The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Nu ik eindelijk een switch heb ben ik op zoek naar mijn 1e Zelda game. Kan ik met deze starten of beter met BOTW starten?
Of zou je mij aanraden om eerst met nog wat anders te starten?

De huidige Link's Awakening remake vind ik persoonlijk een geweldige intrede tot de serie. Ook niet te lang.
Zowel BOTW als ToTK zijn eigenlijk openworld varianten van de Zelda formule. Gemakkelijk 100+uren. Enkel starten als je er dus de tijd voor hebt.

Ocarina of Time en A Link to the Past ook geweldig als eerste Zelda games. Maar niet iedereen kan die grafische geschiedenis appreciëren.
Er is geen groot overkoepelend verhaal. Dat is wat de geschifte fanboys er soms van maken. Link is in essentie, de standaard stemloze videogame held.

Botw en Totk zijn beide topgames, maar je gaat er inderdaad beide veel tijd in steken. Ik moet zelf Totk nog steeds beginnen verderspelen, heb deze halfweg ff laten liggen door tijdsgebrek en nu ben ik die door een andere game uit het oog verloren. 😅

Links awakening is echt een leuke intrede! Is een remake van een klassieke zelda topper, maar die blijft zo zalig en is een pak korter!

Thx voor de reply´s. Eens zien of ik links awakening ergens op de kop kan tikken om te starten. Da´s idd wel een andere stijl dan de open world van botw en totk. Dat zal wel eens niet slecht zijn want tegenwoordig is bijna alles wat ik speel open world.

Thx voor de reply´s. Eens zien of ik links awakening ergens op de kop kan tikken om te starten. Da´s idd wel een andere stijl dan de open world van botw en totk. Dat zal wel eens niet slecht zijn want tegenwoordig is bijna alles wat ik speel open world.
Ik heb dit nog op GameBoy gespeeld indertijd en heb het ook op mijn 3DS staan. Topgame maar wel oldschool.

Zou de game nog eens opnieuw willen spelen op monitor met controller. Heb hem volledig handheld gespeeld, maar zou de ervaring eens willen vergelijken. Is er iemand dat mij een deftige monitor kan aanbevelen? Had begrepen dat 1080p voldoende is, maar ik ben een echte leek op vlak van monitors…

Budget? Staan 2 leuke 34inch schermen hier op 2ehands als het echt een monitor moet zijn. Niet te veel stressen over het beste.

Budget maakt niet veel uit. Ik wil vooral niet over-investeren. Ik had ergens eens gelezen dat het totaal geen nut heeft om voor Switch de beste 4K OLED monitor te kopen, omdat dit vaak nog zorgt voor een slechtere ervaring omwille van blur en dergelijk.

De Switch kan niet hoger dan 1080p, dus aan 4K of 1440p heb je niks.
Je hebt geen 1080p monitor of TV waar je je switch kan aanhangen? De Switch gaat er lelijk uitzien op een monitor van dichtbij, beter is op TV.

Laatst bewerkt:
Terug begonnen met deze game sinds dag of 2. Laatste savegame was van november 2023. :)

Toch ff zoeken om er terug in te komen. Game geeft toch weinig "richting" uiteindelijk.

Ik had exact hetzelfde met BotW recent. Na nieuwjaar een save file opgepakt van juli 2020, nooit verder geraakt dan één divine beast. Heb afgelopen maand niks anders gespeeld. In het begin inderdaad terug wennen, en bij mij is de klik met de game pas echt gekomen toen ik besefte dat niet elke side quest direct gedaan moest worden. Gewoon exploren, op het gemak ‘s avonds in de zetel. Kan al niet wachten om aan TotK te beginnen.

Terug begonnen met deze game sinds dag of 2. Laatste savegame was van november 2023. :)

Toch ff zoeken om er terug in te komen. Game geeft toch weinig "richting" uiteindelijk.
Sinds deze post, speel ik terug dagelijks TOTK. Man, dat spel is toch echt gigantisch.

Maar ik ben al veel sidetracked geraakt... 😆 Ik zou eigenlijk de main quest eens moeten verder doen in de Lightning Temple.

De huidige Link's Awakening remake vind ik persoonlijk een geweldige intrede tot de serie. Ook niet te lang.
Zowel BOTW als ToTK zijn eigenlijk openworld varianten van de Zelda formule. Gemakkelijk 100+uren. Enkel starten als je er dus de tijd voor hebt.

