Terreuraanslag op Joods feest in Bondi Beach Australië

zwarten

Well-known member
Give that man a fucking medal. Iemand die de schutter van bondi beach overmeesterd. Moet ge echt ballen voor hebben.

Meerdere slachtoffers” na schietpartij op Australische Bondi Beach: twee verdachten gevat

Joods evenement​

Verschillende lokale media delen nu ook mee dat er een evenement plaatsvond op Bondi Beach ter gelegenheid van de eerste dag van het Joodse feest Chanoeka. Het evenement, georganiseerd door het Joodse centrum Chabad van Bondi, zou live entertainment en activiteiten “voor alle leeftijden” bieden.

Het is niet met zekerheid te zeggen of het evenement iets met de schietpartij te maken heeft.

Laatst bewerkt:
Damn als dat filmpje echt is, wauw.
Blij te zien dat er zo mannen bestaan op zo een momenten.
ik ben zo iemand duidelijk niet. I'm outta there. Maar stel dat ik zo moedig zou zijn en ik verzeil in die situatie waar ik het geweer kan afnemen, Ik zou daar direct op schieten. In het been of zo (gegeven dat ik daar mee zou kunnen mikken)

Maar wat een treurig bloedbad weer. :(

ik ben zo iemand duidelijk niet. I'm outta there. Maar stel dat ik zo moedig zou zijn en ik verzeil in die situatie waar ik het geweer kan afnemen, Ik zou daar direct op schieten. In het been of zo (gegeven dat ik daar mee zou kunnen mikken)

Ik zou van mezelf denken dat ik dat zeker zou proberen. Ben zelf al een paar keer in escalerende situaties tussengekomen (man die zijn vrouw slaat, agressieve gast die mensen lastig viel,...).
Maar met een wapen, ge weet 't nooit natuurlijk. Moest ik daar op die plaats zitten zoals hem, ik denk dat ik t zou doen maar ge weet t pas op t moment zelf.

Op het moment van schrijven was nog niks geweten over mogelijke achtergrond van de daders.
Degoutant. Weeral uit dezelfde hoek. Hoe kan het anders...

En we kennen het draaiboek ondertussen: De komende uren en dagen overal in de media en politiek grote verontwaardiging.
"Onaanvaardbaar". "Onze gedachten zijn bij Australie en de Joodse gemeenschap"enzoverder.
Om als bij puntje bij paaltje komt weer nougabollen te ondernemen en iedereen in de kou te laten staan.
Of wel iets doen , maar dan wel compleet naast de kwestie (e.g. wapens voor iedereen nog strenger reguleren ipv de onderliggende oorzaak -islamitisch extemisme- aan te pakken).
Vervolgens is het weer rustig afwachten tot de volgende aanval binnen een dag, een week, een maand in *insert random Westerse stad*. Rinse and repeat.

En we kennen het draaiboek ondertussen: De komende uren en dagen overal in de media en politiek grote verontwaardiging.
"Onaanvaardbaar". "Onze gedachten zijn bij Australie en de Joodse gemeenschap"enzoverder.
Om als bij puntje bij paaltje komt weer nougabollen te ondernemen en iedereen in de kou te laten staan.
Of wel iets doen , maar dan wel compleet naast de kwestie (e.g. wapens voor iedereen nog strenger reguleren ipv de onderliggende oorzaak -islamitisch extemisme- aan te pakken).
Vervolgens is het weer rustig afwachten tot de volgende aanval binnen een dag, een week, een maand in *insert random Westerse stad*. Rinse and repeat.
Uit welke hoek komt het dan?
Ik vind nergens wat terug over de daders.

Uit welke hoek komt het dan?
Ik vind nergens wat terug over de daders.
Dat vind ik nu ook. Het kunnen Gazanen (of familieleden ervan), moslimterroristen of greta thunberg adepten zijn. Mogelijks ook sociale wetenschap studerende jongeren. Met hoe de joodse gemeenschap nu in de maatschappij staat hebben ze meer dan 1 vijand.

12 doden en 29 gewonden tot nu toe.

Laatst bewerkt:
Ik zou van mezelf denken dat ik dat zeker zou proberen. Ben zelf al een paar keer in escalerende situaties tussengekomen (man die zijn vrouw slaat, agressieve gast die mensen lastig viel,...).
Maar met een wapen, ge weet 't nooit natuurlijk. Moest ik daar op die plaats zitten zoals hem, ik denk dat ik t zou doen maar ge weet t pas op t moment zelf.
Als je zo dicht bij de schutter staat, besef je wss ook dat lopen geen optie is. Als je dan merkt dat ze jou nog niet gezien hebben, en je kan achterom springen...

