Tennis

De tabelhelft van Goffin ligt helemaal open volgens Sporza, maar er zitten wel nog beter geklasseerde spelers in die helft. Dus die openheid valt dan toch nog mee precies?
Tja, sporza, neem die hun tenniscommentaar maar met een grove korrel zout. Wat is dat dan 'open tabelhelft', zwakke spelers heb je niet meer vanaf de derde ronde. De protected rankings, wildcards, qualifiers zijn er dan bijna allemaal uit. Ik had ook eerder Ruud verwacht maar Humbert als tegenstander is nu ook geen cadeau op gras. Die staat zwaar ondergeklasseerd op 112.

Tja, sporza, neem die hun tenniscommentaar maar met een grove korrel zout. Wat is dat dan 'open tabelhelft', zwakke spelers heb je niet meer vanaf de derde ronde. De protected rankings, wildcards, qualifiers zijn er dan bijna allemaal uit. Ik had ook eerder Ruud verwacht maar Humbert als tegenstander is nu ook geen cadeau op gras. Die staat zwaar ondergeklasseerd op 112.

Een open tabelhelft is toch gewoon wanneer de hoogste reekshoofden er verrassend uitliggen. In deze situatie is dat ook gewoon. Mooie kans voor Goffin, maar dat betekent inderdaad niet dat hij geen goede spelers kan tegenkomen. Humbert is om te beginnen inderdaad veel beter dan zijn ranking doet vermoeden (weet wel niet precies wat daar mee gebeurd is? Blessure?), maar Goffin is dat zelf natuurlijk ook op dit moment. Logisch dat als je zelf 60e van de wereld staat dat er altijd hoger geklasseerden in jouw kwart zullen zitten.

Mertens is het ook volledig aan het weggeven precies. Moet eens dat scoreverloop bekijken van de laatste games, man man man... :thinking:

Ze heeft alsnog gewonnen, maar van harte ging dat niet. Toch serieus ontsnapt.

Gisteren matchballen tegen, gered door de duisternis. Vandaag het eerst niet kunnen afmaken, en dan op het einde toch nog aan het langste eind getrokken.

Minnen dan weer kansloos in de pan gehakt. Terug met de voetjes op de grond. :confused:

Een open tabelhelft is toch gewoon wanneer de hoogste reekshoofden er verrassend uitliggen. In deze situatie is dat ook gewoon. Mooie kans voor Goffin, maar dat betekent inderdaad niet dat hij geen goede spelers kan tegenkomen. Humbert is om te beginnen inderdaad veel beter dan zijn ranking doet vermoeden (weet wel niet precies wat daar mee gebeurd is? Blessure?), maar Goffin is dat zelf natuurlijk ook op dit moment. Logisch dat als je zelf 60e van de wereld staat dat er altijd hoger geklasseerden in jouw kwart zullen zitten.
Goffin tegen een groot talent gisteren - 35ste op de wereldranglijst. Als dat talent (wegens een gebrek aan ervaring) dan gewoon in 3 droge sets in de pan gehakt wordt, .. dat zegt voldoende. Goffin is op een goeie dag nog steeds top-20.

En hij gaat ook alweer serieus zakken op de wereldranglijst na Wimbledon omdat hij veel punten te verdedigen heeft. Omdat er dus geen punten te verdienen zijn dit jaar.

Geen reekshoofden wil niet per definitie zeggen makkelijke draw, daarom dat ik 'open helft' zo'n stupide omschrijving vind, impliceert easy matches en dat is absoluut niet zo.
Humbert inderdaad geblesseerd geweest (ook redelijk lang gesukkeld met vermoeidheid na Covid), stond vorig jaar nog 25.

Baez is een typische gravelspeler, zou een totaal andere match zijn geweest op die ondergrond. Kijk naar Schwartzman, ligt er vandaag ook uit tegen een nobody. Gras is buiten die mannen hun comfortzone maar ze zouden wel gek moeten zijn om de centen van een Slam niet mee te pikken, zelfs al ligt die hen totaal niet.

Sock toch ook een deftige revival, zou die nog is terug in de buurt van zijn oude niveau kunnen komen, is nog altijd niet (overdreven) oud en een Sock die er wel voor gaat en deftig traint die zag ik wel graag spelen :) .

Kyrgios hoewel dat die altijd Kyrgios zal blijven toch ook al een tijdje ietwat constant, nog veel meer dan Sock een speler die qua talent ergens in de absolute top hoort.

Lap, één breekpunt en de eerste set is foetsie. Speelt nochtans niet slecht.

edit: gaat over Goffin natuurlijk:shy:

Sock toch ook een deftige revival, zou die nog is terug in de buurt van zijn oude niveau kunnen komen, is nog altijd niet (overdreven) oud en een Sock die er wel voor gaat en deftig traint die zag ik wel graag spelen :) .

