The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Heb al gemerkt dat je sowieso crasht op gegeven moment wanneer je van locatie veranderd als je maar lang genoeg speelt. Dus na paar uur spelen sluit ik het altijd even af om dan te herstarten. Dan kom ik dat niet tegen.

Zijn er mensen die de quest "the siege of kvatch" gedaan hebben op hoger level? Lees dat het bijna onmogelijk is op hoger level, door de enemies dat spawnen.

Zelf ben ik level 9, bijna gedaan met de quest van de thieves Guild.

Op PC (Steam) na 25 uur spelen toch nog geen game breaking bugs of zelfs crashes gehad. Scaling ook nog geen last van gehad maar ik speel op normal en moest dat een probleem worden zijn er mods op PC.

Hier gelukkig nog geen bugs tegen gekomen na een goeie 20 uur.

Ondertussen is "het internet" wel wat aan het overdrijven met het ophemelen van deze game hoor. Begrijp me niet verkeerd, ik amuseer me enorm en het zijn vooral de goed uitgewerkte schrijfsels die me bezig houden want de quests an sich zijn niet veel anders dan Skyrim, steel dit, clear die dungeon, kill persoon x etcetera.

Er is echt ook nul incentive om in een dungeon binnen te gaan, paar vijanden met loot en keer terug naar de start. Zelfde met de main party trick, de Oblivion gates...

Maar goed tis hier Thieves Guild en Brotherhood wat de klok slaagt, laat de Septims maar wachten.

De difficulty settings:

Difficulty Damage Taken Damage Dealt
Novice x0.2 x5.0
Apprentice x0.6 x3.0
Adept x1.0 x1.0
Expert x3.0 x0.6
Master x5.0 x0.2.

Mss toch maar voor adept gaan i.p.v. expert 😐

Word nogal snel neergehaald wat verder in het verhaal nu.

Ja idd, die difficulty slider is met een standje boven adept een beetje te.
Ik heb het nog eens proberen verzetten van adept naar expert op level 20 maar dat was nog altijd een hell.
En dat met 445 health, 196 magicka, 276 fatigue + een goede heavy armor set en wapen en 13 active magic effects + potion buffs.

Je krijgt zo harde meppen dat je lang moet kiten, dodgen en/of blocken
Dus dat lukt wel maar duurt veeeeeel te lang voor 1 trash mob neer te halen.
Zo is de fun van het spelen er snel af, als je soulslike gewijs iedere mob moet afhandelen.
Dus dan toch liever op adept en iets te vlot.

Hier gelukkig nog geen bugs tegen gekomen na een goeie 20 uur.

Ondertussen is "het internet" wel wat aan het overdrijven met het ophemelen van deze game hoor. Begrijp me niet verkeerd, ik amuseer me enorm en het zijn vooral de goed uitgewerkte schrijfsels die me bezig houden want de quests an sich zijn niet veel anders dan Skyrim, steel dit, clear die dungeon, kill persoon x etcetera.

Er is echt ook nul incentive om in een dungeon binnen te gaan, paar vijanden met loot en keer terug naar de start. Zelfde met de main party trick, de Oblivion gates...

Maar goed tis hier Thieves Guild en Brotherhood wat de klok slaagt, laat de Septims maar wachten.
Er zijn nochtans veel quest tussen de +- 240 quests die goed en leuk zijn, en die je vaak enkel krijgt door net in een cave/dungeon iets te looten of iemand tegen te komen die een quest triggered. En waar je anders nooit zou passeren indien je vooral enkel quests opneemt rond de steden.

Maar in een rpg draait iedere quest toch ook uiteindelijk uit op een item looten of iemand killen he :)
En veel van de quests zijn toch ook net iets meer dan enkel fetch kill en weg.
Die aquarel painting quest en die moordspel quest zijn er nu bvb 2 die nog in mijn hoofd hangen omdat ik die nog maar net gedaan heb.
De eerste zat ik toch effe met een smile op mijn gezicht, en de tweede omdat je dat toch wel goed moest aanpakken om niet betrapt te worden.
En die oblivion gates moet je er uiteindelijk niet zoveel doen en die vallen ook weg na de main quest, die niet zo lang is als ik dacht.

Ik heb dit spel in het verleden wel niet echt veel gespeeld, want ik had geen xbox en op pc was ik in die tijd wellicht heel erg hooked aan WoW. :)
Dus het voelt ook allemaal wel nieuw aan voor mij. Wat ook wel meespeelt in het spelplezier natuurlijk.

Laatst bewerkt:

Ik had daar meer van verwacht om eerlijk te zijn, ik had die quest ooit al eens zien passeren als "memorabel".

ik heb gewoon iedereen in 5min neergestoken zonder dat ze het van elkaar zagen en de quest was succesvol afgerond met bonus. Blijkbaar moest je het anders aanpakken :unsure:

Nu goed ik wil niet te cynisch klinken, ik heb al meer dan 20u op Oblivion geklokt, dat doe je niet als het je niet interesseert:lol:

Ik ga eerst Clair Obscur uitspelen, maar voor de pc-players zijn er al wat mods geport? Level / difficulty / mob / loot scaling kunnen wat dingen verhelpen?

Ik ga eerst Clair Obscur uitspelen, maar voor de pc-players zijn er al wat mods geport? Level / difficulty / mob / loot scaling kunnen wat dingen verhelpen?
Balanced NPC Level Cap en Ascension (met evt. Rarer Loot).

Heb het zelf nog niet gekocht en ge-DL. Normaal zal er van de week wel eens een patch komen die het zelf verhelpt. T'zijn idd. die dingen die me tegenhouden.

Awel dat was een heel aangename run :)

Level 31, en 80 uren played.
Al mijn andere games moesten wijken de afgelopen weken. :D

Alle main quest chains gedaan, niet alle side quests.
Ondertussen volledig amber equipped afgesloten.

Schermafbeelding-2025-05-12-203836.png

Ben deze nu aan het spelen op PS5 maar wat mij stoort zijn de vele crashes van het spel waardoor ik er gewoon wordt uitgegooid. Nog iemand last van?

Ben deze nu aan het spelen op PS5 maar wat mij stoort zijn de vele crashes van het spel waardoor ik er gewoon wordt uitgegooid. Nog iemand last van?
speel zelf op PS5 en heb er geen last van.
had gezien dat hij op een bepaald moment wel serieus begon te vertragen en toen 1 keer een crash gehad.
ik heb de gewoonte om mijn PS5 en mijn game niet af te sluiten maar op rest/sleep mode te zetten.

nu sluit ik het spel af als ik klaar ben en sluit ik mijn console ook elke keer af en ik heb nog geen enkel performance issue gezien sinds ik dat doe.

speel zelf op PS5 en heb er geen last van.
had gezien dat hij op een bepaald moment wel serieus begon te vertragen en toen 1 keer een crash gehad.
ik heb de gewoonte om mijn PS5 en mijn game niet af te sluiten maar op rest/sleep mode te zetten.

nu sluit ik het spel af als ik klaar ben en sluit ik mijn console ook elke keer af en ik heb nog geen enkel performance issue gezien sinds ik dat doe.
Ik sluit mijn ps5 altijd helemaal af. Dus daar ligt dat niet aan. Ik lees op internet dat het aantal savegames dat kan veroorzaken. Ik zal er eens een deel van wissen

Iemand die toevallig weet of er ook een fysieke editie komt voor PS5? Als ik er online wat over opzoek dan zie ik precies 13 oktober release, maar nergens dat dat officieel is bevestigd door Bethesda?

Terug
Bovenaan