We zitten thuis met een onaangenaam probleem.
In september 2024 hebben we onze rw put laten reinigen en opnieuw met proper water gevuld, ze hebben niets abnormaal tegen gekomen bij het reinigen.
Dit omdat er een ´putjes´ stank uit onze wc´s en rw kraantjes kwam.
Buitenfilter gekuist en de 3 binnenfilters vervangen.
Nu een klein jaar verder weer van hetzelfde, de geur komt stilletjes aan terug dus weer hetzelfde onderhoud.
Is het normaal dat dit water stinkt na verloop van tijd? Moet ik mijn binnenfilters vaker veranderen? Bestaat er een betere buiten filter voor in mijn controleput?
Elk jaar laten reinigen lijkt me ook niet normaal...
Paar foto´s ter verduidelijking van controleput en buitenfilter.
In september 2024 hebben we onze rw put laten reinigen en opnieuw met proper water gevuld, ze hebben niets abnormaal tegen gekomen bij het reinigen.
Dit omdat er een ´putjes´ stank uit onze wc´s en rw kraantjes kwam.
Buitenfilter gekuist en de 3 binnenfilters vervangen.
Nu een klein jaar verder weer van hetzelfde, de geur komt stilletjes aan terug dus weer hetzelfde onderhoud.
Is het normaal dat dit water stinkt na verloop van tijd? Moet ik mijn binnenfilters vaker veranderen? Bestaat er een betere buiten filter voor in mijn controleput?
Elk jaar laten reinigen lijkt me ook niet normaal...
Paar foto´s ter verduidelijking van controleput en buitenfilter.
Op de bladeren te weren uit de goot, maar ik denk dat je die beter vervangt door een deftige filter.

.
in ons vorig huis. Je wil niet weten wat voor kemels aannemers maken en als ik u filter zie zou ik eens nagaan hoe al u buizen e.d. lopen. Desnoods uw put leegtrekken en terug vullen en enkele dagen in het oog houden. Je meot dat zeker niet elk jaar reinigen. Probeer voornamelijk te achterhalen of het water zelf stinkt of dat het met bepaalde acties is dat je doet.