[TCG] Pokémon

Prismatic is ne complete skip voor mij om te rippen. Ik koop wel de 6 kaartjes die ik graag zou willen als ze prijselijk zijn.
Heb toch geen interesse in die Tera Eeveelutions, so far vind ik de promo kaartjes van de producten zelf toffer dan de SIR's.

En ik hoop dat de 6 kaarten die mij boeien gewoon overschaduwd gaan worden door de rest en dus niet te duur gaan zijn, al moet ik wel zeggen dat op het eerste zicht de pull rates echt bad zijn precies. Dus ja we zien wel waar het strand, in elk geval, voor de huidige prijs van een ETB ben ik al ver vrij zeker dat ik die 6 kaarten gewoon zal kunnen kopen.

Maar de volgende main set Journey Together vind ik wel tof voorlopig en heb ik toch een ETB van besteld al.
De rest zien we wel na release of ik nog meer wil kopen of niet.

Ja inderdaad. Begint echt triestig te worden.
Eerst 150 euro bij DeSpelvogel, ondertussen al 180 euro voor een boosterbox.
Ja ik zag het, kheb de prijzen als 2, 3 keer zijn stijgen naarmate ze wrs meer orders binnen krijgen.
Ok dat soort winkels hebben het niet altijd makkelijk, maar dit is gewoon een beetje vuil... vraag een beetje meer omdat de vraag hoog is ok.
Maar echt gewoon per uur verhogen bij wijze van spreken om het onderste uit de kan te halen en mensen ongelijk behandelen vind ik wat vies.

Sommige winkels hebben maar een hele kleine winstmarge op zo een boxen (nog geen 10% (had ik eens opgevangen) , hun echte grotere winst ligt zoals er nu gebeurd als er grote vraag achter.
Zolang mensen blijven betalen , gaat het blijven stijgen.

Het is nog altijd vraag en aanbod.
Sommige boxen hebben ze net hun geld terug omdat er geen vraag achter is, andere is het kassa.

Sommige winkels hebben maar een hele kleine winstmarge op zo een boxen (nog geen 10% (had ik eens opgevangen) , hun echte grotere winst ligt zoals er nu gebeurd als er grote vraag achter.
Zolang mensen blijven betalen , gaat het blijven stijgen.

Het is nog altijd vraag en aanbod.
Sommige boxen hebben ze net hun geld terug omdat er geen vraag achter is, andere is het kassa.
Ik snap dat je inspeelt op vraag en aanbod en als ze de markt kennen en voelen kunnen ze wat hoger prijzen als ze denken dat dit correct is, maar meermaals per dag verhogen is echt geen correct praktijk, toch niet op een pre-order product. Dat je in de loop der tijd bij nieuwe leveringen prijzen aan past, sure. Dat het niet altijd simpel is voor hun kan, maar er valt wel geld te rapen hoor, dat je niet op elk product gaat zwaar in cashen is normaal dat is in elke buisness, soms heb je nu eenmaal zaken die het minder doen.

Snap ze deels, maar het is er een beetje over wel dit.

En de pull rates zijn nog eens bagger ook, wat de prijzen nog sneller zal doen stijgen.
Zowel sealed als single cards

DeSpelvogel is nu ook niet de gemiddelde winkel voor TCG :)
Die springen héél snel op de bal lol

Jawadde die pullrate is wel extreem slecht, ik vrees dat die Umbreon gewoon raw al 6-700€ gaat zijn , misschien toch maar overwegen om de Japanse te kopen dan

Jawadde die pullrate is wel extreem slecht, ik vrees dat die Umbreon gewoon raw al 6-700€ gaat zijn , misschien toch maar overwegen om de Japanse te kopen dan
Dan zou ik die voor de Engelse release van Prismatic kopen want dan zie ik die top tier kaarten ook wel de lucht in schieten.

Paar weken geleden nog een podcast geluisterd over een Amerikaanse tcgshop. Daar werd gezegd dat er veel distributeurs ook gwn de prijzen omhoog gooien bij gewilde sets, dus winkels geen andere keuze hebben om te volgen, of ze pakken geen winst meer. Meestal is de prijs oke bij de eerste bestelling, en verhogen ze daarna stelselmatig. Maat van mij heeft een shop, en kan na release nooit meer boxen krijgen aan de originele prijs, distributeurs verkopen dan altijd voor meer.

Ik heb mij 4 van die ETB's gepreorderd, maar als die prijzen effectief zo zot blijven na de launch dan zet ik die ook gewoon online voor 100 euro het stuk ze.

Ik koop ze dan wel later eens binnen een paar maanden terug, zou voor mij persoonlijk te gek om dat te laten liggen.
(En op voorwaarde dat ik ze effectief krijg :p)

Ik heb mij 4 van die ETB's gepreorderd, maar als die prijzen effectief zo zot blijven na de launch dan zet ik die ook gewoon online voor 100 euro het stuk ze.

Ik koop ze dan wel later eens binnen een paar maanden terug, zou voor mij persoonlijk te gek om dat te laten liggen.
(En op voorwaarde dat ik ze effectief krijg :p)
Voor €100/stuk koop ik ze nu al over, maak maar topic aan in buy & sell haha :oi22:

Terug
Bovenaan