Stripverhalen

We zouden gisteren of vandaag een bericht moeten ontvangen hebben van DPD volgens de mail. Ik heb geen bericht gehad. Nog anderen hier?
Gisteren al een berichtje gekregen. Vandaag melding dat ze potentieel gingen leveren en heb het deze morgen verschoven naar levering morgen.

Melding gekregen dat ze vandaag niet konden leveren. Ga er vanuit dat het effectief morgen toekomt.

Om nu alles in hardcover te kopen vind ik wel enthousiast, maar snap je redenering, zeker als je kritisch bent voor wat je koopt.
Maar idd de 5 rijken & beestenburcht lijken me wel typisch hardcover-potentiëlen :)

Blauwbloezen bvb heb ik de eerste drukken van, en koop ik ook gewoon telkens softcover...
De strip is op zich meestal niet zo uitgebreid. :) Een kiekeboe vraagt dit ook niet vind ik, ..

Iemand die trouwens de reeksen Dwergen, Elfen, etc.. leest van Daedalus?
Yes, al de landen van Ogon heb ik hier vanaf 1 staan. Ben wel blij dat ik initieel niet aan de reeks in hardcover begonnen ben want er beginnen er toch wel wat veel te zijn :D

Het weeskind van Perdide - 1: Claudi
Het weeskind van Perdide - 2: Silbad
claudi.jpg
silbad.jpg

Uitstekend SF-tweeluik!
Hoewel het verhaal niet bijzonder origineel is*, is het goed uitgewerkt mét een verrassende twist aan het einde.
Deze geeft het geheel toch een zeker diepte. Het tekenwerk is ook prima, lekker dynamisch. Komt vooral bij de actiescènes goed tot zijn recht.
Eerlijk gezegd zou ik dit graag verfilmd zien (en dan niet geanimeerd, zoal gebeurd is in 1982 in "Les Maîtres du temps").

*Het oorspronkelijke boek uit 1958 waarop het is gebaseerd, was dat wellicht wel. Er zit bijvoorbeeld een Jabba de Hutt-achtig personage in het tweede deel, alsook een reusachtige worm/duizendpoot. Lang vóór de originele Star Wars-trilogie, of Herbert's Dune.

Gisteren nog eens de laatste nieuwe suske en wiske gekocht toen ik in de standaard was, de boekenduikers. Verhaal leek me wel interessant maar oh wat is S&W veranderd. Ik wist dat het niet meer zoals de eerste jaren was, maar dit leek echt voor kleuters. Ook de indeling en stijl voelt volledig veranderd aan en sprak me niet aan.

De nieuwe kiekeboes sprak me dan wel weer aan, en deed me zelfs wat aan de oude kiekeboes denken.

Voor mijn Kerst zal ik deel 4 van Een Godverdomse Klootzak krijgen (ik had toch het gezicht van mijn moeder willen zien bij het doorgeven van die titel), alsook Het Diner - Giuseppe Manunta van mijn partner. Ben alvast benieuwd naar beide!

Iemand enig idee waarom deel 1 van De Adoptie nergens meer te krijgen is, noch te bestellen? Reeks bestaat uit 4 delen, en de andere zijn gewoon wél nog te krijgen. Erg frustrerend aangezien ik zo nooit aan de reeks kan beginnen (behalve via de bib dan).

Iemand enig idee waarom deel 1 van De Adoptie nergens meer te krijgen is, noch te bestellen? Reeks bestaat uit 4 delen, en de andere zijn gewoon wél nog te krijgen. Erg frustrerend aangezien ik zo nooit aan de reeks kan beginnen (behalve via de bib dan).
Dat zie je wel vaker, en is zeer frustrerend inderdaad. Mijn hypothese is dat het ligt aan de uitgeverijen die meer exemplaren drukken van vervolgdelen omdat het eerste goed verkoopt.

Dat zie je wel vaker, en is zeer frustrerend inderdaad. Mijn hypothese is dat het ligt aan de uitgeverijen die meer exemplaren drukken van vervolgdelen omdat het eerste goed verkoopt.
Echt een egoïstische, maar vooral vreemde redenatie. Meer lezers gaan ze zo zeker niet krijgen. Misschien moeten we als lezer eens een open brief schrijven. :unsure:

Echt een egoïstische, maar vooral vreemde redenatie. Meer lezers gaan ze zo zeker niet krijgen. Misschien moeten we als lezer eens een open brief schrijven. :unsure:
Ik zal het eens navragen in mijn vaste stripwinkel, normaal ga ik zaterdag langs. ;)

Edit:
Afgelopen weken nog eens de volledige Peter Pan reeks gelezen, dat zowat beschouwd wordt als Loisel's meesterwerk. Ik had ze ooit in de bibliotheek uitgeleend maar da's toch al 20 jaar geleden ofzo. Het zesde en laatste deel was dan nog niet beschikbaar.

