Jimmypop
Active member
update:
Telenet bevestigt:
www.netweters.be
Wat meer details in een reactie van Telenet naar de Ombudsdienst voor Telecommunicatie:
www.netweters.be
Ik heb de laatste week een raar probleem met mijn ps5
Overdag haal ik downloadsnelheden van +/- 270 Mbps [is al altijd zo geweest / 5Ghz wifi]
Nu haal ik de laatste paar dagen 's avonds maar amper +/- 10 Mbps [herstarten helpt niet, router herstarten ook niet /Telenet].
Op mijn andere apparaten [gsm/tv] haal ik wel nog perfect de 270 Mbps.
Wat kan hier het probleem zijn ?
Telenet bevestigt:
Om al onze klanten van een betrouwbare en snelle internetverbinding te blijven voorzien, wordt de vrije bandbreedte wordt via ons netwerkbeheer zo eerlijk mogelijk over alle gebruikers gedeeld. Hierdoor kan, op extra drukke momenten, de maximale snelheid van bepaald dataverkeer beperkt worden op plaatsen waar ons netwerk dreigt verzadigd te raken.
Deze beperking gaat enkel over downloads en streaming trafiek, niet over andere types verkeer zoals browsing. Wat ons betreft zijn deze acties volledig in lijn zijn met het principe van netneutraliteit, zoals vastgelegd in de wet- en regelgeving. Netneutraliteit laat inderdaad niet toe om specifieke applicaties (zoals Netflix, Steam, Telenet TV of andere) te bevoordelen of te benadelen. Wat wel mag is een bepaalde type trafiek shapen, in dit geval dus downloads en streaming.
Re: Steam downloadsnelheid maximum 1.2MB/s bij piekuren
Je bericht vat mijn frustraties perfect samen Ik heb ondertussen antwoord gekregen van Telenet na mijn klacht bij de Telecom ombudsdienst: --- Om al onze klanten van een betrouwbare en snelle internetverbinding te blijven voorzien, wordt de vrije bandbreedte wordt via ons netwerkbeheer zo...
Wat meer details in een reactie van Telenet naar de Ombudsdienst voor Telecommunicatie:
Dit komt in de praktijk neer op het verminderen van de snelheid voor deze diensten tot 10Mbps, wat +/‑ overeenkomt met 1.2MB download per seconde. Deze snelheid is het resultaat van de oefening die gedaan is in het kader van het uitwerken van dit beleid en is er op die manier een integraal deel van.
De shaping wordt voor die node op dat moment standaard ingevoerd voor een tijdspanne van een week tijdens de piek verbruiksmomenten tussen 19:00 en 23:00.
Steam downloadsnelheid maximum 1.2MB/s bij piekuren
Hallo, Ik ben recent overgeschakeld van Proximus (100down, 20up) naar Telenet (All Internet 300down, 20up) en ik merk dat sinds mijn overschakeling (letterlijk vanaf de dag dat ik overschakelde) mijn downloadsnelheid op Steam tijdens piekuren gelimiteerd lijkt te zijn tot maximum 1.2MB/s. Dit...
Ik heb de laatste week een raar probleem met mijn ps5
Overdag haal ik downloadsnelheden van +/- 270 Mbps [is al altijd zo geweest / 5Ghz wifi]
Nu haal ik de laatste paar dagen 's avonds maar amper +/- 10 Mbps [herstarten helpt niet, router herstarten ook niet /Telenet].
Op mijn andere apparaten [gsm/tv] haal ik wel nog perfect de 270 Mbps.
Wat kan hier het probleem zijn ?