Stranger Things

Stranger Things

De Netflix-docu over seizoen 5 bevestigt voor mij net dat ze geen flauw idee hadden waar ze naartoe wilden. Tot zover de “alles was al geforeshadowed”-comments.

Ze hebben uiteindelijk besloten geen monsters te tonen in de finale, want "Demogorgon fatigue".

Waw, ik heb genoten van de laatste paar afleveringen. Aflevering 8 was er echt boenk op. Mid aflevering het grote gevecht en dan een prachtig afscheid van alle personages op hun manier.
Thanks voor de 5 seizoenen vol emoties, spanning, nostalgie etc...!

was dat nu eigenlijk de echte Mind Flater of alweer een creatie zoals die in het winkelcentrum? Want normaal is de echte een spinvorm bestaande uit wolken

was dat nu eigenlijk de echte Mind Flater of alweer een creatie zoals die in het winkelcentrum? Want normaal is de echte een spinvorm bestaande uit wolken

De makers hebben het altijd omschreven als een Lovecraftian horror.
Kort door de bocht een onbegrijpelijk monster dat vooral dient om een verhaal te vertellen en gevoelens op te wekken.

Maar ik denk dat het vooral een plothole is.
Men ging voor een rookmonster en dan hebben ze in seizoen 5 maar besloten dat ze een fysiek monster nodig hadden om tegen te vechten.
Dan maar snel een echt starship troopers monster van maken dat niets deelt met wat we er de vorige seizoenen van hadden gezien.

De makers hebben het altijd omschreven als een Lovecraftian horror.
Kort door de bocht een onbegrijpelijk monster dat vooral dient om een verhaal te vertellen en gevoelens op te wekken.

Maar ik denk dat het vooral een plothole is.
Men ging voor een rookmonster en dan hebben ze in seizoen 5 maar besloten dat ze een fysiek monster nodig hadden om tegen te vechten.
Dan maar snel een echt starship troopers monster van maken dat niets deelt met wat we er de vorige seizoenen van hadden gezien.
misschien heb ik iets gemist, maar waar waren alle andere wezens op die planeet? Ik vond het finale gevecht echt te makkelijk geschreven. Bijna zo erg als GOT tegen de white walkers.
Plot armor tot in het kwadraat.
En dan dat gigantisch beest verslaan met wat vuur en een shotgun. Een demogorgon is moeilijker te verslaan.

Deze was de echte. Die leeft in Dimension X. Die stuurt dan Vecna aan om via the upside down de echte wereld binnen te dringen. Daar maakte Vecna dan gebruik van z'n krachten om die ratten etc samen te trekken tot dat ding in het shopping center
Hier gisteren ook de serie uitgekeken, en ik ga mee met de meerderheid hier. S5 is zeker niet het beste seizoen.
Minpunten:
* Op geen enkel moment ben ik zo geboeid geweest als in de vorige seizoenen, nooit zat ik op het puntje van mijn stoel. Ik kan niet precies duiden wat die disconnectie veroorzaakt, maar een deel zal wel zijn omdat het nu niet mee over kinderen ging in de '80s, maar over tieners/jongvolwassenen met hun problemen.

Voor mij persoonlijk: de eerste seizoenen waren echt een giga trowback naar de films waar mee ik ben opgegroeid. Dat eerste seizoen ademde gewoon Goonies, ET etc. Daarna werd dat minder en minder. Ik vond het leuk en amusant maar die nostalgische feel is wel verloren gegaan.

Voor mij persoonlijk: de eerste seizoenen waren echt een giga trowback naar de films waar mee ik ben opgegroeid. Dat eerste seizoen ademde gewoon Goonies, ET etc. Daarna werd dat minder en minder. Ik vond het leuk en amusant maar die nostalgische feel is wel verloren gegaan.
Same, ook voor een groot deel omdat de acteurs en actrices op 5 seizoenen tijd 10 jaar ouder zijn geworden. Als ze elk jaar een seizoen hadden uitgespuwd dan zou de finale in 2020 geweest zijn toen ze nog 5 jaar jonger waren en wsl was die nostalgische feeling grotendeels gebleven

Ook eindelijk dat laatste seizoen afgewerkt.

Al bij al genoten van deze reeks. Ondanks de broertjes de bal toch ook een paar keer ferm missloegen. Dat hele Chicago ding, Ethan Hawk zijn dochter immens irritant maken omdat dat zogezegd grappig was, nauwelijks deftige personages laten sterven.

Dacht zelfs nog tot de laatste aflevering dat ze Eddy gingen terughalen.

Anderzijds is die scène van Max (running on that Hill) voor mij 1 van de sterkste scenes die ik de laatste jaren heb gezien. En die 80’s vibe van de eerste seizoenen was ook echt knap.

Maar de laatste seizoenen leek men ook afscheid te hebben genomen van die vibe, in o.a. de kleuren.

Terug
Bovenaan