Michster
Well-known member
Series hebben vaak wel een iets minder midden. Eerste 3 afleveringen waren heel sterk met de eerste 2 een heel goeie setup van de plotlijn(en).
Aflevering 3 tem 6 was minder dan een heel sterke opening maar dat maakt het natuurlijk niet slecht. Ikzelf vond de opbouw in relatie tussen Ellie en Joel wat minder maar aflevering 7 heeft getoond hoe volgens mij de game al gespeeld hebben een nadeel is. Het neemt de spanning weg en het valt meer op wat er is weggelaten.
Het grootste probleem met aflevering 7 is voor mij de impact op het overkoepelende verhaal. En dat komt weeral uit het feit dat ik weet wat er nog “moet” verteld worden. Ik heb hierboven in spoiler al aangegeven dat dat niet perse het geval is, maar het is dat onbekende dat de “kritiek” op deze aflevering voortbrengt. Eigenlijk is het dus gewoon een heel sterke aflevering, en kan ik pas op het einde van de serie zeggen of deze al dan niet korter had gemoeten.
Wetende dat Left Behind oorspronkelijk uitkwam als DLC versterkt dit gevoel bij mij ook. Toen we indertijd TLOU voor het eerst hadden uitgespeeld en de DLC uitkwam dachten de meeste fans waarschijnlijk "Ooh leuk, een klein zij-verhaaltje met Ellie!".
Hier in een tv-serie worden de verwachtingen anders gelegd. Ik vond het nog steeds deftig, maar geen hoogvlieger. In de game vind ik Riley haar acteerprestatie veel beter en vond ik de emotionele wrijving tussen hun twee beter weergegeven. Hier hebben we twee pubers die over politiek aan het zeveren zijn. Geen probleem an sich, maar het emotionele aspect lijdt hier onder.
Voor iemand het zegt: aflevering 3 was strikt genomen ook een side-story, maar...
1) In het begin van de serie, dus mensen vergeven dit veel makkelijker lijkt mij
2) Een beter verteld verhaal gecentreerd rond een veel interessanter personage