Dus toen twee jaar geleden deze mooie tweedelige integrale verscheen, heb ik niet getwijfeld. Nadien zijn ze in de kast blijven staan, tot nu! Ik moet eerlijk zeggen, het einde kon me niet 100% bekoren, maar desalniettemin is dit terecht een stripklassieker.

Peter-Pan-INT2.jpg
Peter Pan INT1.jpg

Laatst bewerkt:
Omgekeerde heb ik ook al meegemaakt; eens de eerste 7 delen van Lanfeust van Troy nieuw gekocht in een pakket voor nog geen 20 euro (reeks waar ik vroeger wel van genoten heb in de bib), toenmalig laatste zat er niet bij. Dat laatste deel was dus bijna nergens meer te vinden, uiteindelijk 2dehands op boekwinkeltjes of zo gevonden en heeft me (met verzending) bijna evenveel gekost als de eerste 7 😅 .

(Ondertussen gaat de hoofdreeks van Lanfeust blijkbaar ook verder, maar volg het niet meer, idem met al de nevenreeksen ervan)

Omgekeerde heb ik ook al meegemaakt; eens de eerste 7 delen van Lanfeust van Troy nieuw gekocht in een pakket voor nog geen 20 euro (reeks waar ik vroeger wel van genoten heb in de bib), toenmalig laatste zat er niet bij. Dat laatste deel was dus bijna nergens meer te vinden, uiteindelijk 2dehands op boekwinkeltjes of zo gevonden en heeft me (met verzending) bijna evenveel gekost als de eerste 7 😅 .

(Ondertussen gaat de hoofdreeks van Lanfeust blijkbaar ook verder, maar volg het niet meer, idem met al de nevenreeksen ervan)
Ik heb ook enkel de hoofdreeks van Lanfeust (eerste 8 delen), in vier HC dubbelalbums. Ooit wil ik het vervolg wel lezen, maarja. Keuzes, keuzes.

Wat betreft bepaalde delen die niet meer te verkrijgen zijn: het gebeurt natuurlijk ook dat er van een bepaalde strip (veel) exemplaren beschadigd geraken, door fouten in transport en opslag. En je hebt ook nitwits mensen die lukraak strips van een serie kopen. Wat maakt dat er soms bepaalde strips van een reeks niet meer te koop zijn. Ookal hadden alle delen gelijkaardige oplages.

Nog niet besproken, maar ook gelezen de afgelopen weken:
  • Orks & Goblins 6 - Ayraak: Beetje cliché verhaal maar best OK. Nog 10 delen te gaan en ik ben mee met de reeks. :help:
  • Magiërs 7 - Soliman: Niet slecht, maar er zijn er beter in deze reeks. Wel leuke setting.
  • Speedball: Graphic novel van 236 pagina's - vermakelijke trip, zonder meer. Aparte maar mooie tekenstijl, die precies ook wat evolueert naarmate het boek vordert.
We blijven gestaag (maar met veel plezier) verder zwoegen om de te-lezen-stapel weg te werken te verkleinen. Al zal die komend weekend alweer wat groter worden. :biglaugh:

Ik zal het eens navragen in mijn vaste stripwinkel, normaal ga ik zaterdag langs. ;)

Edit:
Afgelopen weken nog eens de volledige Peter Pan reeks gelezen, dat zowat beschouwd wordt als Loisel's meesterwerk. Ik had ze ooit in de bibliotheek uitgeleend maar da's toch al 20 jaar geleden ofzo. Het zesde en laatste deel was dan nog niet beschikbaar.

Dus toen twee jaar geleden deze mooie tweedelige integrale verscheen, heb ik niet getwijfeld. Nadien zijn ze in de kast blijven staan, tot nu! Ik moet eerlijk zeggen, het einde kon me niet 100% bekoren, maar desalniettemin is dit terecht een stripklassieker.

Bekijk bijlage 36569Bekijk bijlage 36570
Ziet er een interessante reeks uit. Lijkt het op het origineel?

Terug
Bovenaan