[TCG] Pokémon

Ik woon niet zo heel ver van Maximus en zou Blooming Waters kopen als investering. Is dit nog de moeite aan 150 euro?
Long term wrs wel, gaje rijk worden van 1 boxke nah, gaat die ooit 200+ kosten of 300+ wrs wel, maar of dat 1, 2 of 3 jaar gaat duren... Geen idee.

Long term wrs wel, gaje rijk worden van 1 boxke nah, gaat die ooit 200+ kosten of 300+ wrs wel, maar of dat 1, 2 of 3 jaar gaat duren... Geen idee.
Wel heb 1 ETB en 1 UPC liggen en die zijn al mooi gestegen, dus vandaar dacht ik om de sealed collection vol te maken :D. Zeker niet de bedoeling om er veel geld voor te krijgen, maar om op een dag alles te verkopen als een mooi zakcentje.

preorderen is huidig klimaat de boodschap denk ik.
En dat zal wel nog even duren vermoed ik.
Denk dat ondertussen 50% van de shops afgestapt is van pre-orders en allocatie dropt per set, dus het wordt enkel slechter voorlopig.

JT was als slechter dan Prismatic en dat kon je nog wat pre-orderen, maar Destined Rivals wordt een ramp.

Wie verwacht wat eigenlijk van JT?

Ik zelf verwacht twee ETB's een BB en 4 sleeved packs.
Vandaag beetje liggen zoeken voor nog zo één of twee 3-booster blister packs, maar niks te vinden.

Geen idee waarom ik dat niet besteld heb...

1 ETB, 2 Booster bundles en 1 Boosterbox. Ik hoop dat ik een ETB en Boosterbox kan vastkrijgen voor Destined Rivals aan schappelijke prijs.

Je kan toch gewoon beter die 150 euro in een ETF als IWDA steken als je toch wilt investeren? Pokemon kaarten zijn geen investeringen.

Ik ken niet zoveel van beurzen ;)
Maar ik denk dat er niet veel beursproducten zoals prismatic evolutions, surgings sparks ,... die +100% in hun waarde stijgen in zo een korte periode.

Ik denk nu wel niet dat blooming waters dat gaat doen, te grote doos voor op te bergen en te weinig pakjes in.
Maar het is wel 151 :)
Wie verwacht wat eigenlijk van JT?

Niets besteld , ik koop wel veel van de singles want ik vind het wel een fantastische set (de beste sinds 151)

Ik heb het nog wat lastig met de nieuwe MSRP 😅
40 euro ETB en 120 BB vond ik schappelijke prijs :)

Laatst bewerkt:
k denk nu wel niet dat blooming waters dat gaat doen, te grote doos voor op te bergen en te weinig pakjes in.
Da zijn dozen van 85 euro die aan 150/160 en zelf meer verkocht worden eh, just saying.

Ik heb het nog wat lastig met de nieuwe MSRP 😅
40 euro ETB en 120 BB vond ik schappelijke prijs :)
Nja het probleem is dat MSRP pas een gespreksonderwerp wordt als het duurder wordt.

Want er is eigenlijk geen nieuwe MSRP, die was altijd al 55 voor een ETB.

Boosterboxen hebben zelf geen MSRP prijs want die zijn niet bedoeld om in zijn geheel te verkopen. Maar dat wordt toch gedaan, Pokémon heeft daar nooit een MSRP op geplakt om die reden, prijsbepaling van producten werd altijd al gedaan aan de hand van vraag en aanbod.

Het aanbod was gewoon een paar jaar lang heel hoog tegenover de vraag waardoor alles gewoon heel laag verkocht werd om toch maar te verkopen en wat te verdienen. Momenteel zien we met dat de vraag nu zo hoog is en het aanbod veel te laag dat er zwaar boven deze prijs verkocht wordt net zoals dat shop er zwaar onder verkochten toen het omgekeerd was.

Probleem ligt niet bij shops maar bij distributie en gewoon bij het jammerlijke tekort aan producten. Er zijn nog steeds shops die aan deftige prijzen verkopen, maar ook bij hun valt het niet vol te houden en gaan de prijzen nu ook omhoog want zij krijgen geen producten meer van distributie als ze zelf ook niet meer betalen, er staan genoeg andere shops en afnemers te wachten die meer willen betalen.

Tis een kut periode en het gaat enkel slechter worden, zal wel terug afkoelen ook hoor, de vraag is gewoon wanneer... het zou wel eens lang kunnen duren jammer genoeg. Maar er zijn zeker nog deftige aankopen te doen ook, duurder als vroeger sowieso, maar geen 180 euro of meer voor een BB.

Mijn JT boosterbox heeft bv 130 euro gekost, ik weet nu al dat het voor destined rivals veel moeilijker gaat worden en de prijs gaat omhoog, maar ik doe men best. Het enige wat ik jammer vind is dat veel shops beginnen profiteren. Flash-cards is er zo enen, in eens hebben ze niet genoeg producten om pre-orders te laten doen en daarom komt alles op release in de shop... sure... zegt gewoon daje meer wilt verdienen xD

Da zijn dozen van 85 euro die aan 150/160 en zelf meer verkocht worden eh, just saying.

