Tennis

Heb eens nagekeken en die Raducanu speelde pas in juni haar eerste WTA-match, 3 maanden later slam-finale. Zoiets kan ook enkel maar op de WTA :cool:
Sabalenka zou misschien beter weer gaan dubbelen, slaat elke bal kneiterhard en hoopt dat die over het net en binnen is, gevolg 52 UE's in haar match tegen Fernandez...
Goh ja nummer twee op de ranking en halve finale slam dan is t nog niet allemaal slecht natuurlijk :p .

Nu het is wel een speelster die maar één ding "kan" en dat is belachelijk hard meppen, dat zal ik niet tegenspreken :p .

Pffff... De next gen spelers zijn toch zo waardeloos...
Zverev speelt Djokovic compleet weg in set 1. Djokovic amper 5 punten gewonnen op de service van Zverev in heel de set.

Uit het niks stopt Zverev met drukken en geeft set 2 totaal weg terwijl Djokovic gewoon matig is.

Set 3 weer een enorm sterke Zverev, wint 3 van de 4 opslagspellen blanco, bijna elk opslagspel van Djokovic kansen, vele breakpunten welke Djokovic telkens weet te redden door zijn innerlijke Karlovic boven te halen. Op 4-5 weer totaal uit het niks 0 1e opslagen en spel weg door dwaze UE's... Set 4 Zverev enorm dominant, breekt vroeg in de set en wint comfortabel de set om een 5e set af te dwingen. 4 sets gespeeld waarvan hij 3 sets duidelijk de betere speler was. Wat gebeurt er denk je in de 5e set? Zverev die zijn broek aftrekt, diep voorover buigt en klaar staat om Djokovic te ontvangen... op nog geen 10 minuten 0-5 achter, totaal geïmplodeerd uit het niks weer.

Buiten Federer, Nadal, Murray, Wawrinka en af en toe Del Potro zijn er echt gewoon geen spelers die de ballen hebben om echt de kooi in te gaan met Djokovic en alles smijten wat ze hebben. Al die jonge gastjes hebben gewoon het lef niet of de mentale sterkte.

Ziekelijk dat zo een onsportieve speler straks de goat genoemd gaat worden als hij nummer 21 wint. A sad day for tennis.

Alle hoop op Medvedev dan maar? Hij heeft misschien nog wel de ballen ervoor, maar kan even goed 3x 2-6 worden.

Laatst bewerkt:
Raducanu jawadde... :clap:

Amper haar 5e wta tornooi op de main draw...
Debuut dit jaar als WC in Nottingham kansloos verloren tegen Dart in 1e ronde, dan die prachtige run op Wimbledon, een WC voor WTA 500 van San José 1e ronde eruit tegen Zhang en net voor de US open finale verloren van WTA 125 tornooi van Chicago. Ik reken het aan als een WTA tornooi maar die 125 tornooien zijn eigenlijk gewoon iets sterker bezette challenger tornooien.

Om dan nu gewoon zonder serverlies 10 matchen op rij te winnen... Ongelofelijk.

Zeer goed tennis gezien deze finale, van beide. Want Fernandez die is ook gewoon erg goed. Enorm verfrissend die 2, een dikke aanwinst voor de WTA!

Raducanu nummer 338 vd wereld voor wimbledon. 2 maand later winnaar us open zonder een set te verliezen met qualifiers erbij.

Eerste tienersfinale sinds 1999 (Serena williams vs martina hingis). Eerste keer dat een qualifier een grandslam wint in het proftennis

Medvedev, wat een baas. Djokovic gewoon weggespeeld. 1e set 100% punten gewonnen op 1e opslag, Djokovic amper 3 punten gewonnen op Medvedev zijn opslag in de 1e set.

Niet alleen service, ook in de rally's was Medvedev simpelweg sterker.

Begin set 2 begint het publiek zich uiteraard te misdragen door te juichen en apllaudiseren als Medvedev zijn 1e opslag mist en Djokovic komt op 0-40. Medvedev trollt het publiek door gewoon simpel zijn opslag nog binnen te halen.
Volgens opslagspel versiert Djokovic weer een breakpunt, maar ook dit speelt Medvedev weg en Djokovic slaagt zijn racket in 1000 stukken vaneen, spel erna breekt Medvedev Djokovic en serveert de set simpel uit 6-4.

Medvedev domineert alles, de korte rally's, de lange rally's... Gewoon pure dominantie. 4-0 voorsprong en even later 5-2 en mag het uitserveren. Het publiek gaat een versnelling hoger en joelt luider dan ooit tijdens de complete voorbereiding, opgooi en slag van Medvedev, die van 40-30 (en dus MP) 2 dubbele fouten na elkaar slaagt (oorverdovend gejuich na elke DF en UE) en Djokovic breekt voor het eerst in de match.

Medvedev die trouwens rustig blijft en absoluut niets provocerend heeft gedaan heel het tornooi en dit dus niet verdient. Djokovic begint bij de kantwissel te huilen van geluk want voor het eerst in zijn carrièrre krijgt hij zo luid steun van het New Yorks publiek. Kan wel zijn, maar schandalig dat dit gekoppeld is aan enorm onsportief gesupporter van het publiek.
De arbiter slaagt er maar niet in om het publiek kalm te krijgen, en het gejoel en geroep blijft maar duren telkens Medvedev nogmaals probeert te serveren, 2 lange rally's knap gewonnen door Medvedev voor 30-0, gevolgd door een UE, dan 40-15 en 2 nieuwe MP waar Medvedev nogmaals een DF slaat (publiek nog steeds super luid san het joelen)
Op 40-30 denkt Medvedev fuck dit, en slaagt een snoeiharde ace, en laat zich als een plank vallen op de grond.

WAT EEN DOMINANTIE!
Als er 1 iemand was die de ballen had om Djokovic even 3-0 naar huis te slaan was het Medvedev wel, dik verdiend ook, amper 1 set verloren heel het tornooi en dan nog tegen Vd Zandschulp.

Lekker tornooi, zowel bij de mannen als vrouwen!

Djokovic begint bij de kantwissel te huilen van geluk want voor het eerst in zijn carrièrre krijgt hij zo luid steun van het New Yorks publiek. Kan wel zijn, maar schandalig dat dit gekoppeld is aan enorm onsportief gesupporter van het publiek.
Dude ... wat een nijdasserige zever hebt ge nu toch al liggen posten het afgelopen weekend? Djokovic was aan het janken van de druk, die stond mentaal nog stijver als ie fysiek stond de hele match. Iets waar hij al weken schrik voor had in de pers overigens. Op dat moment kwam het er gewoon allemaal uit omdat niemand dacht dat hij daar nog ging breaken na het MP, het ging simpelweg niet gisteren door de druk, hij was niet op de afspraak op het grootste moment van zijn carrière. Dat zijn haar bij het eerste punt als een natte otter op zijn hoofd lag in plaats van de strakke roofing zoals anders was al een teken aan de wand. Die vier missers op Medvedev zijn vier slechte dropshots waren tekenend, jammer voor Djokovic na zo een seizoen maar ook dat is tennis. Zo'n commentaar ligt in lijn met "a sad day for tennis" terwijl iemand op een centimeter van de grootste prestatie ooit staat in de sport, namelijk zijn tweede Grand Slam, waar zijt ge dan mee bezig? Gewoon omdat hij uw favoriet zou kunnen voorbij steken door zijn prestaties? Een sad day voor u had het kunnen zijn, ja, dat wel, maar niet voor tennis. Integendeel, tennis kreeg erdoor nog nooit zoveel aandacht de voorbije weken. En maak u geen illusie, qua stats en verwezenlijkingen is Djokovic uw favoriet al voorbij hoor, ge leeft in het verleden. Gelukkig weten de spelers in tegenstelling tot hun fans wel die prestaties correct in te schatten.

Verder een verdiende tornooiwinst voor Medvedev, een absolute machine, en nog grappig ook. Hij had Djokovic zelfs kunnen verslaan als die niet met al die 'randzaken' bezig was, dit is de Australian Open niet. Zeer mooi tornooi voor zowel WTA als ATP met veel vijfsetters en redelijk goed tennis, spijtig van de finale bij de mannen die dan als apotheose eigenlijk bij de minste matchen was, maar dat was vorig jaar eigenlijk ook al het geval toen daar twee toppers stonden die met leme benen een finale aanvatten. Hopelijk verdwijnen Meddy en Raducanu volgend seizoen niet zoals Thiem en Osaka, al zie ik dat bij Medvedev zeker niet gebeuren. Djokovic zal in Melbourne toch weer de favoriet zijn voor #21, hopelijk pakt die die zodat we eindelijk af zijn van dat toxische big three gehaat en we weer gewoon naar de sport, die toch zoveel meer te bieden heeft maar wat op elke persconferentie of tornooi ondergesneeuwd geraakt, kunnen kijken.

Djokovic begint bij de kantwissel te huilen van geluk want voor het eerst in zijn carrièrre krijgt hij zo luid steun van het New Yorks publiek. Kan wel zijn, maar schandalig dat dit gekoppeld is aan enorm onsportief gesupporter van het publiek.
Het is wel goed voor het tennis, dat Medvedev won. Het is tijd voor de afwisseling van de wacht. Plus de winst was verdiend, heeft Djoko volledig overklast! :tongue:

Djoko zijn geblijt was ditmaal wel gewoon gemeend. Fysiek en vooral mentaal is het een enorm zwaar jaar geweest. Djoko is mentaal zeker de sterkste speler allertijden (al staan puur qua talent en spelniveau Nadal en Federer voor mij nog een trapje hoger), maar zoals Gavin eigenlijk ook zegt, een robot is hij nog niet ;) Dus het klopt, nu hij wél de steun genoot van het publiek werd het hem gewoon (mentaal) even te veel.

T'zal nooit de meest sympathieke knul zijn op het circuit, maar moet dat? :unsure: Zo is hij gewoon NIET en dat is juist wat de meeste mensen tegen steekt: Dat hij zich anders wil voordoen dan dat hij is. Je hebt Nadal, Federer en Djoko. Waarom moet die laatste die andere twee pogen na te bootsen? Dat hij gewoon zichzelf blijft en klaar.

En nu op naar 2022 ..

Laatst bewerkt:
Het was al vanaf de eerste ronde duidelijk dat dit niet de beste Djokovic was. In aanloop naar de finale met uitzondering van de tweede ronde telkens minimaal 1 set moeten prijsgeven en dat is heus niet voor de lol dat hij dat deed. Zijn eigen verdienste (of het falen van Zverev, hoe je het bekijkt) dat hij alsnog die finale haalde. Toch komt die 21ste GS er volgens mij sowieso. Of je hem nu graag hebt of niet, respect moet er wel zijn. Ik heb de Williamsen en Osaka en Fernandez ook niet graag, maar respecteer ze wel. :hug:

Fenomenale wedstrijd van Medvedev gisteren. Het moet al geleden zijn van Wawrinka op Roland Garros 2015 dat ik iemand Djokovic zo heb zien overklassen. En die verloor toen nog de eerste set. Al was het zeker niet de beste Djokovic gisterenavond, maar ik betwijfel het of Djokovic in betere doen wél zou gewonnen hebben. Hij zou er alleszins een wedstrijd van gemaakt hebben. Hier en daar heeft hij toch wel kansjes laten liggen die hij anders altijd zou gepakt hebben.

Als Nadal-fan maak ik me trouwens geen illusies. Vroeg of laat gaat Djokovic wel over de andere twee. Daar doet deze nederlaag niets aan af. Dat besef is bij mij gekomen na Roland Garros van dit jaar. Op voorhand ging ik ervan uit dat Nadal er één ging uitlopen, waardoor het verschil 3 zou zijn. Wat het spannender zou gemaakt hebben voor de uiteindelijk afrekening, maar nu is het een kwestie van tijd vooraleer hij erover gaat. Nadal zie ik enkel nog maar triomferen op Roland Garros, terwijl Djokovic alle Grand Slams nog kan winnen. En Federer zie ik trouwens helemaal niks meer winnen.

Fantastische bevestiging trouwens voor Medvedev. Na twee verloren finales eindelijk die welverdiende dikke vis. Van alle jonge gasten die de groten het vuur aan de schenen zouden moeten leggen, gaat hij volgens mij het verst komen. Die kerel kan zo geweldig tennissen, heeft weinig tot geen zwakke punten en heeft vooral in het mentale toch serieuze stappen gezet. Alleen Roland Garros is (nog) niet z'n ding.

2-0 achter tegen Bolivië jawadde... :thinking:
Dat Bemel niet ging winnen dat wisten we al op voorhand maar Bergs tegen ATP 1332:wallbash:

2-0 achter tegen Bolivië jawadde... :thinking:
Dat Bemel niet ging winnen dat wisten we al op voorhand maar Bergs tegen ATP 1332:wallbash:
Naar het schijnt was het wel 35+ graden (Bemel kloeg daar over in de media). Bergs heeft even een dipje in zijn vormcurve, maar ik weet niet in hoeverre Bergs tegen die hitte kan?

Het zijn profs voor iets hé... In de zomer is het ook warm in Zuid-Europa, idem in de winter in Australië.
Bergs blijft imho een veel te wisselvallige speler, hij is ook geen 18 meer toch. Heeft zijn eigen psycholoog mee naar Paraguay...tjah denk ik dan...hij gaat werk hebben tegen morgen.
De dubbel is in principe een formaliteit, maar wat dan? In Van Herck zijn plaats zou ik morgen Geerts laten spelen, die heeft recent een vrij degelijke gravel-flow achter de rug.

Terug
Bovenaan