Ocarina of Time en A Link to the Past ook geweldig als eerste Zelda games. Maar niet iedereen kan die grafische geschiedenis appreciëren.
Er is geen groot overkoepelend verhaal. Dat is wat de geschifte fanboys er soms van maken. Link is in essentie, de standaard stemloze videogame held.
Bof, depends imo. Eind vorig jaar eindelijk BoTW eens deftig opgepikt en erdoor geraakt op +- 45u. Ook wel redelijk wat sidecontent van armor / weapons gedaan. Topgame alleszins!

Kan iemand mij, zonder veel te spoilen, eens uitleggen wat de bedoeling is van de onderwereld? :unsure:

Ik zit maar rond te hossen van lightroot naar lightroot (met wisselend succes). Soms eens een keer knokken met varkens of Yiga clan thugs. Soms weglopen van een gloom Lionel of ander groter gespuis (ik heb in BotW nog nooit een Lionel verslagen btw). Al in de 1000 "poes" verzameld, wat kan je daarmee? Verkopen voor rupees aan een verzamelaar, zoals in Ocarina of Time? :unsure:

Hier en daar al wel wat interessante items gevonden, maar voor de rest? Is de onderwereld, buiten de Fire Temple, van groot belang voor de main quest? Of is dat eerder maar 1 groot extraatje om items te vinden? Ben er tot nu toe niet van onder de indruk. Ze hebben precies iets willen toevoegen om TotK nog een pak groter te kunnen maken dan BotW binnen het oppervlakte van de bestaande map, maar het verkennen van de onderwereld is toch pak minder leuk dan bovengronds/lucht Hyrule.

Footnote: ja, ik kan dat ook Googlen/YouTuben uiteraard, maar mijn ervaring is dat het YouTube-algoritme dan plots zoveel door uw strot probeert te rammen, dat er te veel gespoild wordt. :) En qua main quest ben ik nu bezig aan mijn 4de tempel (Lightning Temple).

Opvulling van het spel :)

Eigenlijk buiten een paar zaken puur optioneel maar handig want: rechtstreekse link met bovenwereld. Kan helpen om shrines en lynels te vinden, extra rune te vinden, poes die je kan ruilen voor handig armor en ander nuttige dingen. Deftige versies van wapens in de bovenwereld zijn te vinden in de depths alsook armor, plaats waar je veel ores kan vinden, kans om bosses opnieuw te verslaan, nodig om het spel uit spelen, ....

Laatst bewerkt:
Footnote: ja, ik kan dat ook Googlen/YouTuben uiteraard, maar mijn ervaring is dat het YouTube-algoritme dan plots zoveel door uw strot probeert te rammen, dat er te veel gespoild wordt. :) En qua main quest ben ik nu bezig aan mijn 4de tempel (Lightning Temple).
Feit, de-gou-tant wanneer ge eens vergeet incognito te surfen :p

Soms weglopen van een gloom Lionel of ander groter gespuis (ik heb in BotW nog nooit een Lionel verslagen btw).
Ik bedoelde uiteraard een Lynel. :)
Opvulling van het spel :)

Eigenlijk buiten een paar zaken puur optioneel maar handig want: rechtstreekse link met bovenwereld. Kan helpen om shrines en lynels te vinden, extra rune te vinden, poes die je kan ruilen voor handig armor en ander nuttige dingen. Deftige versies van wapens in de bovenwereld zijn te vinden in de depths alsook armor, plaats waar je veel ores kan vinden, kans om bosses opnieuw te verslaan, nodig om het spel uit spelen, ....
Okay, dan zal ik maar blijven verkennen in de depths voor als ik wil free roamen... Ik moet nog maar 2 torens unlocken op het surface, dus daar valt niet zo heel veel meer te verkennen. Zeker al wel wat interessante dingen gevonden in de depths. De bomb arrows waren meestal de reden voor mij om nog eens te gaan rond neuzen daar, al ben ik die minder tegen gekomen laatste tijd.

Ik heb ooit ergens gelezen (tijdens mijn vorige TotK-run in 2023) dat je in de depths de bosses die je hebt verslagen in de temples, idd opnieuw zal tegenkomen. Dat is tot nu toe nog niet gebeurd, maar ben wel eens benieuwd als het zo ver is... :)

Feit, de-gou-tant wanneer ge eens vergeet incognito te surfen :p
Nja, en een titel lezen of statische afbeelding van video of een korte preview zien van enkele seconden (als je met de cursor over een video thumbnail gaat) is soms al genoeg om iets te ontdekken wat je misschien nog niet wilde weten. :rolleyes: Nu, gelukkig is mijn geheugen ook niet zo goed, dus vergeet ik ook wel snel. :p

Terug
Bovenaan