Stomme stoot van de dag

Ik heb dit ook ooit eens gezien op restaurant, iemand die steak tartare had besteld en compleet flabbergasted dat het dus geen gebakken steak was met tartaar saus. Toen vroeg ik mij al af 'hoe wereldvreemd kan je zijn??!!??'. Dankzij Trump weet ik nu dat IK diegene was die wereldvreemd was...
De allereerste keer dat ik steak tartaar bestelde (echt tientallen jaren geleden) herinner ik toch ook nog altijd alsof het gisteren was. :)
Ik vond het wel lekker maar ik dacht toen toch ook dat het ne gebakken steak zou zijn.

Mensen lachen er wel eens mee dat iemand niet weet wat ne steak tartare is maar voor alles is er een eerste keer. :D

Ja zo zie je maar... is toch een omstreden gerecht hé. en gezond zal het wel niet zijn, zo'n rauwe zooi.
Dat is een sketch van 1990 dus je zou toch denken dat mensen het ondertussen wel al weten.
En heeft niets met frankrijk te maken, zoals aangehaald staat dat hier ook gewoon op de kaart.
Hoe moeten ze het anders noemen?

En waarom zou dat niet gezond zijn?
Eet jij prepare op je boterham?
Of rauw gehakt?
Of ooit al eens sushi gegeten misschien?

Ik wou uit anonimiteit mijn pakket uit Amerika op mijn bedrijfsnaam zetten (bedrijf in bijberoep).

Nu vraagt de douane een eori nummer en een hele hoop papierwerk.

Nu moet ik dat weer kunnen verantwoorden en bewijzen dat het om een particuliere verkoop gaat. Zucht

jakkes net opgezocht. die fransen hebben toch een vieze keuken zeg.
Maar allée, wat bedoel je? :thinking:

Ortolan bunting

The birds are caught with nets set during their autumn migratory flight to Africa. They are then kept in covered cages or boxes. They react to the dark by gorging themselves on grain, usually millet seed, until they double their bulk. They are then suspended upside down over a container of Armagnac, and by dipping, made to drown, and then marinated in the brandy.[14][15]

The birds are then plucked, salted and peppered and cooked in their own fat for seven minutes. Many consumers of this dish then place the bird feet first into their mouth while holding onto the bird's head. They eat the ortolan whole, with or without the head, and some may spit out the larger bones, while others eat the whole bird head, bones and all. The traditional way French gourmands eat ortolans is to cover their heads and face with a large napkin or towel while consuming the bird. The purpose of the towel is debated. Some claim it is to retain the maximum aroma with the flavour as they consume the entire bird at once, while according to The Daily Telegraph, "Tradition dictates that [the towel] is to shield – from God's eyes – the shame of such a decadent and disgraceful act",[14] and others have suggested the towel simply hides the consumers spitting out bones.[16] This use of the towel was begun by a priest, a friend of Jean Anthelme Brillat-Savarin.[17]

niet echt stomme stoot, maar toch lelijk mispakt aan een gerecht.

zat afgelopen weekend in Toulouse, en ik zag "salmon tartare" op de menu kaart.
Ik dacht, lekker zalm met een tartaar sausje zeker, met frietjes.

Tot mijn grote verbazing was dit iets typisch zuid frans, dat was verdorie een zalm die ze in stukken hadden gehakt, met een olie sausje, en het ergste van al: RAUWKOST ! :angry:

Als er nu eens iets is waar ik een hekel aan heb, is het wel dat.

Mijn kameraad had net hetzelfde voor, die had een kalfs steak gevraagd ook à la tartare, en die kreeg gewoon hoop rauw gehakt op zijn bord. met een rauw ei er op !

Daar waren we nu eens nie mee gediend zie.

Ik heb nog geprobeerd mijn frieten er over te smijten en er op te duwen zodat het toch wat werd opgewarmd, maar geen avance. een miskoop van jewelste.
Dees kan toch nie echt zijn allez :lol: :lol: :rofl:

Volgende keer eens Andouillette bestellen ;)

lang geleden, eerste reis door frankrijk met ne maat, eerste avond.

Hij bleek geen woord frans te verstaan, maar bestelt andouillette, ikke steak. Ze brengen dat, hij proeft ne keer en ... hij besluit om te ruilen. ik vond het speciaal smaken, maar what the heck -ik had groten honger.
Achteraf pas vernomen wat ik eigenlijk gegeten heb.
Wel alles doorgespoeld met twee fijne flesjes streekwijn. Hele goeie streekwijn.

Sindsdien geen andouillette meer besteld.

Omwille van haar job kan mijn vriendin zelden gelnagels of iets dergelijks laten doen. Gisteren was dat toch eens gelukt en liet ze eerst haar handen zien en daarna trots wijzend naar haar tenen die ook een kleurtje hadden.

“Wow da’s mooi, je wordt nog een echte vrouw!” bleek niet de gewenste reactie.

Omwille van haar job kan mijn vriendin zelden gelnagels of iets dergelijks laten doen. Gisteren was dat toch eens gelukt en liet ze eerst haar handen zien en daarna trots wijzend naar haar tenen die ook een kleurtje hadden.

Bro :lol:

Is dat een verpleegster ofzo? Van die gelnagels zijn even kinky als dat het goor is.

Omwille van haar job kan mijn vriendin ex zelden gelnagels of iets dergelijks laten doen. EerGisteren was dat toch eens gelukt en liet ze eerst haar handen zien en daarna trots wijzend naar haar tenen die ook een kleurtje hadden.

Goe bezig goe bezig. :)

Controllers van de Xbox opladen en eentje aan de powerbank leggen om verder te spelen.

Valt die powerbank om de haverklap uit. Andere geprobeerd. Zelfde probleem.

Aan. Die dingen hebben een klepje. En daar zitten gewone batterijen in 🤦‍♂️

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan