[TCG] Pokémon

Mjah, die prijzen variëren zeer sterk, van 100€ tot €2.000 voor de Mewtwo bvb. Staat is niet top helaas, maar zou 'm willen laten bekijken door iemand die t beter kan inschatten.

@Lifen : Welke reeksen zoek jij? Heb hier nog een aantal te koop eventueel, vooral wotc.
Cardmarket heeft ook een grading guide. Eenmaal je de officiële graad kent van uw kaart, kun je de prijzen opzoeken.

Ik zoek nog enkele kaarten van Jungle, bijna alle holo's van Fossil, en dan alles van Neo-reeks, base en base 2. Prioriteit is nu Fossil.
Kaarten moeten Engels zijn en Near mint. :-)

Mijn ouders hebben nog een volledige map Pokemon kaarten gevonden. Is ergens een site waar ik kan zien hoeveel dit waard kan zijn?

edit: ik zie net cardmarket.com hierboven

Ik heb de Pokemon kaarten keer overlopen en ik zit met een paar holo 1st editions, maar ik zou begot niet weten hoeveel zoiets waard is. De site hierboven geeft andere waarden dan als ik bv op Ebay kijk, waar het ook varieert.. Iemand tips hoe ik dit deftig kan schatten?

Ik heb de Pokemon kaarten keer overlopen en ik zit met een paar holo 1st editions, maar ik zou begot niet weten hoeveel zoiets waard is. De site hierboven geeft andere waarden dan als ik bv op Ebay kijk, waar het ook varieert.. Iemand tips hoe ik dit deftig kan schatten?
Voor een leek die het half volgt: waarde is heel afhankelijk van de rating. Dus als je je kaart niet laat raten, gaat die een pak minder waard zijn. Mogelijks is dat dan ook de reden dat je andere prijzen ziet.

Ook eens de verzameling van de zolder gehaald.
Ik heb al wat dingen opgezocht met info uit dit topic waarvoor dank (y)
Ik heb nog een paar vragen:
  • Vanaf wanneer is een psa grading de moeite? Bv een kaart van €25, gaat de prijs dan genoeg omhoog om de extra kosten te kunnen dekken, of is dit pas de moeite bij meer waardevolle kaarten?
  • Als ik het goed begrijp bij psa moet je meer betalen voor grading naargelang de waarde van de kaart? Bv een kaart van een paar honderd euro laten graden kost precies een paar honderd dollar om te laten graden?
  • Langs welke online kanalen verkopen jullie individuele kaarten? En met vaste prijs of laten bieden/veiling?

Ook eens de verzameling van de zolder gehaald.
Ik heb al wat dingen opgezocht met info uit dit topic waarvoor dank (y)
Ik heb nog een paar vragen:
  • Vanaf wanneer is een psa grading de moeite? Bv een kaart van €25, gaat de prijs dan genoeg omhoog om de extra kosten te kunnen dekken, of is dit pas de moeite bij meer waardevolle kaarten?
  • Als ik het goed begrijp bij psa moet je meer betalen voor grading naargelang de waarde van de kaart? Bv een kaart van een paar honderd euro laten graden kost precies een paar honderd dollar om te laten graden?
  • Langs welke online kanalen verkopen jullie individuele kaarten? En met vaste prijs of laten bieden/veiling?
Zelf geen ervaring met PSA etc, maar inderdaad waardevolle kaarten zullen duurder zijn om te graden. Online kaarten verkoop ik via cardmarket.com, maar er zijn ook genoeg mensen die via Ebay en 2dehands verkopen. Zelfs via Instagram. Cardmarket is met vaste prijs.

Het is belangrijk om te weten wat "goed" precies inhoud. Waar de meeste denken dat kun kaarten in "goede" staat zijn, zijn ze eigenlijk embarmelijk en krijg je maar een fractie van de waarde die je hoort vallen in het nieuws. Vanaf er een paar nagels in de rand zitten is het om zeep hoor. Tenzij je natuurlijk een leek tegenkomt die denkt dat dat nu eenmaal de waarde is. De hele insteek van de verzameling is de zeldzaamheid, dus dit wordt zeer specifieker naarmate de conditie van de kaart. Een "gespeelde" kaart vind je nog veel te veel.

Tegenwoordig gaat het wel de freaky kant uit. Ik hoorde van de week dat er beschermende boxen zijn om je boosterbox in te steken. Alsof de doos zelf ook iets waard is. Ik ben niet meer mee denk ik. XD

Speelt er iemand ook effectief dat spel? Ik heb dat dus nog nooit weten gespeeld worden. 20 jaar geleden heb ik tegen mijn zus eens een potje gespeeld, en daar bleef het bij. Ook de GBC-versie uitgespeeld en de TCG online eens geprobeerd toen het uitkwam, maar het is niet bepaald een topspel. Iedereen wil ze gewoon verzamelen.

Ben jij iets opzoek?

want ik heb er heel veel mss dat ik mensen ermee kan helpen?
Ja ik zoek er nog wel enkelen.
Het is belangrijk om te weten wat "goed" precies inhoud. Waar de meeste denken dat kun kaarten in "goede" staat zijn, zijn ze eigenlijk embarmelijk en krijg je maar een fractie van de waarde die je hoort vallen in het nieuws. Vanaf er een paar nagels in de rand zitten is het om zeep hoor. Tenzij je natuurlijk een leek tegenkomt die denkt dat dat nu eenmaal de waarde is. De hele insteek van de verzameling is de zeldzaamheid, dus dit wordt zeer specifieker naarmate de conditie van de kaart. Een "gespeelde" kaart vind je nog veel te veel.

Tegenwoordig gaat het wel de freaky kant uit. Ik hoorde van de week dat er beschermende boxen zijn om je boosterbox in te steken. Alsof de doos zelf ook iets waard is. Ik ben niet meer mee denk ik. XD

Speelt er iemand ook effectief dat spel? Ik heb dat dus nog nooit weten gespeeld worden. 20 jaar geleden heb ik tegen mijn zus eens een potje gespeeld, en daar bleef het bij. Ook de GBC-versie uitgespeeld en de TCG online eens geprobeerd toen het uitkwam, maar het is niet bepaald een topspel. Iedereen wil ze gewoon verzamelen.
Dat klopt. Lege dozen zijn zeker iets waard. Gaat van lege elite trainer boxen voor 3.5 eur vd laatste reeks tot duizenden voor een first edition base set doos. Echt waar, duizenden.

Sommigen spelen het wel, is eig nog vrij populair cfr de vele internationale toernooien die er zijn.

Zit nog altijd een gigantische internationale community achter hoor ze. Nu met corona is het allemaal online geworden en kan je dagelijks wel meerdere internationale toernooien spelen als je zou willen.

Denk da de belgische community beperkt is tot een 60 tal mensen van de toernooien die ik speelde voor corona. Maar er waren er veel diehard die wel reside naar toernooien overal. Maandelijks een regionals in europa bijvoorbeeld, weekendje over en het weer vliegen/rijden waren toch de leukste dingen om te doen met vrienden toen.

Uit nieuwsgierigheid : ik kwam net een artikel tegen over pokemonkaarten en ik zag daar iets staan van een Charizard 1st edition.

Nu was ik ervan overtuigd dat ik Charizard in éérste editie had liggen. Klopt ook, hij is het.
Wel klein detail: afdruk Nederlands.

Doet dit iets af van de prijs?

Uit nieuwsgierigheid : ik kwam net een artikel tegen over pokemonkaarten en ik zag daar iets staan van een Charizard 1st edition.

Nu was ik ervan overtuigd dat ik Charizard in éérste editie had liggen. Klopt ook, hij is het.

Klein detail is groot detail helaas.

Je kan best op eBay of dergelijke kijken, ik zie dat er daar ook te koop staan in het nederlands. Als je er echt veel voor wil ga je hem wrs moeten laten graden ook.

Ik heb heel veel first editions kaarten zie ik.
Wat bedoel je met graden?
PSA grading.
Dan stuur je je kaart op naar een keuringscentrum en zij raten je kaart dan.
Je kaart is eigenlijk pas iets waard als die in zo goed als perfecte staat is.

Ik heb heel veel first editions kaarten zie ik.
Wat bedoel je met graden?
Ja, niet alle first editions gaan allemaal geld opbrengen als ze in het NL zijn.
Graden = officieel de kwaliteit van de kaart laten nakijken bij een erkende instantie (en niet gelijk welke, sommige instanties hun label wordt meer naar waarde geschat dan anderen, bv PSA). Dan krijg je een score op je kaart. Dan is het online echt duidelijk wat de kwaliteit van de kaart is want een foto kan misleidend zijn. Bv op eBay: https://www.ebay.com/itm/353459571569

In de andere posts in dit topic kan je wel wat info vinden ook.

Edit: te laat 😋

Ja, niet alle first editions gaan allemaal geld opbrengen als ze in het NL zijn.
Graden = officieel de kwaliteit van de kaart laten nakijken bij een erkende instantie (en niet gelijk welke, sommige instanties hun label wordt meer naar waarde geschat dan anderen, bv PSA). Dan krijg je een score op je kaart. Dan is het online echt duidelijk wat de kwaliteit van de kaart is want een foto kan misleidend zijn. Bv op eBay: https://www.ebay.com/itm/353459571569

In de andere posts in dit topic kan je wel wat info vinden ook.
Nee nee eigenlijk mijn Charizard is de enige NL, voorts zijn het allemaal Engelstalige met ook het logo op 1st edition/ Rare HOLO.

Denk inderdaad dat ik ze moet laten graden want prijzen zijn zo verschillend. Ik lees dat het gaat over 10 duizend dollar op andere dan weer 2000.

Hartelijk dank voor jullie hulp.

Iemand op zoek naar kaarten van Legend Maker set? Heb er wel wat + ook holo's tussen (inclusief common kaarten die holo zijn en dan zo'n stempel 'legend maker' erbij :unsure:?)
heb onder andere Flygon (87/92) in goede staat (licht gebogen wegens ouderdom)

of is dat niks meer waard? :unsure:

heb ook een holo fossil 1st edition 'prerelease' Aerodactyl in goede staat :unsure:
geen idee van waar dat komt lol

Onlangs een hoop Hidden Fates packs geopend met volgende mooie pulls.
zYyjWmW.jpeg

En met deze als klappers.
IMG-20210608-172234.jpg

Terug
Bovenaan