Tax On Web 2022

Als alles correct ingevuld is moet je niets doen toch?
Omdat er al 40k ingediend zijn, dat zijn dan 40k die niet correct ingevuld zijn? :unsure:
Als je controleert en ziet dat alles in orde is, kan je ook meteen indienen. Die 40k zegt niet veel. :p

Als je controleert en ziet dat alles in orde is, kan je ook meteen indienen. Die 40k zegt niet veel. :p
Je kan niet indienen bij vereenvoudigde aangifte, snap dat niet.

Anyway vriendin haar cijfers kloppen niet met haar fiche. We weten alleen niet of ze nog een fiche moet krijgen (overheid maar 1 maand via andere job etc). Deel is zelfde, deel niet is echt vreemd

Anyway vriendin haar cijfers kloppen niet met haar fiche. We weten alleen niet of ze nog een fiche moet krijgen (overheid maar 1 maand via andere job etc). Deel is zelfde, deel niet is echt vreemd
Ah, dan heb ik daar niet op gelet. Ik heb mijn woonbonus manueel moeten ingeven, de rest was correct, dus ik kon meteen indienen. Niet op gelet dat die knop om in te dienen er al dan niet stond voor ik de woonbonus ingaf.

Als alles correct ingevuld is moet je niets doen toch?
Omdat er al 40k ingediend zijn, dat zijn dan 40k die niet correct ingevuld zijn? :unsure:

Niet iedereen krijgt een vereenvoudigde aangifte.

3,8 miljoen krijgen zo'n vereenvoudigde aangifte
Betekent dat er 4,3 miljoen hun aangifte moeten invullen.

Inkomstenfiches zijn in principe ook terug te vinden online op myminfin

Inkomstenfiches zijn in principe ook terug te vinden online op myminfin
Het is onduidelijk of ze 1 of 2 fiches 218 moet krijgen.

Code 250 is gelijk met de ene fiche dat ze nu heeft maar BBSZ is bv anders ..

Vond ook dat we veel terugkrijgen als we vereenvoudigde aangifte nemen (4k en hebben qua aftrek enkel laatste woonbonus en pensioensparen, dacht dat dat iets van 3k dan zou geven). Nu vraag ik me af wat de kans is dat ze dat nakijken als we die gewoon aanvaarden :p

Bij mijn vriendin wordt de hypothecaire lening altijd automatisch ingevuld. Ik moet ze altijd zelf invullen.

Van de opvang heb ik trouwens nog altijd geen papieren gehad met de bedragen. Die zouden er toch al moeten zijn?

Bij mijn vriendin wordt de hypothecaire lening altijd automatisch ingevuld. Ik moet ze altijd zelf invullen.

Van de opvang heb ik trouwens nog altijd geen papieren gehad met de bedragen. Die zouden er toch al moeten zijn?
Vanaf aanslagjaar 2023 zou alles moeten lukken met voorafingevulde gegevens van kinderoppas. De organisatoren hebben voor het huidige aanslagjaar 2022 nog niet de verplichting om elektronische fiches 281.86 in te dienen.
Hopelijk kunnen Taxman en/of andere medewerkers van FOD Financiën dit bevestigen

Opvang 1 hier 2 weken geleden gehad.
Opvang 2 net op de dag dat taxonweb open ging.

Tiens, ik dacht dat ik die aangiftes vroeger toch bewerkte, ergens een nul toevoegde en dan indiende. Maar laatste vereenvoudigde ingave die ik deed dateert al van 2018.

Vanaf aanslagjaar 2023 zou alles moeten lukken met voorafingevulde gegevens van kinderoppas. De organisatoren hebben voor het huidige aanslagjaar 2022 nog niet de verplichting om elektronische fiches 281.86 in te dienen.
Hopelijk kunnen Taxman en/of andere medewerkers van FOD Financiën dit bevestigen
Ik werk bij de FOD en ik weet nog van niets. Maar wij krijgen informatie vaak ook pas laat. Of ik ben het gewoon vergeten want wij worden ook gewoon overspoelt met informatie.

Normaal kan je je aangifte eenmalig aanpassen (als ik met niet vergis) als je ongeduldig bent en al wil ndienen.
Een andere mogelijkheid is dat je de fiches van de kinderopvang opstuurd naar je belastingskantoor zodra je ze krijgt of je wacht tot je aanslagbiljet krijgt en dan vraagt om een correctie.

We zouden 3250€ terugtrekken.
Niet slecht, niet slecht!

Onze aangifte is ook poepsimpel. Loon, woonbonus, pensioensparen en dividenden.

Ik werk bij de FOD en ik weet nog van niets. Maar wij krijgen informatie vaak ook pas laat. Of ik ben het gewoon vergeten want wij worden ook gewoon overspoelt met informatie.

Normaal kan je je aangifte eenmalig aanpassen (als ik met niet vergis) als je ongeduldig bent en al wil ndienen.
Een andere mogelijkheid is dat je de fiches van de kinderopvang opstuurd naar je belastingskantoor zodra je ze krijgt of je wacht tot je aanslagbiljet krijgt en dan vraagt om een correctie.
Er bestaat daar circulaire en publicatie BS over

@Taxman en anderen die bij FOD werken:

Waarom krijg je geen vereenvoudigde aangifte als je bij een buitenlandse broker bent? Want buiten de aangifte / vrijstelling van roerende voorheffing, die de meeste al inhouden voor jou, is er toch niks anders?

Waarom krijg je geen vereenvoudigde aangifte als je bij een buitenlandse broker bent? Want buiten de aangifte / vrijstelling van roerende voorheffing, die de meeste al inhouden voor jou, is er toch niks anders?

Vrij logisch

Omdat de kans vrij groot is dat die vereenvoudigde aangifte verkeerd zou zijn.

Als je een bij een buitenlandse broker zit, is de kans groot dat je
- dividenden hebt gekregen waar er geen Belgische RV op ingehouden werd maar die wel dienen aangegeven te worden (ETF's en andere fondsen bijvoorbeeld). Ongeacht of je onder de limiet zit of niet.
- dividenden hebt gekregen van Belgische aandelen waar er wel Belgische RV op ingehouden werd maar die je kan verrekenen tot een bepaald bedrag.
- of dividenden van niet -Belgische aandelen die afhankelijk van de limiet wel of niet moet aangeven worden.
- En dan heb je nog speciallekes zoals Franse dividenden. (Toepassing van FBB)
- En dan nog een heel deel dat ik vergeten ben.

Iemand enig idee wat code 1541 en 2541 is?

1541 = 120 ?

Maximum aantal vrijwillige COVID-overuren.

2. De vrijstelling voor overuren

De fiscale vrijstelling voor bezoldiging van overuren in de cruciale sectoren (o.m. de zorgsector) wordt uitgebreid tot het tweede kwartaal van 2021. Het aantal vrijstelbare vrijwillige overuren wordt op 120 uren behouden voor het eerste en tweede kwartaal van 2021 samen.

Ik denk dat dat in relatie staat met dit:
11. Voor vrijstelling in aanmerking komende bezoldigingen voor vrijwil-
lige overuren:
a) gepresteerd van 1.1 tot en met 30.6.2021 bij werkgevers in
cruciale sectoren in de strijd tegen de COVID-19-pandemie en/of
van 1.7 tot en met 31.12.2021 in het kader van de relance:
1) bezoldigingen: 1310-48 ........................... 2310-18 ...........................
2) overuren: 1311-47 ........................... 2311-17 ...........................
b) gepresteerd van 1.4 tot en met 30.6.2020 bij werkgevers in
kritieke sectoren en/of van 1.10 tot en met 31.12.2020 bij
werkgevers in cruciale sectoren in de strijd tegen de COVID-19-
pandemie:
1) bezoldigingen: 1306-52 ........................... 2306-22 ...........................
2) overuren: 1307-51 ........................... 2307-21 ...........................

Terug
Bovenaan