Vreemde hersenkronkels weer. Er is nog geen officieel motief, geen claims, niks, maar jij bent nu al héél zeker. Misschien eerst wachten op feiten, in plaats van een conclusie uit je gat te trekken en daar achteraf een oorzaak bij te verzinnen. Dat is letterlijk redeneren van niveau 0.

En “wapens reguleren vs de onderliggende oorzaak”? Wat? Dat zijn geen mutually exclusieve opties. Je kan perfect en radicalisering aanpakken én tegelijk de schade beperken door toegang tot wapens te controleren. Doen alsof wapens geen rol spelen in hoe dodelijk een aanslag wordt, is gewoon onzin. En als je impliciete punt is dat “wapenwetten niet helpen”, dan kies je met Australië echt één van de slechtst mogelijke voorbeelden om dat te proberen bewijzen.

Die emotionele generalisaties en de voorspelbare (en valse) morele verontwaardiging mag je trouwens gerust achterwege laten.

Wat een walgelijke aanslag weer...

Die Ahmed mag wel geëerd worden maar schildert de media nu ook geen target op zijn hoofd. Een fatwa salman rushdie gewijs komt in me op.
16 doden en 40 gewonden ondertussen al :(

Graag bronnen die onderstaande beweringen op het moment van schrijven staven
Vreemde hersenkronkels weer. Er is nog geen officieel motief, geen claims, niks, maar jij bent nu al héél zeker. Misschien eerst wachten op feiten, in plaats van een conclusie uit je gat te trekken en daar achteraf een oorzaak bij te verzinnen. Dat is letterlijk redeneren van niveau 0.
Gaan we weer verontwaardigd doen omdat ik de evidentie zelve naar voren schuif?

Op het moment dat ik deze post publiceerde:
  • spraken de Australische ordediensten en overheid reeds van een terreurdaad.
  • was reeds gekend dat de aanslag doorging tijdens/op een grote viering van het Joodse feest Hannukah
  • gingen er al foto's van de dader(s) rond
  • waren er al getuigenissen (weliswaar niet geverifieerd, dat klopt) dat de alomgekende en voor menig Westerling beruchte kreet Allahu A**** werd gebruikt.
If it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck ;)

Gaan we weer verontwaardigd doen omdat ik de evidentie zelve naar voren schuif?

Op het moment dat ik deze post publiceerde:
  • spraken de Australische ordediensten en overheid reeds van een terreurdaad.
  • was reeds gekend dat de aanslag doorging tijdens/op een grote viering van het Joodse feest Hannukah
  • gingen er al foto's van de dader(s) rond
  • waren er al getuigenissen (weliswaar niet geverifieerd, dat klopt) dat de alomgekende en voor menig Westerling beruchte kreet Allahu A**** werd gebruikt.
If it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck ;)
Goh, inhoudelijk trekt uw reactie op niets natuurlijk. Een terroristische daad =/= islamitisch terrorisme. Ik lees (nog steeds) niets over ideologie. Foto’s zeggen nul komma nul over motief, ideologie of netwerk... dat als argument aanhalen is gewoon vreemd. En je ziet hopelijk zelf de ironie in je laatste puntje.

Jouw duck-analogie is hier compleet misplaatst en ik krijg ook het vliegende schijt hoe die analogie tegenwoordig wordt gebruikt. Dat werkt alleen als je het hebt over duidelijke, betrouwbare signalen en als er geen andere logische verklaringen zijn. Dat is hier totaal niet het geval: we zitten nog altijd met onbevestigde claims, geen officieel motief en geen ideologische claim. Dat is geen duck test, dat is gewoon invullen wat je graag wil zien.

En zelfs achteraf “told you so” roepen is geen argument. Een juiste gok maakt je redenering nog altijd niet correct. Analyse beoordeel je op basis van de info die toen beschikbaar was, niet op wat later toevallig blijkt te kloppen...

Extra ironisch trouwens dat net een pro-Trumper met die duck-analogie afkomt. 😂

Los daarvan lees ik net dat de daders vader en zoon zijn. What the actual fuck. Hoe ziek kan je zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Verbaast natuurlijk niet dat de Joodse gemeenschap in de Westerse wereld het doelwit is gezien het toenemende anti-semitsime, ook in Australië blijkbaar.

Calls such as ‘Globalize the Intifada,’ ‘From the River to the Sea Palestine Will be Free,’ and ‘Death to the IDF’ are not legitimate, are not part of freedom of speech, and inevitably lead to what we witnessed today.

Nochtans leuzes die we hier ook horen.
Twee maanden geleden werd in NL gewoon openlijk geprotesteerd met een spandoek op kop met daarop "honour the martyrs" met een hamas strijder met een AK, al roepend "Long live the 7th October

Tja, wat denk je dan dat er gebeurt als dat soort mensen in onze maatschappij leven.
Enkele dagen geleden werd dan ook nog in een buurland van ons een aanslag verijdeld.