Kyrgios hoewel dat die altijd Kyrgios zal blijven toch ook al een tijdje ietwat constant, nog veel meer dan Sock een speler die qua talent ergens in de absolute top hoort.
Sock wint van Cressy die 17 (zeventien!) dubbele fouten slaat!

Vliegen ook door met zijn gelegenheidspartner.

Lap, één breekpunt en de eerste set is foetsie. Speelt nochtans niet slecht.

edit: gaat over Goffin natuurlijk:shy:
Knappe overwinning en niet gechoked op de cruciale momenten! Nu tegen Tiafoe, beetje een onvoorspelbare alles of niets speler.

Sporza:

David Goffin heeft de Fransman Ugo Humbert opzijgezet op weg naar de 1/8e finales van Wimbledon. Enkel de Amerikaan Tiafoe kan hem uit de kwartfinale houden.

Staat daar nu echt dat er slechts één man in het friggin enkelspel van het tennis, Goffin kan tegenhouden om naar de volgende ronde te gaan? Echt hoe is het mogelijk, waar hebben ze die stagiar vandaan gehaald.

Niet gekeken door de Tour, maar wel score gevolgd. Nog bijna een beetje gechoked in die 4e set, maar toch een sterke prestatie hé. Tiafoe kan beide kanten uit. Kwartfinale zou schitterend zijn voor Goffins vertrouwen. Weer typisch dat er net nu geen punten te verdienen zijn natuurlijk, maar ik denk niet dat Goffin dat iets kan schelen op dit moment.

Sporza:

Staat daar nu echt dat er slechts één man in het friggin enkelspel van het tennis, Goffin kan tegenhouden om naar de volgende ronde te gaan? Echt hoe is het mogelijk, waar hebben ze die stagiar vandaan gehaald.

Is toch helemaal niks met die verwoording? Zo kan je op alles vitten maar is een normale uitspraak. Is gwn een manier om te zeggen wie de volgende tegenstander is

I see it coming. Goffin gaat Wimbledon winnen! :tongue:

En zijn beloning? Ah zwaar zakken op de wereldranglijst en gedoemd zijn tot kwalificaties op de US Open Zo erg is het niet maar dat hij gaat zakken in gewoon een feit

I see it coming. Goffin gaat Wimbledon winnen! :tongue:

En zijn beloning? Ah zwaar zakken op de wereldranglijst en gedoemd zijn tot kwalificaties op de US Open Zo erg is het niet maar dat hij gaat zakken in gewoon een feit

12 plaatsjes, cv nog hé. En heeft hierna volgens mij zo goed als geen punten meer te verdedigen dit seizoen. Alé het blijft kut hé natuurlijk.

EDIT: eens heel snel gekeken, als ik die rankings breakdown goed bergijp levert letterlijke elke gewonnen match na Wimbledon hem extra punten op. Heeft enkel nog eerste rondes staan in toernooien vanaf Augustus. Zo een vaart zal het dus niet lopen.

Als Goffin blijft spelen zoals hij de laatste weken bezig is, staat hij op het einde van dit seizoen terug in de top-30.
Bergs heeft ook nog amper punten te verdedigen, dus mits een paar goeie prestaties kan hij in de buurt komen van de top-100.

Niet gekeken door de Tour, maar wel score gevolgd. Nog bijna een beetje gechoked in die 4e set, maar toch een sterke prestatie hé. Tiafoe kan beide kanten uit. Kwartfinale zou schitterend zijn voor Goffins vertrouwen. Weer typisch dat er net nu geen punten te verdienen zijn natuurlijk, maar ik denk niet dat Goffin dat iets kan schelen op dit moment.
Ik kan ook enkel afgaan op de score maar op basis daarvan toch net net gechocked in set vier? Twee kee break achterkomen, setballen redden, breaken bij 5-5 en dan vlot afmaken op eigen opslag?

Tiafoe is effectief geen onmogelijke opdracht.

Ik kan ook enkel afgaan op de score maar op basis daarvan toch net net gechocked in set vier? Twee kee break achterkomen, setballen redden, breaken bij 5-5 en dan vlot afmaken op eigen opslag?

Tiafoe is effectief geen onmogelijke opdracht.

Hij stond 2-0 voor in de 4e set dus je denkt ok dit is binnen. Verliest dan 5 spelletjes op een rij dus je denkt ok Goffin geeft het weer eens helemaal uit handen. Dan Humbert wel gechoked natuurlijk en Goffin er sterk gebruik van gemaakt. Daar doelde ik vooral op.

Hij stond 2-0 voor in de 4e set dus je denkt ok dit is binnen. Verliest dan 5 spelletjes op een rij dus je denkt ok Goffin geeft het weer eens helemaal uit handen. Dan Humbert wel gechoked natuurlijk en Goffin er sterk gebruik van gemaakt. Daar doelde ik vooral op.
Ah cva :) . Klopt idd blijkt ;) . Mijn fout.

👋

Terug
Bovenaan