Stomme stoot van de dag

Ik wou uit anonimiteit mijn pakket uit Amerika op mijn bedrijfsnaam zetten (bedrijf in bijberoep).

Nu vraagt de douane een eori nummer en een hele hoop papierwerk.

Nu moet ik dat weer kunnen verantwoorden en bewijzen dat het om een particuliere verkoop gaat. Zucht
euh ja, als ge een import doet als bedrijf (want het staat op naam van uw bedrijf) gaat ge toch serieus moeten bewijzen dat het niet voor uw bedrijf is he.

ge gaat al content mogen zijn als ge er niet sowieso een boete op moet betalen.

euh ja, als ge een import doet als bedrijf (want het staat op naam van uw bedrijf) gaat ge toch serieus moeten bewijzen dat het niet voor uw bedrijf is he.

ge gaat al content mogen zijn als ge er niet sowieso een boete op moet betalen.
Heb het met 1 mail kunnen oplossen.
Het was enkel de naam, niet het adres van waar het staat.

Geen boete, gewoon reguliere kost.

dan hebt ge ne goeie gehad :D
ik ken er die er een probleem van zouden maken
Bwa. Ze vroegen een EORI nr en ik heb dan gestuurd dat er wellicht verwarring is en dat ik mijn bedrijfsnaam heb gebruikt voor de aanschaf wat anoniem te maken.

Mailtje terug met douanekost en dat was het.
Was een gesigneerd masker van een muziekgroep die op reddit te koop stond.

Vanochtend had ik afspraak bij keuring voor caravan.
Ik was blijkbaar niet goed wakker bij het aankoppelen want kort na vertrek valt caravan van de trekhaak 🫣
Keuringslot geannuleerd en dus eerst afspraak maken voor herstelling 🤦‍♂️

Ik was blijkbaar niet goed wakker bij het aankoppelen want kort na vertrek valt caravan van de trekhaak 🫣
Ik heb zo eens een remorque afgekoppeld maar de stekker vergeten en weggereden. Staalkabel afgetrokken en stopcontact uiteraard. Nieuwe staalkabel gekocht en er aan gehangen, stopcontact herstellen... schema verkeerd bekeken. Alles zat een vijs te veel naar links of rechts, dus een pinker was bv ineens een remlicht enz. Daar heb ik serieus op gevloekt. En het was de mijne niet dus ja, je wilt dat dat terug perfect in orde is.

Als je rug soepel genoeg is: altijd eens onderin kijken of vergrendeling rond kogel zit en anders steunwiel opdraaien en zien of je auto mee omhoog gaat.

Ik heb zo eens een remorque afgekoppeld maar de stekker vergeten en weggereden. Staalkabel afgetrokken en stopcontact uiteraard. Nieuwe staalkabel gekocht en er aan gehangen, stopcontact herstellen... schema verkeerd bekeken. Alles zat een vijs te veel naar links of rechts, dus een pinker was bv ineens een remlicht enz. Daar heb ik serieus op gevloekt. En het was de mijne niet dus ja, je wilt dat dat terug perfect in orde is.
Ook eens gehad en uiteraard ook net met remork die de mijne niet was. :laugh:
De stekker voor de verlichting toch, die staalkabel trek je toch niet zomaar los als die nog deftig is? :p

Per ongeluk gebeld naar Wijkgezondheidscentrum (voor mensen) Malpertuus ipv Dierenartsencentrum (voor dieren) Malpertuus. Zeer vriendelijke receptionist aan de telefoon die met wat twijfel doch zeer klantvriendelijke ingesteldheid aan de arts ging gaan vragen of zij ook opereren aan kruisbanden van honden. 😅 (Nee, zo blijkt)

Als je rug soepel genoeg is: altijd eens onderin kijken of vergrendeling rond kogel zit en anders steunwiel opdraaien en zien of je auto mee omhoog gaat.

De stekker voor de verlichting toch, die staalkabel trek je toch niet zomaar los als die nog deftig is? :p
Afhankelijk of het een geremde of ongeremde is. Voor een geremde aanhanger hoort die kabel ook gewoon te breken.

Pakketje bloem achtergelaten in restaurant in Brussel en ook iets achtergelaten aan cinema palace. Potverdorie wat is me dat!

Het was niet mijn remorque en de kabel was dus ook niet naar mijn standaarden gemonteerd :p Ik ben naar de Brico gereden achter alles nieuw van kabel tot montage tot haak, en het deftig gedaan.

EDIT: het was een dubbelasser maar ik weet niet of die geremd was, vermoedelijk wel.

da’s inderdaad een eenvoudige en effectieve test die dit zou voorkomen hebben en wat ik dus ook voortaan ga doen. De remake test 👌 Merci!

Vandaag nieuwe poging voor de keuring; uiteindelijk de “herstelling” zelf gedaan want toen ik de schade eens goed bekeek, waren het allemaal onderdelen die ik zelf kon vervangen met dingen die ze in de brico verkopen. De remake test gedaan en gelijk een maniak met OCD gecontroleerd en nog eens gecontroleerd dat de caravan nu wel echt vast hing en nog steeds met bang hartje de steenweg opgedraaid en verkeersdrempels genomen, maar zonder problemen aan de keuring geraakt (zonder afspraak). Daar stond ik wel int foute vak aan te schuiven 🤦‍♂️ maar ze hebben mij er toch tussen genomen en was binnen het half uur terug buiten, mét groene kaart voor 2 jaar 🥳

De kindjes wilden vandaag buiten spelen, dus ik besloot me gezellig op het terras te zetten in hun buurt.

Helaas hebben we tegenwoordig erg veel last van wespen. Ik heb vervolgens een kommetje met koffiepoeder buitengezet en dit aangestoken (wespen zouden de rook en de geur niet aangenaam vinden).

Toen het koffiepoeder was opgebrand en de kinderen naar binnen wilden, besloot ik om het kommetje op te ruimen.

=> Amai dat was geen goede beslissing. Mijn rechterhand ferm verbrand 😔.

gisteren linker kleine teen gestoten tegen een rek. Vandaag ziet die blauw langs de zijkant en doet hij nog zeer. Ah well, beetje kleur in mijn leven gebracht zekers.

Ik heb zo nog de remor mij zien inhalen. Was losgekomen in een lichte bocht. Ik had al tijd verloren en snel snel de remor aangekoppeld, maar niet goed, zo bleek. Ik was dat ook totaal niet gewoon. Wagen met trekhaak van opa, idem aanhangwagen. Remor is tegen rechter achterzijde wagen gebotst en is blijven verder bollen naast mij om dan te crashen in een zijberm.

Dat was zo'n 11 jaar geleden, toen ik net m'n huis gekocht had en wat aan het verbouwen was. 't Was mijne beste keer niet.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan