[TCG] Pokémon

Fnac vanochtend was ook weer zum kotsen eigenlijk. Een hoop koppels van 35-55-jarigen die met 4x alles buitengingen (limiet was 2x van elke doos). Ik hoorde een vrouw aan de balie vragen naar een bepaalde mega box en de medewerkster zei: "nee, de blauwe is niet Meganium, da's Feraligatr"... :sarcastic: Kerels voor mij ook bezig over hoe ze alles al wilden doorverkopen.
Ze hadden ook helemaal ni veel binnen dus hadden beter gewoon 1 of 2 items per ding of gewoon 2 items in totaal per klant verkocht. Toen ik aan de beurt was, waren er enkel nog BB over, gelukkig, want dat was het enige waar ik voor gekomen was.

Ascended Heroes heb ik aan me voorbij laten gaan, maar op deze manier is het toch haast onmogelijk om zo een set te completen? Nergens geen stock, en alles meteen opgekocht.

Om nog maar te zwijgen over de prijzen van de singles, aan de top 5 SIR's van ascended heroes ben je al snel ruim boven de 3000 euro kwijt als je ze niet zelf pult.
En ze zelf pullen, zal je ook een klein fortuin aan packs kosten.

Als ik het hoor ga ik zelf geen moeite doen, Geef me gewoon nog maar wat wailords in de plaats.

Tis zot dat dat alweer op 2de hands en FB staat te koop. Ik zou me schamen 😅

Als ge dat nu doet na 1 jaar in de kast te steken heb ik daar lijk minder problemen mee.(Wat het niet minder erg maakt natuurlijk)

Nja, ASC was hier voor voorbestemd. Grootste set ever, dikke chases, mega hype en in deze markt. Blij dat ik overal pre orders had voor alles.
Maar de set zelf completen geen enkele interesse in, toch allemaal reprints en de hits dak wil koop ik wel zo. POR veel toffer en CRI wrs ook.

Leuk voor de werkloze single reddit mod types die iets kunnen bijverdienen op een random vrijdag.

Ik werk in ploegen en had geluk dat ik gisteren de late had. Maar idd, de gewone werkmens met daguren is sowieso gesjareld. Jammer dat het op deze manier moet gaan.

Ik wou gewoon m'n zoon nog eens verrassen met wat leuke kaartjes. Maar het is een te grote business geworden, helaas.
Hij wil nu wel gewoon Perfect Order verzamelen. Een wijze keuze :D

Leuk voor de werkloze single reddit mod types die iets kunnen bijverdienen op een random vrijdag.
Ik werk, heb partner en 2 kids, lame excuus vriend.

Snap niet zo goed waarom mensen niet dingen pre-orderen, ik heb op release van deze set ook amper tot niks gekocht in winkels. Bestel gewoon online al wat dingen...? En neen da is niet allemaal aan 1000 euro per pack.

Snap niet zo goed waarom mensen niet dingen pre-orderen, ik heb op release van deze set ook amper tot niks gekocht in winkels. Bestel gewoon online al wat dingen...? En neen da is niet allemaal aan 1000 euro per pack.
Ik heb m'n boxen weer gepre-ordered bij dezelfde van m'n tins, die waren een maand te laat. Dus nooit meer daar bestellen en vingers kruisen.🤞

Voor de volgende set 3 etb's en een boosterbox besteld bij verschillende winkels en ik denk dat ik toen de link hier gedeeld heb. Hoop nog de blisters met de promo's ergens vast te krijgen. 😇

De frustratie Gaat vooral om de mensen die het direct op marketplace en 2de hands plaatsen voor een paar euro's meer😉 en je dan in de gewone winkel er niet meer aankan.

Dat het er geen weken voorraad is ok , maar een weekend zou toch moeten kunnen.

De frustratie Gaat vooral om de mensen die het direct op marketplace en 2de hands plaatsen voor een paar euro's meer😉 en je dan in de gewone winkel er niet meer aankan.

Dat het er geen weken voorraad is ok , maar een weekend zou toch moeten kunnen.
Klopt, maar onderschat het echt niet hoe gek het nu is en zeker deze set. Zelf zonder het % scalpers wordt alles opgekocht de eerste uren ze.
Zeker niet plezant dat dat % doorverkopers er tussen zit, maar als nog, het is niet dat je gaat kunnen zeggen ik ga 'morgen' eens rustig gaan kijken.

Zeker nu bij deze laatste drop niet, de voorraad overal is echt belachelijk klein, ik woon practisch naast een DL winkel, ik ga elke keer eens op release naar daar vlug en nooit echt issues gehad, altijd wel iets kunnen kopen. Deze keer niet... belachelijk veel volk voor een bundelke, maar frappanter vond ik dat ze maar 20 bundles hadden voor een hele winkel. Dat zijn 2 displays... terwijl er daar wel 50+ etb's waren, destijds 100+ ebt's PFL en 50tal UPC's.

