tweeling van 1.5j hier, een huishouden dat "50/50" loopt.
Hoe mijn vrouw het haar eigen moeilijker maakt in mijn ogen:
omkleden:
ik: Hebben ze geen zin, dan is dat OK, doordoen en dan 1min afleiden en die zijn dat vergeten, max 8min werk.
Zij zit daar te worstellen om die kalm te krijgen, 1 handeling te kunnen doen, die beginnen terug te worstellen.
en dan "ja die babies omkleden is kei vermoeiend"
>neen gij maakt het kei vermoeiend, doe gewoon door.
op vlak van eten:
Ik kook altijd vers voor de meisjes, alle in de creche krijgen ze dat sowieso maar voor het weekend.
Zaterdagochtend slaapt zij meestal uit, ik ben met de babies beneden en kook terwijl die wat in de keuken rondtjollen of meekijken uit hun stoel..
voor haar ónmogelijk om te koken als de babies wakker zijn, dat kan alleen maar als ze slapen én dan nog is het niet de moeite want "potjes is evengoed"
Kuisen:
Ik: snel ff stofzuigen rond de babies, meestal willen ze mee de stofzuiger vasthouden na 2minuten.
Zij: ónmogelijk want de babies hebben daar ooit is van gehuild van de schrik.
En da's bij werkelijk alles zo.
het probleem is zo groot als je het zelf maakt.
En dan natuurlijk de magische oplossing:
"kan jij dat doen want voor jou is dat gemakkelijker"
En dan persoonlijke rant: ja het huishouden loopt 50/50, maar de kelder leegpompen, de dakgoten doen, groot tuinonderhoud, issues met riolering, .. hoort niet bij huishouden, da's de man zijn taak.
"Als ge geen houten wandje kunt zetten naast den trap laat het dan door iemand doen he"
Nee, geef mij is een weekend vrij om er aan te werken zonder drama.
"De vrouw haar hoofd is veel meer aan, die moet constant zorgen dat er kleren voor de kinderen zijn"
dingen waar ik constant mee bezig ben:
- wekelijkse inkopen, zorgen dat alles in stock blijft
- energie, verzekeringen en andere contracten evalueren zodat we niet overbetalen
- onze financien in het oog houden en proberen verstandig opbouwen
- onze verbouwingen proberen visualiseren
- alle issues met ons verhuurd pand.