Het overduidelijk racistisch geïnspireed geweld in de Westerse wereld is nog belange niet gedaan.

Zou blijkbaar toch ISIS geinspireerde aanslag zijn door vader en zoon.

De Australische binnenlandse inlichtingendienst ASIO heeft zes jaar geleden al onderzocht of een van de daders van de aanslag bij Bondi Beach banden had met een cel van terreurgroep Islamitische Staat (IS). Dat heeft de Australische publieke omroep ABC News gemeld.
Volgens ABC News gaan de Australische antiterreurdiensten ervan uit dat de schutters trouw hebben gezworen aan IS. De zender meldt ook dat er zondag twee IS-vlaggen zijn aangetroffen in hun auto.
De 24-jarige schutter zou in beeld zijn gekomen als IS-aanhanger nadat de politie in 2019 een aanslag van de terroristisch groep had verijdeld. De schutter zou nauwe banden hebben gehad met de terrorist die toen werd opgepakt.
ASIO-directeur Mike Burgess bevestigde zondag dat een van de daders bij de dienst bekend was, maar zei dat er toen geen sprake was van een directe dreiging.

edit even in het vet aangeduid maar dit snap ik nu toch ook niet. Waarom iemand die gekend is met IS 6 vergunde wapens laten hebben? Of het moet de vader geweest zijn maar eerlijk als iemand banden heeft met een terroristische organisatie zou ik nu toch tot een paar familieleden ver gaan om ervoor te zorgen dat deze geen wapens in zijn bezit kan krijgen.

Premier van New South Wales, Chris Minns, heeft aangegeven dat zijn regering intussen werkt aan hervormingen van de wapenwetgeving, nadat bekend werd dat de schutter op Bondi Beach zes vergunde vuurwapens in bezit had. Volgens Minns is het “tijd voor verandering” en moeten nieuwe regels een blijvend effect hebben. Concrete voorstellen zijn nog niet gepresenteerd, maar hij benadrukte dat er “binnenkort actie” komt.

Zeg en nog iets anders. Verdient dit SEO gewijs geen apart topic of is dat voorbehouden voor politieke partijen enkel?

Laatst bewerkt:
Zou blijkbaar toch ISIS geinspireerde aanslag zijn door vader en zoon.

edit even in het vet aangeduid maar dit snap ik nu toch ook niet. Waarom iemand die gekend is met IS 6 vergunde wapens laten hebben? Of het moet de vader geweest zijn maar eerlijk als iemand banden heeft met een terroristische organisatie zou ik nu toch tot een paar familieleden ver gaan om ervoor te zorgen dat deze geen wapens in zijn bezit kan krijgen.

Zeg en nog iets anders. Verdient dit SEO gewijs geen apart topic of is dat voorbehouden voor politieke partijen enkel?
Zoon zou ooit in een dossier van IS ter sprake zijn gekomen waarna men onderzoek heeft uitgevoerd.
Vader nooit.

Aparte topic over deze schietpartij?
Lijkt me eerder in "Conflict tussen Israël - Palestina en omliggende gebieden" te horen.
Het zou wel al snel ondergesneeuwd geraken door de dagelijkse doden en terroristische aanslagen in Gaza.
De Wever heeft nog eens zijn "De kant van licht, tegen de krachten van duisternis" speech gegeven gisteren.

Die gast die die terrorist overmeestert moeten ze de hoogste onderscheiding geven die er is. Hoedje af voor zo'n helden. Hopelijk inspireert dit vele anderen tot moed en daadkracht.

Dat ze rond zo'n mensen maar eens een mediacircus bouwen. Achmed Al Ahmad - Say his name ;)

Die gast die die terrorist overmeestert moeten ze de hoogste onderscheiding geven die er is. Hoedje af voor zo'n helden. Hopelijk inspireert dit vele anderen tot moed en daadkracht.

Dat ze rond zo'n mensen maar eens een mediacircus bouwen. Achmed Al Ahmad - Say his name ;)
Een nobelprijs (of Fifa peace-price :oi22:) die men echt verdient.

Vermoedelijk was dat praktisch niet mogelijk, is een wapen dat als je het nooit gebruikt hebt niet zo makkelijk te hanteren is (pump action of bolt action, kan mij niet meer herinneren welke van de twee). Als er nog kogels in zaten op het moment dat hij het afneemt natuurlijk. En dan spreekt ik nog niet over de gigantische psychologische drempel om op iemand te schieten point-blank. :)

Terug
Bovenaan