The Last of Us

The Last of Us

Series hebben vaak wel een iets minder midden. Eerste 3 afleveringen waren heel sterk met de eerste 2 een heel goeie setup van de plotlijn(en).

Aflevering 3 tem 6 was minder dan een heel sterke opening maar dat maakt het natuurlijk niet slecht. Ikzelf vond de opbouw in relatie tussen Ellie en Joel wat minder maar aflevering 7 heeft getoond hoe volgens mij de game al gespeeld hebben een nadeel is. Het neemt de spanning weg en het valt meer op wat er is weggelaten.

Het grootste probleem met aflevering 7 is voor mij de impact op het overkoepelende verhaal. En dat komt weeral uit het feit dat ik weet wat er nog “moet” verteld worden. Ik heb hierboven in spoiler al aangegeven dat dat niet perse het geval is, maar het is dat onbekende dat de “kritiek” op deze aflevering voortbrengt. Eigenlijk is het dus gewoon een heel sterke aflevering, en kan ik pas op het einde van de serie zeggen of deze al dan niet korter had gemoeten.

Wetende dat Left Behind oorspronkelijk uitkwam als DLC versterkt dit gevoel bij mij ook. Toen we indertijd TLOU voor het eerst hadden uitgespeeld en de DLC uitkwam dachten de meeste fans waarschijnlijk "Ooh leuk, een klein zij-verhaaltje met Ellie!".

Hier in een tv-serie worden de verwachtingen anders gelegd. Ik vond het nog steeds deftig, maar geen hoogvlieger. In de game vind ik Riley haar acteerprestatie veel beter en vond ik de emotionele wrijving tussen hun twee beter weergegeven. Hier hebben we twee pubers die over politiek aan het zeveren zijn. Geen probleem an sich, maar het emotionele aspect lijdt hier onder.

Voor iemand het zegt: aflevering 3 was strikt genomen ook een side-story, maar...
1) In het begin van de serie, dus mensen vergeven dit veel makkelijker lijkt mij
2) Een beter verteld verhaal gecentreerd rond een veel interessanter personage

Ik vraag me af, of het geen leuk concept zou geweest zijn om met de serie iets meer het spel te volgen, maar om dan een soort mini serie te maken van 2-3 afleveringen waar zo een paar zijverhalen in verteld worden. Zoals het DLC verhaal, dat van Frank en mss ergens nog iets anders.

Op die manier volgen we mss niet iets beter en strakker het verhaal en is er meer tijd voor bepaalde geknipte zaken nu toch ook tijd op het scherm te geven, desnoods als er te veel moet ingevuld worden dan 8 ipv 9 afleveringen om het verhaal te vertellen. Fans kunnen als ze zin hebben dan als nog zich verder investen in de subserie 'tales of the last of us' ( Nice rippof name ) en die kunnen dan puur op zichzelf staan om de main story te versterken.

Op deze manier hadden ze mss ook nog wat meer subs kunnen ontfutselen, als ook na Season 2 kunnen ze dit op zich opnieuw doen, door gewoon nog eens 2-3 episodes daar aan toe te voegen ook als een soort season 2. Nuja dat is iets dat ik in mijn hoofd leuk zou gevonden hebben, mss dat andere dan weer iets hebben van, nee toch liever hoe het zoals nu was.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik vind het nog altijd een goede serie en ik kijk er iedere week naar uit. Het is gewoon zo dat de serie enorm gehyped is, maar het is (nog) niet top.

Ik vond het een heel goede aflevering. De DLC was relatief 'saai' om te spelen vond ik. De verwachtingen voor Left Behind lagen dan ook zeer laag.

Wel wat jammer om alweer die dreiging van een overspoelde wereld met infected achterwege te laten. In de serie hebben ze te maken met 1 runner, in de game is dat een horde. De supplies halen in het winkelcentrum (helicopter) is anders ook een leuk en spannend stuk die volledig wordt weggelaten. Ellie vindt haar supplies gewoon in de keuken boven Joel.

Desalniettemin van de aflevering genoten. Dit zie ik niet meteen als onnodig sidestory omdat het terug wat meer diepgang geeft aan Ellie. Terwijl dat bij Bill en Frank onnodig was omdat het erop lijkt dat andere, belangrijke stukken dan geskipped worden. Spijtig eigenlijk want episode 3 ging ik meer kunnen waarderen had het seizoen uit bijvoorbeeld 12 afleveringen bestaan. Dan ging het minder rushed aanvoelen.

Wat getoond wordt is steengoed, maar met de voorkennis van het verhaal en de vele scenes uit het spel ontbreekt er ook wel veel.
Als ze seizoen 2 opdelen of langer maken, wat meer infected erin steken en de brutale, donkere sfeer en expliciete beelden erin steken komt het helemaal goed.

Het maakt mij niet uit of ze de game 1 op 1 overnemen (de scenes hé, niet de gameplay) want dat is met momenten precies een film die afspeelt.

Nope, deze vond ik maar niks, de vorige vond ik dan wel weer goed (ook een trage aflevering) maar deze was ik aan het aftellen tot het gedaan was, nooit geen goed teken

Begrijp mij niet verkeerd. Ik vind het nog altijd een goede serie en ik kijk er iedere week naar uit. Het is gewoon zo dat de serie enorm gehyped is, maar het is (nog) niet top.
Ja maar als je mee gaat in de hype dan dan is het natuurlijk je eigen fout dat je wat teleurgesteld gaat uitkomen.

Nu game of Thrones zou ik niet tot de beste series ooit rekenen, breaking bad begon redelijk average maar steeg iedere season het geheel is fenomenaal en true dedective season 1 top de rest was veel minder.

Het is gewoon een goede serie maar een breaking bad zoals bunker zegt komt 1 keer in de 10 a 5 jaar voor.

Ik ben gewoon blij dat een game adaptie eens goed uitpakt en ik heb mij niet kapot zitten hyppen.

Natuurlijk ieder zijn smaak daar valt niet over te spreken.

Ik vind het het helaas ook wat berg af gaan. In hoofdzaak ontbreekt voor mij de dreiging van een wereld vol geïnfecteerden.

Ja maar als je mee gaat in de hype dan dan is het natuurlijk je eigen fout dat je wat teleurgesteld gaat uitkomen.

Nu game of Thrones zou ik niet tot de beste series ooit rekenen, breaking bad begon redelijk average maar steeg iedere season het geheel is fenomenaal en true dedective season 1 top de rest was veel minder.

Het is gewoon een goede serie maar een breaking bad zoals bunker zegt komt 1 keer in de 10 a 5 jaar voor.

Ik ben gewoon blij dat een game adaptie eens goed uitpakt en ik heb mij niet kapot zitten hyppen.

Natuurlijk ieder zijn smaak daar valt niet over te spreken.
Bij GoT heeft dat laatste seizoen het voor velen gewoon verneukt. En zo slecht was dat zelfs niet, maar de verwachtingen waren veel te hoog.

Bij GoT heeft dat laatste seizoen het voor velen gewoon verneukt. En zo slecht was dat zelfs niet, maar de verwachtingen waren veel te hoog.
GoT heb ik altijd top gevonden. Maar dat laatste seizoen was echt wel heel rushed en slecht. Verwachtingen lagen niet hoog, het was gewoon echt niet goed.

Ik vind het het helaas ook wat berg af gaan. In hoofdzaak ontbreekt voor mij de dreiging van een wereld vol geïnfecteerden.
Infected gaan we niet veel zien vermoed ik.
Eeerder onderlinge relaties tussen personages en hun verhaal.

Nu game of Thrones zou ik niet tot de beste series ooit rekenen
o_O

Ontopic, deze aflevering was wel oké. Wat meer feeling krijgen met Ellie als niet-speler was welkom.
Twee LGBTQ-sidestories in één seizoen is wel voer voor anti-woke volk, en dat zie je ook weer terug in de ratings.

Laatst bewerkt:
Ik vind de laatste aflevering zeker ok, maar eigenlijk maakt ze die derde aflevering compleet overbodig, nog meer dan ze al was.

Dit ging tenminste over de geschiedenis en de ontwikkeling van een hoofdpersonage. Die derde was gewoon een op zich staand verhaaltje over 2 personages die er verder niet toe doen. Mooi gemaakt, maar compleet onnodig.

Daarnaast blijf ik wel serieus op mijn honger zitten qua infected.

Ik vind de laatste aflevering zeker ok, maar eigenlijk maakt ze die derde aflevering compleet overbodig, nog meer dan ze al was.

Dit ging tenminste over de geschiedenis en de ontwikkeling van een hoofdpersonage. Die derde was gewoon een op zich staand verhaaltje over 2 personages die er verder niet toe doen. Mooi gemaakt, maar compleet onnodig.

Daarnaast blijf ik wel serieus op mijn honger zitten qua infected.
En wat het voor mij een beetje sneu maakt is dat ik de derde aflevering wel (veruit) de beste vind tot dusver.

o_O

Ontopic, deze aflevering was wel oké. Wat meer feeling krijgen met Ellie als niet-speler was welkom.
Twee LGBTQ-sidestories in één seizoen is wel voer voor anti-woke volk, en dat zie je ook weer terug in de ratings.
Ik had dat zelfs eerst niet door dat er een lesbische relatie speelde. Ik dacht eerder een heel vriendschappelijke band. Maar ik was ook minder oplettend deze aflevering.

o_O

Er zijn 9 afl in het 1ste seizoen en het is wat jammer dat er daarvan 2 afl zijn die over lgb gaan.

Terug
Bovenaan