DogFacedGod
Well-known member
Ik denk dat veel ouders 2x gaan nadenken voor ze hun kinderen aan UGent gaan laten studeren.
Met veel bedoel je een tiental paar ofzo?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat veel ouders 2x gaan nadenken voor ze hun kinderen aan UGent gaan laten studeren.

Wel straf dat men tot bij de rechter moest gaan om hier iets aan te doen.Tijd voor de Kärcher?
![]()
Pro-Palestijnse actievoerders krijgen van deurwaarder tot 8.30 uur tijd om UGent-gebouw vrijwillig te verlaten: "We gaan in overleg over wat we nu gaan doen" | VRT NWS Nieuws
De pro-Palestijnse actievoerders die al enkele weken een gebouw van de UGent bezetten, hebben officieel het bevel gekregen om het gebouw te verlaten. Rond 20.30 uur heeft de deurwaarder een officieel bevel tot ontruiming overgemaakt. Op dit moment is er nog een 40-tal actievoerders aanwezig in...www.vrt.be
Gewoon in het schoolreglement zetten “geen politiek buiten de lessen politicologie”.
Dus Harvard is volgens jou een kleuterschool als ik het goed begrijp?Misschien ook inzetten dat studenten in een rij moeten staan om het auditorium binnen te gaan en handjes moeten vasthouden?
Universiteit is al eeuwenlang een centrum voor maatschappelijke debat, daar aan morrelen is raken aan de eigenheid van het instituut.
Harvard heeft een clausule in hun reglement gebruikt/misbruikt die niet lijkt op wat jij zegt, en uiteindelijk krijgen die studenten toch hun diploma.Dus Harvard is volgens jou een kleuterschool als ik het goed begrijp?
En politiek debat kan dus in de daartoe voorziene lessen in bepaalde richtingen, en de andere amateurs van politiek kunnen het toch gewoon in P&A, toch?
Uiteraard gebeurde dit onder druk van 1 of meerdere joodse sponsors van de school, money talks… Afhankelijk van het kamp zal dit toegejuicht of betreurd worden, daar gaat het mij nu niet om, dat is een andere en zeer complexe discussie.Harvard heeft een clausule in hun reglement gebruikt/misbruikt die niet lijkt op wat jij zegt, en uiteindelijk krijgen die studenten toch hun diploma.
Ik vind niet dat dat hoe een for profitorganisatie uit de VS (dat land dat Israël door dik en dun steunt) hiermee omgaat echt een goed voorbeeld is.
Je stelt zelf een ban op politiek voor om dan te doen alsof Harvard dat in zijn regelement heeft staan wanneer Parabellum (terecht, overigens) zegt dat zoiets kinderachtig is. Dat is de zaken verkeerd voorstellen. Te meer omdat na een "slap on the wrist" ze gewoon hun diploma kregen. Wat ook terecht als je voor je examens slaagt en spreekwoordelijk een nier hebt afgestaan om je studies te bekostigen.Uiteraard gebeurde dit onder druk van 1 of meerdere joodse sponsors van de school, money talks… Afhankelijk van het kamp zal dit toegejuicht of betreurd worden, daar gaat het mij nu niet om, dat is een andere en zeer complexe discussie.
Maar gewoon om erop te wijzen dat een unief nog steeds meer te zeggen heeft dan een student, omdat een student bij de vrijwillige inschrijving (hoop ik toch) akkoord is gegaan met een schoolreglement. En respecteer je dat niet, dan kunnen er sancties zijn. En 1 van die zware sancties is niet slagen.
Als een school zo machteloos staat dat wanneer ze vinden dat het welletjes is geweest ze naar een rechter moeten stappen zoals UGent deed, dan is in mijn ogen hun schoolreglement niet slim opgesteld, want in de relatie unief - student heb je normaal genoeg stokken achter de deur, neen?
Uiteraard mag een student evenveel protesteren als jij en ik, vrijheid van meningsuiting enzo. En dat vreedzaam protest geen probleem is staat in al die reglementen, daar was mijn vorige uitspraak wat ongelukkig en ws wat onduidelijk. Hier gaat het over politiek activisme dat iets verder gaat.Je stelt zelf een ban op politiek voor om dan te doen alsof Harvard dat in zijn regelement heeft staan wanneer Parabellum (terecht, overigens) zegt dat zoiets kinderachtig is. Dat is de zaken verkeerd voorstellen. Te meer omdat na een "slap on the wrist" ze gewoon hun diploma kregen. Wat ook terecht als je voor je examens slaagt en spreekwoordelijk een nier hebt afgestaan om je studies te bekostigen.
Protest en politiek maken gewoon deel uit van wat een universiteit is. Was de universiteit machteloos of greep ze gewoon niet meteen in? En ik heb het hier al gezegd dat ik niet begrijp waarom je een student zijn studies teniet zou doen, en die dus voor de maatschappij minder waard maken, voor zoiets.