Nja het probleem is dat MSRP pas een gespreksonderwerp wordt als het duurder wordt.

Want er is eigenlijk geen nieuwe MSRP, die was altijd al 55 voor een ETB.

Boosterboxen hebben zelf geen MSRP prijs want die zijn niet bedoeld om in zijn geheel te verkopen. Maar dat wordt toch gedaan, Pokémon heeft daar nooit een MSRP op geplakt om die reden, prijsbepaling van producten werd altijd al gedaan aan de hand van vraag en aanbod.

Het aanbod was gewoon een paar jaar lang heel hoog tegenover de vraag waardoor alles gewoon heel laag verkocht werd om toch maar te verkopen en wat te verdienen. Momenteel zien we met dat de vraag nu zo hoog is en het aanbod veel te laag dat er zwaar boven deze prijs verkocht wordt net zoals dat shop er zwaar onder verkochten toen het omgekeerd was.

Probleem ligt niet bij shops maar bij distributie en gewoon bij het jammerlijke tekort aan producten. Er zijn nog steeds shops die aan deftige prijzen verkopen, maar ook bij hun valt het niet vol te houden en gaan de prijzen nu ook omhoog want zij krijgen geen producten meer van distributie als ze zelf ook niet meer betalen, er staan genoeg andere shops en afnemers te wachten die meer willen betalen.

Tis een kut periode en het gaat enkel slechter worden, zal wel terug afkoelen ook hoor, de vraag is gewoon wanneer... het zou wel eens lang kunnen duren jammer genoeg. Maar er zijn zeker nog deftige aankopen te doen ook, duurder als vroeger sowieso, maar geen 180 euro of meer voor een BB.

Mijn JT boosterbox heeft bv 130 euro gekost, ik weet nu al dat het voor destined rivals veel moeilijker gaat worden en de prijs gaat omhoog, maar ik doe men best. Het enige wat ik jammer vind is dat veel shops beginnen profiteren. Flash-cards is er zo enen, in eens hebben ze niet genoeg producten om pre-orders te laten doen en daarom komt alles op release in de shop... sure... zegt gewoon daje meer wilt verdienen xD

OH ok, ik dacht dat 150 de startprijs was. Want de prijs aan 80 heb ik zelf nergens gezien voor de gewone mens.

Je hebt wel goeie connecties blijkbaar :p
130 is idd nog schappelijk.

Ik weet dat het niet aan de meeste winkels ligt , die volgen ook gewoon de markt. Geen probleem dat ze meer vragen, als ze niet overdrijven, het is eerder in mijn eigen hoofd dat ik de klik nog moet maken 😅

OH ok, ik dacht dat 150 de startprijs was. Want de prijs aan 80 heb ik zelf nergens gezien voor de gewone mens.
Voor 80 heb ik ze ook nooit gezien maar dat is wel hun effectieve prijs dat ze normaal zijn ( ongeveer )
Zelf heb ik er twee gekocht voor 115 ( beiden nog op aan het wachten want blijkbaar zit er veel vast van stock in antwerpen xD )

Als je naar de 6pack bundles kijkt, die verkopen ze ook aan 80 euro en die kosten retail eigenlijk maar 35 eh....

Je hebt wel goeie connecties blijkbaar :p
130 is idd nog schappelijk.
Is nochtans gewoon een publieke shop, maar de community daar binnen krijgt wel voordelen ja :)
Eigenaar ervan geniet meer van de community dan van geld verdienen en dat doet veel.

OK hij moet ook wel zien rond te komen, maar die geeft wel zijn hart en ziel om iedereen kansen te geven en blij te maken.

Ik weet dat het niet aan de meeste winkels ligt , die volgen ook gewoon de markt. Geen probleem dat ze meer vragen, als ze niet overdrijven, het is eerder in mijn eigen hoofd dat ik de klik nog moet maken 😅
Snap ik, reken ook alles 3 keer uit nu en probeer ook wel te maken dat aankopen beetje risicoloos zijn of gewoon niet belachelijk duur.

Is er enige manier om aan die Japanse sets te geraken tegen deftige prijzen?

Ik zou wel graag iets van Glory of Team Rocket hebben :(

Bij welke online shops plaatsen jullie een pre-order?
Heb na een hopeloze zoektocht 2 prismatic ETB kunnen bemachtigen (aan een deftige prijs) maar niets van Journey Together.
Ik spaar sinds de base set (met grote pauzes ertussen) maar dit heb ik nog niet meegemaakt.
Zelfs in de winkels is bijna niets te vinden.

Als ik de prijstrend zie van de ETB, UTP en nu ook de Blooming Waters zie, outperformen die mijlenver de IWDA :D.
Mja maar als je die kant op gaat is dat ook maar zakgeld, niet? Dan kan je beter crypto gaan ruilen, dat heeft nog betere RoI en je hebt geen tientallen pokemon kaarten dozen nodig die ruimte in beslag nemen.

Terug
Bovenaan