The Lord of the Rings: The Rings of Power

The Lord of the Rings: The Rings Of Power

My man!

In dat geval, dan hangt het een beetje af waar je naar op zoek bent. The Fall of Gondolin, Beren and Lúthien en The Children of Húrin zijn redelijk consistente verhalen. In The Silmarillion dompel je je meer onder in flarden tekst dan in enigzins afgewerkte verhalen.
Ok dan Zal ik eerst die 3 boeken kopen en me dan eens Wage aan de Silmarillion

Daarnet eindelijk seizoen 1 uitgekeken. Zeer grote fan van tolkien zn werk en uiteraard van de films, maar heb het toch steeds uitgesteld om aan deze reeks te beginnen.

Qua visuals is het echt prachtig gemaakt, het straalt voor mij wel middle earth uit. De eerste afleveringen wist ik niet goed wat ik ervan moest vinden, maar naar het einde toe ben ik het gaan apprecieren. Ook al willen ze soms precies wat teveel vertellen.

Nu ben ik wel eens benieuwd wat seizoen 2 gaat brengen!

Het plan was altijd al om 5 seizoenen te maken, dacht ik?
Dat was de intentieverklaring maar het is elk seizoen wachten op een officiële bevestiging en deze keer heeft Amazon ook maar enkel het derde seizoen vermeld en niet meteen 4 en 5. Het blijft een zeer dure affaire en als de geldkraan leeg is is er geen serie ook al wil je als maker verder.

Bijna geen enkele van de toppers van vorig jaar staat er tussen; geen Shogun, Dark Matter, House of the Dragon, Penguin.

Die Fool me Once op nr1 is best verbazingwekkend. Had er zelf ook nog nooit van gehoord en ziet er ook helemaal niet goed uit? 😅

Die lijst zegt toch niet veel? HBO heeft prachtige series en die staan er ook niet op.
Ben wel erg blij dat er geen Marvel/Star Wars bucht tussen staat. Van Fool me Once heb ik zelfs nog niet gehoord. Ouch Tinu.

Bijna geen enkele van de toppers van vorig jaar staat er tussen; geen Shogun, Dark Matter, House of the Dragon, Penguin.

Die Fool me Once op nr1 is best verbazingwekkend. Had er zelf ook nog nooit van gehoord en ziet er ook helemaal niet goed uit? 😅

Ik denk dat Amazon dat ergens wel verwachtte, van een serie met dergelijk budget ... Voor seizoen 2 hebben ze 458 miljoen dollar betaald, seizoen 2 van House of the Dragon rond de 200 miljoen btw. Nu, sowieso is het erger dat ze 60% van hun kijkers kwijt zijn.

Laat ons eerlijk zijn, de meeste gestreamde minuten volgens Nielsen zijn niet voor de beste series :P
442J2Fs.png

Zelfs voor streaming diensten originals niet:
txmATEo.png

En alles wat je opsomt, zijn uiteindelijk niche-series binnen hun eigen segment. Dat gaat het grote publiek niet aantrekken.
Die Fool me Once snap ik ook niet, ik had er al van gehoord maar niet in de positieve zin... Maar bovenstaande top10's van Nielsen toont aan dat het zeker niet altijd kwaliteitsvolle tv is die populair is 🥲

Laat ons eerlijk zijn, de meeste gestreamde minuten volgens Nielsen zijn niet voor de beste series :p
442J2Fs.png

Zelfs voor streaming diensten originals niet:
txmATEo.png

En alles wat je opsomt, zijn uiteindelijk niche-series binnen hun eigen segment. Dat gaat het grote publiek niet aantrekken.
Die Fool me Once snap ik ook niet, ik had er al van gehoord maar niet in de positieve zin... Maar bovenstaande top10's van Nielsen toont aan dat het zeker niet altijd kwaliteitsvolle tv is die populair is 🥲
Neen. Allesbehalve zelfs.

Allé, The Boys scoort dan toch nog altijd zeer goed :)

Tja, de truc is nog altijd om de dames goed aan te spreken zeker, want zij hebben veel meer tij... ik bedoel zij zijn een dankbaar publiek.

Nee serieus, ik denk wel dat vrouwen er veel beter in slagen om hun man te overtuigen om mee naar hun serie te kijken, dan andersom. Hier is dat in ieder geval toch altijd zo :tongue:

Tja, de truc is nog altijd om de dames goed aan te spreken zeker, want zij hebben veel meer tij... ik bedoel zij zijn een dankbaar publiek.

Nee serieus, ik denk wel dat vrouwen er veel beter in slagen om hun man te overtuigen om mee naar hun serie te kijken, dan andersom. Hier is dat in ieder geval toch altijd zo :tongue:
Als we dan toch in clichés gaan spreken:
Of die lijst toont vooral (zoals de kinderseries) wat het meeste als achtergrondlawaai opgezet wordt.
Of die lijst toont vooral welke idd vrouwenseries zijn, die om de 5min ne minuut moeten terugspoelen omdat ze iets gemist hebben :P (Ik ga er van uit dat dubbel kijken ook als dubbele kijkminuten geteld wordt ^^)

Allé, The Boys scoort dan toch nog altijd zeer goed :)

Als ik dan toch anekdotisch mag spreken: mijn vrouw heeft voor 90% van de schermtijd controle over het kaske. Het meeste waar ze naar kijkt zijn vrouwenseries (gaande van My big fat fabulous life over dat gedoe van Megan in Dubai tot Catfish). Als ik al iets kijk is het meestal op mijn laptop of als ze gaat slapen. En soms kijken we wel iets samen.

Maar ik ben veel minder een TV-kijker dan vroeger toen ik tiener was.

Terug
Bovenaan