Strandtoerisme en -terrorisme

of zoals in relatief ongeloofwaardige verhalen onder water naar het land zwemmen, is vele malen risicovoller.
Niet perse risicovoller dan boven water naar de kust zwemmen (mits voldoende adem pakken, rustig blijven en mits je goed onderwater kan zwemmen). Wat is je punt buiten mijn woorden helemaal verdraaien zodat het in uw kraam past? Dat tegen de stroming in zwemmen vele malen risicovoller is dan je met de stroom laten meedrijven: Akkoord. Maar dat zeg je hier dus niet.

Ik zou het nu niet een ongeloofwaardig verhaal noemen maar eerder een mens dat veel geluk gehad heeft.
Ja hiermee ben ik het natuurlijk volledig mee eens. Maar de theorie is allemaal leuk en wel. Echter je bent daar in de zee en je drijft af. Dan kan jij staan schreeuwen aan de kust: Makila je moet x en y doen! Uiteindelijk ben ik terug geraakt aan het strand en jij brult: Makila idioot! Je hebt alles fout gedaan wat mogelijk is !!! Of .. Makila hoe jij beweert terug geraakt te zijn aan de kust: Wat een zever! Ik geloof u niet. Maar wat ben ik daar dan nog mee? Niks.

Altijd met het strand links van je zwemmen en je komt automatisch terug aan land. Maakt niet uit hoe de stroming zit. In welke gemeente of zelfs land je terechtkomt is bijzaak, maar je komt er wel zonder zotte inspanning.
Je moet daar natuurlijk wel het geduld voor hebben en dat hebben 99% van de mensen dus niet (ik ook niet). Je post het hier nu vrij vlotjes en misschien behoor je tot die ene procent. Er is echter een reden dat velen in de problemen komen. Omdat ze uw raad als het éénmaal zover is NIET toepassen. Of in eerste instantie wel maar dan plots denken: Fuck dit duurt (te) lang en ik zie het strand steeds kleiner worden. Help!

En you never know hé. Wat als dit toch fout loopt (praktijk vs theorie)? Wat zou je dan doen?

---

Ik besluit nogmaals: Ik wil gewoon anderen waarschuwen om de 'zee' niet te onderschatten. We wijken af van het oorspronkelijk topic (al blijft het over het strand en de zee gaan) en dat is niet de bedoeling.

Laatst bewerkt:
Altijd met het strand links van je zwemmen en je komt automatisch terug aan land. Maakt niet uit hoe de stroming zit. In welke gemeente of zelfs land je terechtkomt is bijzaak, maar je komt er wel zonder zotte inspanning.
Tegen stroming in naar het land zwemmen, of zoals in relatief ongeloofwaardige verhalen onder water naar het land zwemmen, is vele malen risicovoller.
Hoe kom je daarop? Je kan wel degelijk afdrijven richting Engeland hoor.

Terug
Bovenaan