[TCG] Pokémon

Op zich is elke sealed doos wel een goede investering, zelfs degenen die ocharme 20 euro kosten.
Als je maar wat geduld hebt.
Niet echt, kijk maar naar de dragonite v box, Pikachu V box, Arceus V figure collection,...
Zijn promo boxes die al meer dan een jaar zijn uitgebracht en nog steeds voor rond de 25 euro gaan.

Niet echt, kijk maar naar de dragonite v box, Pikachu V box, Arceus V figure collection,...
Zijn promo boxes die al meer dan een jaar zijn uitgebracht en nog steeds voor rond de 25 euro gaan.
Ja, zolang de stock niet op is... Zolang iets in de winkel te krijgen is, is de prijs er ook naar natuurlijk.
Die Dragonite boxen smijten ze tegenwoordig zelfs naar uwe kop :p

Idd je moet ermee geduld hebben met de sealed boxen, hier liggen nog 5 van die dragonite v box.
Die gaan nooit zoveel waard worden als een subset promobox.
Men dacht dat van die Arceus V figure collection ook, omdat daar een out of print cosmic eclipse pack inzit maar verkoopprijs blijft op msrp zitten.
De dragonite v box daarin tegen heeft een evolving skies pack zitten maar ook dat bracht geen verandering in waarde.

De enige pin boxen met een variatie in packs die onlangs sterk in waarde zijn toegenomen zijn de Flareon,Vaporeon & Jolteon.

Aangezien het nu toch even over waarde/verkopen/enz... gaat. Wat is eigenlijk de beste manier om die dingen te verkopen ? Nu mijn zoon met Pokémon begonnen is, ben ik met hem even de zolder opgekropen om naar mijn MTG verzameling van vroeger te kijken. Tot mijn eigen verbazing heb ik o.a. ook nog redelijk wat boosters en een 90-tal mint precon decks (waarvan ook een deel zelfs nog sealed) liggen. Als ik op Card Market kijk, moet dat al rap een paar duizend euro waard zijn. Maar de moeilijkheid is natuurlijk wellicht mensen vinden die die dingen nog willen kopen.

Dus wat doe ik daar mee ? Verkopen op Facebook Marketplace ? Of via Cardmarket.com (nemen die commissie ? - EDIT ondertussen gevonden op hun website) ? Of misschien gewoon nog eens 15 jaar op zolder laten liggen ? :)

Laatst bewerkt:
Aangezien het nu toch even over waarde/verkopen/enz... gaat. Wat is eigenlijk de beste manier om die dingen te verkopen ? Nu mijn zoon met Pokémon begonnen is, ben ik met hem even de zolder opgekropen om naar mijn MTG verzameling van vroeger te kijken. Tot mijn eigen verbazing heb ik o.a. ook nog redelijk wat boosters en een 90-tal mint precon decks (waarvan ook een deel zelfs nog sealed) liggen. Als ik op Card Market kijk, moet dat al rap een paar duizend euro waard zijn. Maar de moeilijkheid is natuurlijk wellicht mensen vinden die die dingen nog willen kopen.

Dus wat doe ik daar mee ? Verkopen op Facebook Marketplace ? Of via Cardmarket.com (nemen die commissie ? - EDIT ondertussen gevonden op hun website) ? Of misschien gewoon nog eens 15 jaar op zolder laten liggen ? :)
Cardmarket is een goede optie. Die vragen 5% commissie en daarvoor kun je eigenlijk niet sukkelen.
En ja, je kunt die nog vele jaren bewaren zodat alles nog een hogere waarde krijgt. Maar ja, hoelang hou je zoiets dan aan de kant he...

Nog een mooie pull gescoord.

20230127_175532.jpg

Vraag me af of Pokémon TCG Press Kits eigenlijk wat waard zijn. Ik krijg als iNfLuEnCeR wel regelmatig zo'n speciale box van The Pokémon Company met goodies en kaarten in. Niet dat ik ze ga verkopen maar kom die eigenlijk nergens anders tegen.

Ik verkoop een deel van mijn collectie. Eigenlijk de Hidden Fates tins. Gyarados, Raichu en Charizard. Allemaal OVP/BNIB.

Vraag me af of Pokémon TCG Press Kits eigenlijk wat waard zijn. Ik krijg als iNfLuEnCeR wel regelmatig zo'n speciale box van The Pokémon Company met goodies en kaarten in. Niet dat ik ze ga verkopen maar kom die eigenlijk nergens anders tegen.
Meestal zijn dat build en battle boxes met een stamped promo kaart.
foto's?

Meestal zijn dat build en battle boxes met een stamped promo kaart.
foto's?
Zijn eerder grotere branded dozen (Kerst, winter, Valentijn, etc) met vanbinnen de normale ETB’s en boosters in. Onlangs bvb een grote doos met een Alolan Vulpix op, een Kerstkaartje, Wooloo sokken, een Christmas Stocking van Delibird en 10 boosters van Silver Tempest. Als ik nog eens eentje krijg zal ik hier eens een foto plaatsen.

Iemand die kan helpen met waardebepaling (en eventueel ook verkoop) van een Gold Star Charizard?
Vriend van me heeft me deze gegeven om te verkopen, maar ik vind het moeilijk in te schatten.
Op eerste zicht (eerste 2 foto's) is die voor mij quasi Near Mint, maar er zit een kleine soort van deuk in die ik moeilijk op foto krijg. Niet te zien zonder juiste lichtinval, zie foto 3.

Die is zeker niet near mint. Daar is teveel whitening voor. Is volgens mij zelfs geen mint. Op de 2de foto zie je enkele krassen.

Terug
Bovenaan