers die zich ervoor inzetten.
Bij natuur rampen doe ik ook vaak wel eens iets speciaals, zoals materiële zaken sturen naar getroffen gebieden.

Gezondheidsdoelen steun ik minder (kom op tegen kanker, artsen zonder grenzen, rode kruis...) Mijn redenering is dat ziekenhuizen vaak genoeg aanrekenen voor operaties en ingrepen, en zou best wat meer geld mogen gaan daarvan naar onderzoek ipv die dik betaalde artsen vaak.

Maar eigenlijk vooral dus katten en blauwe kruis. Ik denk er dan ook ernstig over na om in de nabije toekomst mijn testament op te maken, zodat er een gedeelte naar daar zal gaan later, gezien wij toch geen kinderen hebben.

Ja, ik steun bewust en beperkt. Wel altijd genoeg om in te brengen in de belastingen.

Afgelopen 2 jaar Kom op tegen Kanker, al is het maar om Loser belachelijk te maken in de KOTK-loop.
Daarnaast steun ik ook Unichir.

Veel ziekenhuizen draaien trouwens niet veel winst hoor. Er zijn enkele uitschieters bij, dat wel.

Ja. Een lokaal dierenasiel

Onze hond daar vorig jaar ook geadopteerd (en vroeger bij mijn ouders ook al eens ene).

Vanmiddag nog eens hun website bekeken, onze hond is al een jaar bij ons en er staan er op de website die er toen ook al zaten.
Dat doet toch mijn hart breken, gelukkig worden ze goed verzorgd door de vrijwilligers en dan is een gift geven het minste wat we kunnen doen.

Ja. Weinig (net genoeg om in de belastingen te kunnen inbrengen), maar beter iets dan niets.

Mijn keuzes blijven/bleven ook vaak dezelfden: KOTK en Rode Neuzen Dag, voor jongeren met psychische kwetsbaarheden.

Ja. Maandelijks Artsen Zonder Grenzen.
Ik vind voor mezelf niets geven heel moeilijk als je ziet hoeveel miserie er is in de wereld en ik zelf geen financiële zorgen heb. Wanneer ik enkele jaren besliste om hiermee te beginnen had ik het eigenlijk best moeilijk om te beslissen welke organisatie.

Sowieso wou ik een grote organisatie die redelijk wat slagkracht heeft en zich inzet voor de minst gefortuneerden. 50€ gespendeerd in de armste landen helpt veel meer dan hier.

Wat ik haat zijn mensen die niets geven "omdat toch bijna niets van het geld terecht komt bij de mensen die het nodig hebben". Da's zo'n gigantische bullshit en uiteraard hebben ze nooit naar de jaarrekeningen van die organisaties gekeken. Van mij hoef je niet te doneren, maar je berusten op leugens is hatelijk. Impliciet noem je mij dan ook een idioot omdat ik die praktijken zou sponsoren...

Vrij veel aan de voedselbank en zo van die dingen. Meestal voor mensen in armoede in België.

Ook enkele 1000den pampers naar Oekraïne gestuurd.

Ja, oa. KOTK... maar heb wel moeite met hun steeds meer agressieve werving. Naast mijzelf steunen mijn ouders al jaren met een overschrijving. Maar om nu een bijna 90 jarige man thuis te gaan opzoeken, en hem te overtuigen om een maandelijkse domiciliering op te starten (ter plaatse te ondertekenen), is er voor mij VER OVER. Die domiciliering wordt geannuleerd van zodra die geregistreerd wordt door de bank, en aan KOTK: "ik zal mij serieus bedenken of ik ooit nog wel wil sponseren". Er is voor mij een grens overschreden.

Geen vaste, wel ‘als ik ze tegenkom’ gelijk een plantje of als ze leuren via school en ook geen ‘grote’ (dingen zoals Leger des Heils, Rode Kruis, Unicef etc niet want de wantoestanden daar zijn gewoon ontoelaatbaar). Ik geef wel zo vaak ik kan spullen en speelgoed aan het opvanghuis voor vrouwen en kinderen in onze oude buurt. En ik geef aan daklozen met dieren.

De Zonnegloed (opvangcentrum voor wilde dieren) en een paar kleinere die hier elk jaar langskomen, bv. Pelicano (stichting tegen kinderarmoede in België)

Sporadisch, maar niet systematisch. Er zijn geen specifieke goede doelen die ik doelbewust steun of het is ook niet in die mate dat het fiscaal aftrekbaar is.

Terug
Bovenaan