Het grote probleem is aanbod, veel te weinig aanbod in gewone winkels, TCG shops hebben meer, maar jammer genoeg is 70% meteen marktprijs geworden zeker bij deze sets. Maar anderzijds hebben die shops vroeger vaak lang onder MSRP moeten verkopen, dus ik gun ze deze hype nu zeker wel, maar het mag niet te zot zijn ook zoals ne Flash of Maximus.

Snap zeker bepaalde frustraties, maar die comment was wel beetje dwaas. Alsof iedereen dat daar staat ne scalper is en hij de enige sukkelaar zonder iets. Dit spelleke is al bezig sinds SSP/PRE ondertussen weet je het toch al en zijn er veel alternatieven. Pokémon is nu eenmaal een zotte hype run aan het doen.

Tuurlijk dat het niet allemaal zulke mensen zijn , maar zoals bij alles zijn er altijd wat rotte appels die een slecht beeld geven aan de rest.

Maar er staat er echt absurd veel online direct te koop. Je kan er zeker enkele winkels mee vullen.
Er zijn bvb. Vandaag alleen al 50 nieuwe zoekertjes met een of meerdere dozen op 2de hands

Jammer voor de mensen die effectief openscheuren

Ik heb gisteren 3 pakjes van de BB van ASC geopend met de zoon. Hij had een Hawlucha met zo'n uitroep ding en ik had een Cinderace EX. Gewoon pakjes openen en de glundering in z'n ogen zien is zoveel meer waard 😬. Die keer dat hij de gouden Bellibolt van JTG trok, was echt priceless.

Mijn zoontje van (bijna) 6 begint ook interesse te krijgen in de kaarten (via de vriendjes).

Wat zijn de beste opties/tips om hiermee basic te starten zonder de grote bedragen te betalen. Ik denk dat het openen van de pakjes het meeste fun zullen zijn voor hem. Het grootste gevaar zit nog bij mezelf maar ik heb enkel de eerste generatie van 150 bewust meegemaakt. Zitten al die packs per generatie/thema?

Mijn zoontje van (bijna) 6 begint ook interesse te krijgen in de kaarten (via de vriendjes).

Wat zijn de beste opties/tips om hiermee basic te starten zonder de grote bedragen te betalen. Ik denk dat het openen van de pakjes het meeste fun zullen zijn voor hem. Het grootste gevaar zit nog bij mezelf maar ik heb enkel de eerste generatie van 150 bewust meegemaakt. Zitten al die packs per generatie/thema?

Ze leren en verbinden bij mij alvast nog altijd het meest door te kijken naar Ash en Pikachu.
*nog altijd zuur dat pokemontv niet meer bestaat.

Het leukste voor kinderen is boosterpacks opendoen en ook eens langsgaan naar een pokémonbeurs.
(ik geef die van ons dan een buideltje met muntjes mee waar ze mag kaartjes kopen tot het op is)

Voor boosterpacks is een goeie richtprijs momenteel 6 euro per boosterpack (= recent pakje)
Aangezien er ook wat namaak is best kopen bij vertrouwde bronnen.
Door de huidige markt moet je bij sommige sets vrij snel zijn om er aan te raken.

Sets zitten per thema, dus niet echt volledig per generatie , wat er in die set zit kan je via verschillende websites bekijken
bvb. https://www.pokellector.com/

Waarde van kaarten kan je best zelf opzoeken via https://www.cardmarket.com

Ze leren en verbinden bij mij alvast nog altijd het meest door te kijken naar Ash en Pikachu.
*nog altijd zuur dat pokemontv niet meer bestaat.

Het leukste voor kinderen is boosterpacks opendoen en ook eens langsgaan naar een pokémonbeurs.
(ik geef die van ons dan een buideltje met muntjes mee waar ze mag kaartjes kopen tot het op is)

Voor boosterpacks is een goeie richtprijs momenteel 6 euro per boosterpack (= recent pakje)
Aangezien er ook wat namaak is best kopen bij vertrouwde bronnen.
Door de huidige markt moet je bij sommige sets vrij snel zijn om er aan te raken.

Sets zitten per thema, dus niet echt volledig per generatie , wat er in die set zit kan je via verschillende websites bekijken
bvb. https://www.pokellector.com/

Waarde van kaarten kan je best zelf opzoeken via https://www.cardmarket.com
Thx!

Tweedehands/vinted goeie plaatsen?

Thx!

Tweedehands/vinted goeie plaatsen?

Ik ben eerder fan van cardmarket zelf om te kopen is eigenlijk de vinted/2de hands van tcg spellen.

Pokemon fb groepen / 2de hands vanuit uw buurt zijn ook wel interessant, aangezien je er dan zelf achter kan rijden.

Ik heb zelf geen vinted, maar hoor daar niet altijd goeie verhalen over. Maar dat is natuurlijk op alle kanalen zo als je niet zo goed oppast

Terug
Bovenaan